Pagina 1 van 1

blokwissel

Geplaatst: wo jul 11, 2007 6:27 pm
door Gerald-17
zou een 2.0 van bijv. een 600 serie in een 200 MKII ( 1990-1995 ) passen zonder veel aanpassingen?

Geplaatst: wo jul 11, 2007 7:21 pm
door Jai
Het kan zijn dat je de motorsteunen moet aanpassen / vervangen.... maar t moet te doen zijn aangezien er ook 220 mkII bestaan. De motorsteunen vervangen is niet een al te moeilijk karwei, maar wel een tijdrovend en precies karweitje. Om t zelf te doen moet je met een slijptol en een lasapparaat overweg kunnen.

Jai

Geplaatst: wo jul 11, 2007 7:23 pm
door Striker
jaish112 schreef:maar t moet te doen zijn aangezien er ook 220 mkII bestaan.
Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).

Geplaatst: wo jul 11, 2007 7:28 pm
door Jai
Striker schreef: Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).
Ik haalde de 220 erbij om te laten zien dat een 2.0 blok eigenlijk genoeg ruimte zou moeten hebben aangezien er fabriek-af ook 2.0 blokken in de 200 zitten.

Daarnaast weet ik ook dat de 620 een honda blok heeft, net als mijn 216 een honda blok heeft. Aangezien ik mijn motorsteunen heb moeten vervangen toen ik van rover naar honda blok ging, heb ik dus ook gezegd dat het zo kan zijn dat de motorsteunen vervangen moeten worden ;).

Jai

Geplaatst: wo jul 11, 2007 8:09 pm
door Mark16v
als je een K-serie MK2 hebt dan gaat er redelijk makkelijk een T-serie in.

Geplaatst: wo jul 11, 2007 10:44 pm
door Dutch
Striker schreef: Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).
als de 620 een turbo is niet ;)

Re: blokwissel

Geplaatst: wo jul 11, 2007 10:58 pm
door 118GTR
Gerald-17 schreef:zou een 2.0 van bijv. een 600 serie in een 200 MKII ( 1990-1995 ) passen zonder veel aanpassingen?
Nee. De enige "makkelijke" optie is het rover 2.0 blok uit een 220(mk2), 420 of 820(of zoals dutch al zei de 620ti, maar dan ook alleen de turbo dus)

En dan moet je dat blok planten in een 220 mk2(420 mk1) voorsubframe, die immers voor dat blok gemaakt is, en dan dat mk2 subframe onder je mk3 zetten. Daarvoor moet je de onderdelen van de 2 subframes mixen, maar dat schijnt wel te passen. (wellicht minimaal slijp- en las-werk)

Geplaatst: do jul 12, 2007 5:45 am
door challenge
wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P

Geplaatst: do jul 12, 2007 9:02 am
door Mark16v
challenge schreef:wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P
Is al eerder gedaan hoor, in de UK. Daar proppen ze de T16 Turbo overal in. MG Maestro, 200 MK3, 400 MK2, 400 Tourer, ZR, ZS, 25, 45 noem het maar op.

Het andere einde wordt ook opgezocht, las van de week een topic over een 75 1.8 (K-serie dus) waar een 1.4 in gezet was. En die eigenaar maar klagen dat de wagen zo traag was... haha

Geplaatst: do jul 12, 2007 3:56 pm
door Gerald-17
challenge schreef:wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P
ehm nou dat plan is dr wel maar moet ik eerst n goed donorblok vinden naar mijn wens...

maar dr is ook nog een autocross idee en als ik nou een oude carosserie van een 200 kan vinden en t blok van een 620 leek me dat n leuk idee om wat mee te prutsen

Geplaatst: vr jul 13, 2007 4:53 pm
door Bart-K
Gerald-17 schreef:...en als ik nou een oude carosserie van een 200 kan vinden.....
die had je toch al??? :lol:

Geplaatst: vr jul 13, 2007 5:17 pm
door Gerald-17
had ja :P