chiptuning
Ja reidy chip't niet alleen de diesels maar ook de benzine verzie
Dus doe mee met de groep tuning en het wordt steeds goedkoper hoemeer er mee doen.
Ook voor VREEMDE merken kan het (JD) alles zit in 1 laptop dus gaat in een moeite door.
Dus doe mee met de groep tuning en het wordt steeds goedkoper hoemeer er mee doen.
Ook voor VREEMDE merken kan het (JD) alles zit in 1 laptop dus gaat in een moeite door.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
chiptuning twijfel twijfel
erg twijfel of ik hem laat chippen
zonder turbo is het heel wat minder intreresant te laten chippen de vermogen verhoging lijkt mij
nou niet echt opzienbarend hoog
tenzij iemand mij kan overtuigen om het wel te doen hier op het forum
met wat goede feedback of je wel degelijk verschil merkt met de chiptuning
op een mg zs 180 2.5 v6
mvg michael
zonder turbo is het heel wat minder intreresant te laten chippen de vermogen verhoging lijkt mij
nou niet echt opzienbarend hoog
tenzij iemand mij kan overtuigen om het wel te doen hier op het forum
met wat goede feedback of je wel degelijk verschil merkt met de chiptuning
op een mg zs 180 2.5 v6
mvg michael
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Dat komt omdat fabrikanten er standaard een enorme marge inbouwen ivm o.a. betrouwbaarheid.
Tuners verkleinen die marge gewoon iets.
Tuners verkleinen die marge gewoon iets.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
De fabrikant heeft er inderdaad veel aandacht aan besteedt en zal toch meer kennis in huis hebben over de motor dan een chiptuner.schoenie schreef:Toch vraag ik me af.
Hoe krijgen die tuners het voor elkaar om de motor meer vermogen te geven en zuiniger te maken?
De fabrikant heeft er jaren tijd in gestoken om dit te optimaliseren en toch krijgt een tuner het voor elkaar om dit nog te verbeteren.
Verwacht geen wonderen, meer vermogen kan, maar om een lager verbruik te realiseren is een verhoging van het rendement nodig. Dat is nog niet zo makkelijk met enkel een software aanpassing, vooral niet in combinatie met een beter rijdende auto. De fabrikant beperkt niet voor niets de inlaatdruk en raildruk.
Heb gisteren toevallig mijn focus turbo diesel geremapt.
Ongeveer 20 pk extra gekregen, en een veel beter rijdende auto.
Het verbruik was op de snelweg bij 140 kmph 1 op 16 / 17 en nu 1 op 20 / 24 ( aldus het display van de auto, heb het nog niet in het echt gemeten )
Maar er zit wel verschil in chiptuning, sommige tuner kunnen veel verder gaan maar dat gaat dan wel ten koste van je rijcomfort / verbruik.
En met een turbo-motor kunnen ze veel meer als met een non-turbo motor.
Ongeveer 20 pk extra gekregen, en een veel beter rijdende auto.
Het verbruik was op de snelweg bij 140 kmph 1 op 16 / 17 en nu 1 op 20 / 24 ( aldus het display van de auto, heb het nog niet in het echt gemeten )
Maar er zit wel verschil in chiptuning, sommige tuner kunnen veel verder gaan maar dat gaat dan wel ten koste van je rijcomfort / verbruik.
En met een turbo-motor kunnen ze veel meer als met een non-turbo motor.
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
ik denk eerder dat de fabrikanten the motoren beperken om op de eu normen te voldoen qua uitstoot etcarjen schreef: De fabrikant heeft er inderdaad veel aandacht aan besteedt en zal toch meer kennis in huis hebben over de motor dan een chiptuner.
Verwacht geen wonderen, meer vermogen kan, maar om een lager verbruik te realiseren is een verhoging van het rendement nodig. Dat is nog niet zo makkelijk met enkel een software aanpassing, vooral niet in combinatie met een beter rijdende auto. De fabrikant beperkt niet voor niets de inlaatdruk en raildruk.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn om het vermogen te beperken. Mijn ervaring is dat de auto's met een betere uitstoot ook een lager verbruik hebben.
Feit is wel dat een auto over het algemeen beter gaat rijden na een chiptuning, maar meer vermogen en een soepelere motor gaan gewoon niet samen met minder verbruik en geen extra slijtage. Kijk bijvoorbeeld eens naar de extra thermische belasting van de cilinderkop en turbo.
De fabrikant test de motoren onder vele omstandigheden en houdt in de toleranties ook rekening met slijtage, buitentemperatuur enz. Ook worden metingen in deellast uitgevoerd.
Dat is niet te vergelijken met een half minuutje plankgas op de vermogensbank na het chippen.
Er zijn natuurlijk wel chiptuners die hun werk goed doen, die zullen ook niet beweren dat er alleen maar voordelen aan chippen zitten en de klant wijzen op de risico's.
Feit is wel dat een auto over het algemeen beter gaat rijden na een chiptuning, maar meer vermogen en een soepelere motor gaan gewoon niet samen met minder verbruik en geen extra slijtage. Kijk bijvoorbeeld eens naar de extra thermische belasting van de cilinderkop en turbo.
De fabrikant test de motoren onder vele omstandigheden en houdt in de toleranties ook rekening met slijtage, buitentemperatuur enz. Ook worden metingen in deellast uitgevoerd.
Dat is niet te vergelijken met een half minuutje plankgas op de vermogensbank na het chippen.
Er zijn natuurlijk wel chiptuners die hun werk goed doen, die zullen ook niet beweren dat er alleen maar voordelen aan chippen zitten en de klant wijzen op de risico's.
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum