welke speakers hebben jullie in je ZS achterin?

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Als je het echt mooi wil doen (tenminste, dat vind ik dan weer :? ), dan pak je een stuk MDF, die je groot uitzaagt. Daar maak je het gat in voor je speaker (zit vaak een mal bij, anders ff je speaker op de kop leggen en dan iets van 2 cm naar binnen, ligt aan de oplegging). Vervolgens frees je met de bovenfrees nog een stuk eruit zodat er speaker verdiept komt te liggen. Dan kun je de stof er helemaal overheen trekken en zie je de speaker niet meer. Heb ooit voor m'n zus een hele hoedenplank gemaakt waar de speakers helemaal verdiept in weg vielen. Geluid bleef hetzelfde, alleen je kon er niks van zien waardoor je minder boefjes aantrekt :mrgreen:
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

dat gaat in het geval van een zs niet echt op want heb juist die mdf ring gemaakt om de veer van de kofferklep te ontzien, anders zou ik de speakers op een nog dikkere mdf ring moeten plaatsen, en dat wilde ik ook weer niet.
400 DI-tje

Bericht door 400 DI-tje »

Arnoud79 schreef:dat gaat in het geval van een zs niet echt op want heb juist die mdf ring gemaakt om de veer van de kofferklep te ontzien, anders zou ik de speakers op een nog dikkere mdf ring moeten plaatsen, en dat wilde ik ook weer niet.
Dat klopt dat is bij mijn 400 ook die veren van de kofferklep ik vind dat niet echt snugger gemaakt van Rover
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Arnoud79 schreef: ik raad je toch aan om de speakers vast te zetten, anders kan je last krijgen van hinderlijke tril geluiden als je ze hard zet...
Dat heb ik ook.
Alleen de kappen niet.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Plaats reactie