Nieuwe composet in mijn voordeur

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Patrick

Nieuwe composet in mijn voordeur

Bericht door Patrick »

Hallo lui,

Ik wil mijn speakers in de voordeuren gaan vervangen van mij Rover 214 uit '94. Nu ben ik al opzoek gegaan naar een leuk composetje, maar misschien hebben jullie nog nuttig tips mbt inbouwdiepte ed.

- Ik heb nu een setje van MTX op het oog,
maar ook een setje van Lanzar evt, weet alleen niet hoe deze klinken.
- Ik neem aan dat iedere 16,5 cm gewoon past?
- En waar zou ik de tweaters kunnen plaatsen, ik dacht zelf bij het spiegelhuis.
- Weet iemand de maximale inbouwdiepte voor de speakers.

O ja, als iemand nog een leuk setje heeft liggen voor een MG-r prijsje :lol:

Gr. Patrick
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ik heb laatst een composet geinstalleerd in mn ZS
model: Boston acoustics S60, met een inbouwdiepte van 6.35CM, moest daar dus een mdf ring voor maken van 18mm dik en toen paste het net, denk dat dit bij jou dus ook ongeveer 4.5cm moet zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
tweaters heb ik ook op het spiegelkapje geplaatst staat zeker niet verkeerd ook mbt het geluidsbeeld...
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

@patrick heb je al wat???
Patrick

Bericht door Patrick »

Hey Arnoud,

ben van de week in onderhandeling geweest en heb een composetje gekocht van Infinity. Van de week even een afspraak maken om ze op te halen en dan kunnen ze ingebouwd worden. Moet waarschijnlijk ook met een mdf ring aan de gang maar dat komt wel goed. Zal wel even een foto'tje maken als ze erin zitten.

Gr. Patrick
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

oke goede keus, als je van een zuivere klank houdt..
welk model heb je op t oog? reference of kappa?
Patrick

Bericht door Patrick »

De Reference. Ik hoop inderdaad dat het een beetje zuiver klinkt, ook als ze in de deur zitten. Maar dat zal wel goed komen denk ik. Nu nog opzoek naar een kleine subwoofer om de lage tonen weer te geven. Maar ik ben geen bas monster dus ik hoef niet zo'n grote joekel in de achterbak te hebben.
Als ik dan alles bij elkaar heb inbouwen en dan heb ik eindelijk weer een lekker geluidje in mijn auto.

Gr. Patrick
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

goed bezig dus! :biertje:
succes met inbouwen...
Patrick

Bericht door Patrick »

Zo de composet zit erin. Klinkt erg lekker en kon gewoon de standaard speakerhouders gebruiken. Alleen nog mijn bassen op pijl brengen dus morgen op de zwarte markt even een klein subwoofertje scoren. De tweeters heb ik op het deurpaneel geplaatst. Dat vind ik er voldoende netjes uitzien en is toch een stukje makkelijker dan inbouw.
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

foto's van de tweeters????
Patrick

Bericht door Patrick »

Vandaag een bescheiden subwoofertje opgehaald (8 inch US Blaster). Morgen inbouwen en dan foto's van het totaalplaatje 8)
Röbke

Bericht door Röbke »

ik heb me deze gekocht:

http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... index.html


Maar ik ben zelf te onhandig om aan de inbouw te beginnen.

Is er iemand uit de buurt van Maasmechelen - Maastricht die bereid is me hiermee te helpen? Uiteraard moet dit niet voor niks gedaan worden, voor niks gaat de zon op.

Post een reply hier of stuur me een pm en zeg me je prijs ook.

Greetz

Robby
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

hoezo te onhandig? je bent nooit te oud om te leren.... gebruik internet om de zaken op te zoeken wanneer je vragen hebt..
je wilt toch niet het vooroordeel over belgen van nederlanders bevestigen???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Röbke

Bericht door Röbke »

naah,

Mag me niet indenken dat ik een pinnetje breek of ergens iets breek...

Ben een IT-er met studentenhanden, echt geen handige Harry.

Ik werk tussen de Nederlanders, als je al die vooroordelen moet geloven...
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

haha oke, oke ik zal niet generaliseren...
ik ben ook altijd bang om iets te slopen, maar ja dan moet je wel heel lomp doen bij een rover of mg.. waar wil je ze plaatsen voor of achterin de auto? wat voor auto heb je eigenlijk?
ik heb zelf een zs en t was makkelijker dan ik dacht, heb het met veel geduld voor elkaar gekregen... zonder iets te slopen :mrgreen: :!: :mrgreen:
Röbke

Bericht door Röbke »

Ik ga ze beiden vervangen, maar het zijn de voorste waar ik niet aan durf beginnen.

ik heb ook n ZS:

Afbeelding
Röbke

Bericht door Röbke »

Ben der dan toch maar aan begonnen, met de hulp van men schoonbroer en -vader.

ik heb deze ingebouwd nu:

voorin pioneer TS-E176C
Afbeelding

De deuren der af krijgen ging redelijk goed, alleen wisten we niet dat de klink los geklikt moest worden. Hierbij hebben we een pinnetje gebroken.
Ook het ijzertje van het mechanisme zat met een plastiekje vast, dit is vervangen door een stukje ijzerdraad.

We hebben stukjes mdf uitgezaagd waarop we de voorste speakers installeerden; zodat de ruiten toch nog omlaag konden.

De orginele tweeters heb ik er uit gehaald en de stekkers gebruikt voor de nieuwe. Ik heb we de stekkers voor de speakers moeten stuk maken om ze te laten passen.


achterin pioneer TS-E1796
Afbeelding

hier ook wat problemen: de originele gaten passen enkel als de speakers gedraaid erin zitten. Dus, ik dacht, die netjes komen der toch op... Maar die passen in de originele goten niet... En om in dat ijzer te gaan slijpen en doen, heb ik ook geen zin. Dus, nu liggen de orignele deksels er gewoon losjes op. Hiervoor moet ik nog n oplossing zien te vinden.
Ook hier heb ik de stekkers moeten stuk maken om de kabels aan te sluiten.

Enige probleem dat ik nu nog heb: achterin trilt er iets wat ik niet kan ontdekken, al zal er nu nog wel meer gaan trillen op termijn :D
zeker als ik er eens een wooferke in heb liggen binnen afzienbare tijd.
Plaats reactie