schakelprobleem 600 DI
Geplaatst: wo jun 06, 2007 12:09 am
Hallo jullie Rover-genieters. Ik ben nieuw hier en heb al enige tijd rond gekeken. Dat heeft ondermeer te maken met een probleem rond mijn 600 Di 1999 met 360.000 km.
Dat de schakelpook al geruime tijd in het bak zwom als het ware is niet nieuw. Ook niet als ie sinds kort moeilijk in versnelling komt.
Na vervanging van de schakelstang bleef ie een weekje makkelijker in versnelling te leggen. Maar sinds gisteren was het vanouds: vanuit stilstand is ie regelmatig niet in versnelling te krijgen en terugschakelen is een ramp. Pas na pompen lukte het moeizaam. Reed ie eenmaal dan gaf opschakelen weinig problemen. Gek genoeg kreeg ik het wel in achteruit, wel met een kraakje natuurlijk.
Koppellingcilinder's: koppelingvloeistof op peil, dus geen lekkage van de cilinder's (?) Trap ook niet door de koppelling heen.
Bakolie: 2 jaar geleden vernieuwd n.a.v. kraken bij in achteruit leggen. Sindsdien kraakt ie minder.
Koppelling: kocht de auto bij 200.000 km. Door mij niet vervangen. Ik ga uit van eerste koppelling.
Schakelstang: als ie wilt schakelen doet ie met meer precisie dan voorheen.
Olie lekkage: natuurlijk heeft ie daar last van.
Over 2 weken is afspraak om de koppelling te laten vervangen. Denken jullie dat het probleem daarmee verholpen is ? Tips ?? Ik ben van plan om jaren door te rijden. Zijn er voorzorg werkzaamheden ( vervangingen en/of modificaties ) die met dit klusje gecombineerd kunnen worden ?
Alvast bedankt.
Dat de schakelpook al geruime tijd in het bak zwom als het ware is niet nieuw. Ook niet als ie sinds kort moeilijk in versnelling komt.
Na vervanging van de schakelstang bleef ie een weekje makkelijker in versnelling te leggen. Maar sinds gisteren was het vanouds: vanuit stilstand is ie regelmatig niet in versnelling te krijgen en terugschakelen is een ramp. Pas na pompen lukte het moeizaam. Reed ie eenmaal dan gaf opschakelen weinig problemen. Gek genoeg kreeg ik het wel in achteruit, wel met een kraakje natuurlijk.
Koppellingcilinder's: koppelingvloeistof op peil, dus geen lekkage van de cilinder's (?) Trap ook niet door de koppelling heen.
Bakolie: 2 jaar geleden vernieuwd n.a.v. kraken bij in achteruit leggen. Sindsdien kraakt ie minder.
Koppelling: kocht de auto bij 200.000 km. Door mij niet vervangen. Ik ga uit van eerste koppelling.
Schakelstang: als ie wilt schakelen doet ie met meer precisie dan voorheen.
Olie lekkage: natuurlijk heeft ie daar last van.
Over 2 weken is afspraak om de koppelling te laten vervangen. Denken jullie dat het probleem daarmee verholpen is ? Tips ?? Ik ben van plan om jaren door te rijden. Zijn er voorzorg werkzaamheden ( vervangingen en/of modificaties ) die met dit klusje gecombineerd kunnen worden ?
Alvast bedankt.