Pagina 1 van 2
Verlagen onomkeerbaar?
Geplaatst: di mei 22, 2007 11:00 am
door Boekie
Ik ben van plan om binnenkort mijn Rovert te laten verlagen (m.b.v. Dutch alst goed is) Maar wat nou als ik hem na het verlagen toch weer hoger wil hebben?
Kijk dit zou natuurlijk nooit het geval zijn. Maar ik ben toch nieuwsgierig of dit mogelijk is.
Geplaatst: di mei 22, 2007 11:50 am
door Mark16v
dan moet alles weer uit elkaar :P
je gaat als het goed is de pinnen die in de veerbollen zitten inkorten (stukje eraf zagen/slijpen) dus mocht je het weer origineel moeten hebben dan moeten er ook weer originele pinnen in.
Geplaatst: di mei 22, 2007 6:32 pm
door Dutch
Is idd zoals mark schreef, maar is dan zeer eenvoudig te regelen.
Geplaatst: di mei 22, 2007 11:42 pm
door Bruno
Pinnen afslijpen ?
De pins die wij op onze F'jes gebruiken en dus identiek zijn aan de Rover 100 pins, worden uiteraard niet afgeslepen. Wie dat doet weet niet goed waar hij mee bezig is IMO. Wij gebruiken Lowering pins. Deze zijn immers aan de voet korter (waar de rubber stofkap overheen gaat), en niet aan de bovenkant, die in de sfeer zelf gaat.
4 loweringpins kosten +/- 60 euro. Je bouwt alles van de oude knuckles over op de nieuwe pins, maar dus nogmaals een originele pin inkorten met de slijptol is dus niet de juiste methode.

Geplaatst: di mei 22, 2007 11:57 pm
door Dutch
Dat gebeurd hier ook niet Bruno, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Ga niet de knukeljoint zelf bewerken alleen de iron rods. Aan de eriginele pin word niks maar dan ook helemaal niks gedaan. Metro's en MG F's verschillen dan misschien niet zo heel veel maar de manier waarop ik het gedaan heb is zeer veilig en heeft niks met de pin's(knuckeljoints) te maken.
Geplaatst: wo mei 23, 2007 9:41 am
door Mark16v
@Bruno in de tijd dat ik in de R100's zat kon je nog geen lowering pins kopen, toen moest je alles nog zelf maken/aanpassen
heb nog een plaatje gevonden van zoals het toentertijd gedaan werd, aan het uiterlijk van het plaatje kan je wel zien hoe oud het ongeveer is

Geplaatst: wo mei 23, 2007 11:27 am
door 118GTR
hij zijn de grijze gedeeltes die aangepast worden:
Het is een zeer gerespecteerde methode, die al bij honderden 100's is uitgevoerd, ik heb nooit van problemen gehoord.
Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Geplaatst: wo mei 23, 2007 11:46 am
door Bruno
ow, maar blijkbaar is de design van de pin die jullie daar tonen , ook helmemaal anders als diegene die nu gebruikt worden.
Geplaatst: wo mei 23, 2007 12:40 pm
door Dutch

gelukkig is het weer duidelijk geworden en het is zoals ik al zei wel het verschil tussen de f en 100.
Dus Broekie we gaan dat ding gewoon lekker met de bek op straat zetten;-)
Geplaatst: do mei 24, 2007 10:54 am
door Boekie
Thx voor de info
En ja zekers de wagen moet flink omlaag

Geplaatst: do mei 24, 2007 11:01 am
door Boekie
Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Ik neem aan dat die veerbollen dan ook een stuk stugger zijn. zelf wil ik dat mijn wagen een stuk stugger gaat veren. Daar heb je toch niet perse motorsport veerbollen voor nodig? want de standaard bollen kan je toch ook al stugger maken?
Geplaatst: do mei 24, 2007 6:30 pm
door Dutch
Dat klopt idd je standaard bollen kun je ook stugger maken, het verschil tussen de cup en std bollen zit hem in het gas dat in de bollen zit dit is bij de cup bollen op een hogere druk gezet (niet te verwarren met de vloeistof die je wel zelf op horere of minder hoge druk kunt zetten)
Geplaatst: zo jun 10, 2007 12:32 am
door Boekie
Was net bij een meeting in Veenendaal. Het rover 100 clubje begint daar flink uit te breiden. Zo zie je ze nergens en zo staan er opeens 3!
Maar goed. Zo'n gast daar heeft zijn 100tje laten verlagen. En hij was maar €10 euro kwijt. Bij een roverdealer notabene! En ja de auto ligt nu een stuk lager bij de grond.
De dealer heeft niets maar dan ook
niets met pinnen gedaan

Hij is alleen met een compressor bezig geweest. Maar toch ligt de auto lager. Tevens is deze ook een stuk stugger gemaakt.
Mijn vraag is dus: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Geplaatst: zo jun 10, 2007 1:10 am
door 118GTR
Omdat het onzin is, dat ding is niet stugger maar slapper en is nu onderstuurd.
Geplaatst: zo jun 10, 2007 10:09 am
door Dutch
IDD, ze hebben er vloeistof uit laten lopen. Zal het je wel laten zien als je langs komt. Laat ik er eerst wel gewoon wat uitlopen. kun je een rondje rijden. en dan doe ik het goed en mag je het verschil gaan ervaren.
+ zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan, zal vooral bij die vriend van jou wel erg zijn met weinig vloeistof erin.
Geplaatst: zo jun 10, 2007 3:07 pm
door Boekie
zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan
Ja dit is zeker het geval bij die rover
Bij mij moeten dus wel de pins ingekort worden. Ziet er veel mooier uit.
Het feestje van goedkoop verlagen gaat dus mooi niet door. Het moet natuurlijk wel goed gebeuren en ik heb geen zin in(al te veel) onderstuur. Mijn wagen moet gewoon een goede wegligging krijgen.
Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.
