Verlagen onomkeerbaar?
Verlagen onomkeerbaar?
Ik ben van plan om binnenkort mijn Rovert te laten verlagen (m.b.v. Dutch alst goed is) Maar wat nou als ik hem na het verlagen toch weer hoger wil hebben?
Kijk dit zou natuurlijk nooit het geval zijn. Maar ik ben toch nieuwsgierig of dit mogelijk is.
Kijk dit zou natuurlijk nooit het geval zijn. Maar ik ben toch nieuwsgierig of dit mogelijk is.
dan moet alles weer uit elkaar :P
je gaat als het goed is de pinnen die in de veerbollen zitten inkorten (stukje eraf zagen/slijpen) dus mocht je het weer origineel moeten hebben dan moeten er ook weer originele pinnen in.
je gaat als het goed is de pinnen die in de veerbollen zitten inkorten (stukje eraf zagen/slijpen) dus mocht je het weer origineel moeten hebben dan moeten er ook weer originele pinnen in.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Pinnen afslijpen ?
De pins die wij op onze F'jes gebruiken en dus identiek zijn aan de Rover 100 pins, worden uiteraard niet afgeslepen. Wie dat doet weet niet goed waar hij mee bezig is IMO. Wij gebruiken Lowering pins. Deze zijn immers aan de voet korter (waar de rubber stofkap overheen gaat), en niet aan de bovenkant, die in de sfeer zelf gaat.
4 loweringpins kosten +/- 60 euro. Je bouwt alles van de oude knuckles over op de nieuwe pins, maar dus nogmaals een originele pin inkorten met de slijptol is dus niet de juiste methode.
De pins die wij op onze F'jes gebruiken en dus identiek zijn aan de Rover 100 pins, worden uiteraard niet afgeslepen. Wie dat doet weet niet goed waar hij mee bezig is IMO. Wij gebruiken Lowering pins. Deze zijn immers aan de voet korter (waar de rubber stofkap overheen gaat), en niet aan de bovenkant, die in de sfeer zelf gaat.
4 loweringpins kosten +/- 60 euro. Je bouwt alles van de oude knuckles over op de nieuwe pins, maar dus nogmaals een originele pin inkorten met de slijptol is dus niet de juiste methode.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dat gebeurd hier ook niet Bruno, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Ga niet de knukeljoint zelf bewerken alleen de iron rods. Aan de eriginele pin word niks maar dan ook helemaal niks gedaan. Metro's en MG F's verschillen dan misschien niet zo heel veel maar de manier waarop ik het gedaan heb is zeer veilig en heeft niks met de pin's(knuckeljoints) te maken.
@Bruno in de tijd dat ik in de R100's zat kon je nog geen lowering pins kopen, toen moest je alles nog zelf maken/aanpassen
heb nog een plaatje gevonden van zoals het toentertijd gedaan werd, aan het uiterlijk van het plaatje kan je wel zien hoe oud het ongeveer is
heb nog een plaatje gevonden van zoals het toentertijd gedaan werd, aan het uiterlijk van het plaatje kan je wel zien hoe oud het ongeveer is
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
hij zijn de grijze gedeeltes die aangepast worden:
Het is een zeer gerespecteerde methode, die al bij honderden 100's is uitgevoerd, ik heb nooit van problemen gehoord.
Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Het is een zeer gerespecteerde methode, die al bij honderden 100's is uitgevoerd, ik heb nooit van problemen gehoord.
Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik neem aan dat die veerbollen dan ook een stuk stugger zijn. zelf wil ik dat mijn wagen een stuk stugger gaat veren. Daar heb je toch niet perse motorsport veerbollen voor nodig? want de standaard bollen kan je toch ook al stugger maken?Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Was net bij een meeting in Veenendaal. Het rover 100 clubje begint daar flink uit te breiden. Zo zie je ze nergens en zo staan er opeens 3!
Maar goed. Zo'n gast daar heeft zijn 100tje laten verlagen. En hij was maar €10 euro kwijt. Bij een roverdealer notabene! En ja de auto ligt nu een stuk lager bij de grond.
De dealer heeft niets maar dan ook niets met pinnen gedaan Hij is alleen met een compressor bezig geweest. Maar toch ligt de auto lager. Tevens is deze ook een stuk stugger gemaakt.
Mijn vraag is dus: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Maar goed. Zo'n gast daar heeft zijn 100tje laten verlagen. En hij was maar €10 euro kwijt. Bij een roverdealer notabene! En ja de auto ligt nu een stuk lager bij de grond.
De dealer heeft niets maar dan ook niets met pinnen gedaan Hij is alleen met een compressor bezig geweest. Maar toch ligt de auto lager. Tevens is deze ook een stuk stugger gemaakt.
Mijn vraag is dus: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Omdat het onzin is, dat ding is niet stugger maar slapper en is nu onderstuurd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
IDD, ze hebben er vloeistof uit laten lopen. Zal het je wel laten zien als je langs komt. Laat ik er eerst wel gewoon wat uitlopen. kun je een rondje rijden. en dan doe ik het goed en mag je het verschil gaan ervaren.
+ zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan, zal vooral bij die vriend van jou wel erg zijn met weinig vloeistof erin.
+ zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan, zal vooral bij die vriend van jou wel erg zijn met weinig vloeistof erin.
Ja dit is zeker het geval bij die roverzonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan
Bij mij moeten dus wel de pins ingekort worden. Ziet er veel mooier uit.
Het feestje van goedkoop verlagen gaat dus mooi niet door. Het moet natuurlijk wel goed gebeuren en ik heb geen zin in(al te veel) onderstuur. Mijn wagen moet gewoon een goede wegligging krijgen.
Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.