Verlagen onomkeerbaar?

111 114 Metro Mini
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Verlagen onomkeerbaar?

Bericht door Boekie »

Ik ben van plan om binnenkort mijn Rovert te laten verlagen (m.b.v. Dutch alst goed is) Maar wat nou als ik hem na het verlagen toch weer hoger wil hebben?

Kijk dit zou natuurlijk nooit het geval zijn. Maar ik ben toch nieuwsgierig of dit mogelijk is.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

dan moet alles weer uit elkaar :P

je gaat als het goed is de pinnen die in de veerbollen zitten inkorten (stukje eraf zagen/slijpen) dus mocht je het weer origineel moeten hebben dan moeten er ook weer originele pinnen in.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Is idd zoals mark schreef, maar is dan zeer eenvoudig te regelen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Pinnen afslijpen ? :shock: :shock:
De pins die wij op onze F'jes gebruiken en dus identiek zijn aan de Rover 100 pins, worden uiteraard niet afgeslepen. Wie dat doet weet niet goed waar hij mee bezig is IMO. Wij gebruiken Lowering pins. Deze zijn immers aan de voet korter (waar de rubber stofkap overheen gaat), en niet aan de bovenkant, die in de sfeer zelf gaat.
4 loweringpins kosten +/- 60 euro. Je bouwt alles van de oude knuckles over op de nieuwe pins, maar dus nogmaals een originele pin inkorten met de slijptol is dus niet de juiste methode.
:roll:

Afbeelding
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dat gebeurd hier ook niet Bruno, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben. Ga niet de knukeljoint zelf bewerken alleen de iron rods. Aan de eriginele pin word niks maar dan ook helemaal niks gedaan. Metro's en MG F's verschillen dan misschien niet zo heel veel maar de manier waarop ik het gedaan heb is zeer veilig en heeft niks met de pin's(knuckeljoints) te maken.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

@Bruno in de tijd dat ik in de R100's zat kon je nog geen lowering pins kopen, toen moest je alles nog zelf maken/aanpassen ;)

heb nog een plaatje gevonden van zoals het toentertijd gedaan werd, aan het uiterlijk van het plaatje kan je wel zien hoe oud het ongeveer is ;)

Afbeelding
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

hij zijn de grijze gedeeltes die aangepast worden:

Afbeelding

Het is een zeer gerespecteerde methode, die al bij honderden 100's is uitgevoerd, ik heb nooit van problemen gehoord.

Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

ow, maar blijkbaar is de design van de pin die jullie daar tonen , ook helmemaal anders als diegene die nu gebruikt worden.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

;) gelukkig is het weer duidelijk geworden en het is zoals ik al zei wel het verschil tussen de f en 100.

Dus Broekie we gaan dat ding gewoon lekker met de bek op straat zetten;-)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Thx voor de info

En ja zekers de wagen moet flink omlaag :D
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Zelf heb ik motorsport veerbollen die uitzichzelf al korter zijn.
Ik neem aan dat die veerbollen dan ook een stuk stugger zijn. zelf wil ik dat mijn wagen een stuk stugger gaat veren. Daar heb je toch niet perse motorsport veerbollen voor nodig? want de standaard bollen kan je toch ook al stugger maken?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dat klopt idd je standaard bollen kun je ook stugger maken, het verschil tussen de cup en std bollen zit hem in het gas dat in de bollen zit dit is bij de cup bollen op een hogere druk gezet (niet te verwarren met de vloeistof die je wel zelf op horere of minder hoge druk kunt zetten)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Was net bij een meeting in Veenendaal. Het rover 100 clubje begint daar flink uit te breiden. Zo zie je ze nergens en zo staan er opeens 3! :mrgreen:

Maar goed. Zo'n gast daar heeft zijn 100tje laten verlagen. En hij was maar €10 euro kwijt. Bij een roverdealer notabene! En ja de auto ligt nu een stuk lager bij de grond.

De dealer heeft niets maar dan ook niets met pinnen gedaan :? Hij is alleen met een compressor bezig geweest. Maar toch ligt de auto lager. Tevens is deze ook een stuk stugger gemaakt.

Mijn vraag is dus: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Omdat het onzin is, dat ding is niet stugger maar slapper en is nu onderstuurd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

IDD, ze hebben er vloeistof uit laten lopen. Zal het je wel laten zien als je langs komt. Laat ik er eerst wel gewoon wat uitlopen. kun je een rondje rijden. en dan doe ik het goed en mag je het verschil gaan ervaren.

+ zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan, zal vooral bij die vriend van jou wel erg zijn met weinig vloeistof erin.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

zonder inkorten blijft de auto in nosedive stand staan
Ja dit is zeker het geval bij die rover

Bij mij moeten dus wel de pins ingekort worden. Ziet er veel mooier uit.

Het feestje van goedkoop verlagen gaat dus mooi niet door. Het moet natuurlijk wel goed gebeuren en ik heb geen zin in(al te veel) onderstuur. Mijn wagen moet gewoon een goede wegligging krijgen.

Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. :D
Plaats reactie