Pagina 1 van 1

onderstel

Geplaatst: zo mei 06, 2007 5:42 pm
door Frekkel
hi,

passen ophangingskits voor de zr ook op een 200? daarmee bedoel ik veren en dempers (ik noem maar wat een kw variant 2 kit bvb)

of passen eventueel alleen de veren van een zr ook op de dempers van een 200.

en is er een groot verschil tussen originele dempers en veren van een ZR 105 en een ZR 160. zijn die zwaarder uitgevoerd of zo.

Geplaatst: zo mei 06, 2007 6:15 pm
door Gerald-17
de ZR 160-veren en dempers + remmen passen idd op een 200-serie,
mocht je ze onder je BRM willen hebben zal je geloof ik 2cm zakken en heb je wel betere wegligging ( volgens mij heeft striker ook zoiets onder zijn VI )

Geplaatst: zo mei 06, 2007 8:34 pm
door Striker
Ja, ik heb idd ZR dempers + veren onder mijn Vi, dat past dus :).

Typenr van de ZR160 veren is anders dan die van de ZR105. Volgens mij zijn ze iets stugger. Ze zijn verder wel gewoon onderling uitwisselbaar: veren van een ZR160 passen op een ZR105 en andersom

Geplaatst: zo mei 06, 2007 8:39 pm
door 118GTR
Een BRM wordt gezien als de ultime 200 mk3, wordt er niet beter op als je de ZR spullen eronder zet denk ik. Tenzij "het betere" van de BRM in andere dingen zit zoals het LSD.

Geplaatst: zo mei 06, 2007 8:52 pm
door Dutch
Doe mij die bak maar :twisted:

Als je naar andere veren en dempers wilt zou ik iig voor de KW gaan dan heb je zeker een top onderstel of je dan type 1 of 2 kiest ligt aan het budget.

Geplaatst: zo mei 06, 2007 9:04 pm
door Gerald-17
nou is mijn vraag wat is nou altijd het verschil tussen de kw type's 1-2 en volgens mij is er ook een 3 ( behalve de prijs dan)

Geplaatst: zo mei 06, 2007 9:50 pm
door Dutch
1 is in hoogte verstelbaar
2 is in hoogte en hardheid
3 is hoogte en in/ uitgaande slag appart in te stellen

correct me if i'm wrong

Geplaatst: zo mei 06, 2007 10:25 pm
door 118GTR
Volgens mij is de eerste helemaal niet in hoogte verstelbaar.

d8 dat het was:

1. dempers instelbaar
2. hoogte en dempers instelbaar
3. Hoogte dubbel instelbaar(je kunt nu bijvoorbeeld de veerweg verkorten maar de auto wel hoog houden) + dempers dubbel instelbaar(ingaande + uitgaande slag)

Geplaatst: zo mei 06, 2007 10:34 pm
door Edgecrusher
Het zijn toch allemaal schroefsets, dus altijd in hoogte verstelbaar.

1 is alleen in hoogte verstelbaar, verder niets.

Geplaatst: zo mei 06, 2007 10:34 pm
door Frekkel
118GTR schreef:Een BRM wordt gezien als de ultime 200 mk3, wordt er niet beter op als je de ZR spullen eronder zet denk ik. Tenzij "het betere" van de BRM in andere dingen zit zoals het LSD.
het beter van de brm zit indd in die lsd, vandaar dat zr dempers en veren misschien wel iets kunnen doen, maar eigenlijk was ik naar het kijken voor coilovers, maar die vind je niet altijd voor de 200 maar wel voor de zr, dus wou ik even zekerheid of dat ook zou passen.

alvast bedankt dus

Geplaatst: ma mei 07, 2007 9:28 am
door Dutch
Edgecrusher schreef:Het zijn toch allemaal schroefsets, dus altijd in hoogte verstelbaar.

1 is alleen in hoogte verstelbaar, verder niets.
correct :D

Geplaatst: ma mei 07, 2007 6:35 pm
door 216 driver
Er is geen type 3 leverbaar van KW , alleen de type 1 en 2.

Je moet wel weten dat je een boel comfort kwijt bent met de schroefset en de pasvorm was ook niet echt lekker had ik van de garage gehoord die de variant 2 bij mij eronder heeft gezet.

Geplaatst: ma mei 07, 2007 6:47 pm
door pyara_pappoe
Wat is LSD?

Geplaatst: ma mei 07, 2007 6:50 pm
door 216 driver
pyara_pappoe schreef:Wat is LSD?
Dat is drugs, weet niet wat ze anders bedoelen :P

Geplaatst: ma mei 07, 2007 7:02 pm
door MoRaX
LSD = limited slip differential

Geplaatst: ma mei 07, 2007 8:39 pm
door Dutch
Maar er bestaan wel variant 3 kits alleen niet voor rover.