Pagina 1 van 1
620SDi houdt zich in
Geplaatst: za mei 05, 2007 7:53 pm
door pagan
Na de ramp met de Ti begint ook de diesel lastig te doen. Ik heb m net terug uit de garage voor een klein onderhoud en nu merk k dat de diesel zich erg inhoudt. Ik krijg m nauwelijks boven de 120 uit en hij kruipt naar zijn snelheid.
Wat wel opvalt is dat de wagen geen roet meer uitstoot - in tegenstelling tot daarvoor.

Iemand die kan helpen.
Cheers Pagan
Geplaatst: za mei 05, 2007 11:07 pm
door MoRaX
Turbo naar zijn grootje?.....
Geplaatst: za mei 05, 2007 11:18 pm
door schoenie
Altijd lastig om dit zo effe te zeggen. is de motor tammer over het hele toerenbereik of pas wanneer je de turbo zou moeten voelen opkomen?
luchtmassameters zijn vaak gevoelige onderdelen.
Hoor je de turbo wel fluiten?
geen lek in je intercooler of luchtslang?
Geplaatst: za mei 05, 2007 11:42 pm
door pagan
Het lijkt alsof het over het gehele toerenbereik te gaan.
Ik heb ook gezien dat er heel veel vettigheid rond een intercoolerslang zit. Net waar ie onder de afschermkap van de motor gaat.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 8:01 pm
door Robert-220TC
Victor schreef:die slangen gaan nogal eens lek. Gevolg weinig turbo druk en dus minder vermogen. zou kunnen. Slangen zijn alleen bij de dealer te krijgen zover ik weet
Yeps ind.
Auto van me zus
een 220 tdic had dit ook
slang kapot andere slang dr op en probleem opgelost
Geplaatst: ma mei 07, 2007 8:18 pm
door pagan
Morgenavond gaat ie binnen - die slangen zijn op stock - dus hoop ik dat t snel terug ok is.
Alvast bedankt.
Cheers Pagan
Geplaatst: di mei 22, 2007 10:27 pm
door roverdude
is het probleem nu al opgelost?
Geplaatst: di mei 22, 2007 10:37 pm
door pagan
Jeps, er zit een nieuwe slang op en t probleem is opgelost. Hij rookt wel terug

Geplaatst: di mei 22, 2007 11:10 pm
door Dutch
hoor ik accralite?
Geplaatst: di mei 22, 2007 11:16 pm
door pagan
Dutch schreef:hoor ik accralite?

ja maar niet in deze
Roeten deed ie al, dus ik kan er wel mee leven. Zolang ik er mee door de roetmeting geraak op de keuring.
Cheers Pagan
Geplaatst: do mei 24, 2007 10:30 pm
door roverdude
pagan schreef:

ja maar niet in deze
Roeten deed ie al, dus ik kan er wel mee leven. Zolang ik er mee door de roetmeting geraak op de keuring.
Cheers Pagan
ROET IS GOED! blij dat het opgelost is. Ik snap nog altijd niet goed waarom jouw Ti zo lang bij Viane gestaan heeft. Ik heb maandag de cabrio binnengedaan voor de koppaking en ik mag er morgen al om...
Groeten Diether
Geplaatst: do mei 24, 2007 10:45 pm
door pagan
Ik wel, volgens mij hebben ze hem opengedaan en besloten om er niet aan te beginnen. Als je ziet welk kerkhof t is.
Morgen ga ik naar daar om die kop van die Ti te bekijken. Ben die andere nokkenassen mislopen, dus hoop dat ik nog iets van die kan gebruiken.
Cheers Pagan
Geplaatst: zo jul 22, 2007 2:52 pm
door kip
kijk ook eens of je luchtfilter vuil is. Een maat van me heeft een 600 ti en die hield vreselijk in toen bleek dat zn luchtfilter nagenoeg verstopt was! Zelfontbranders hebben ook best wat zuurstof nodig. Als de verbranding niet optimaal is krijg je als eerste roetvorming en uiteraard houdt ie dan vreselijk in. Bij mijn maat kwam de snelheid niet meer boven 110km/u.
groetjes,
KIP