Advies voor een audioNooB aub!!!!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
416sí señor

Advies voor een audioNooB aub!!!!

Bericht door 416sí señor »

Aangezien de huidige JVC hu (een behoorlijk high range geval) zwaar aan het aftakelen is wil ik binnenkort een nieuwe hu kopen en iets later deze aanvullen met een bescheiden versterker en nieuwe boxen.

Wat raden de audiofielen aan?

Wat ikzelf een erg mooie hu vind is de Pioneer DEH-P88rs.
Hij is wat aan de dure kant vind ik wel maar die dingen met één giga knop erop vind ik helemaal niets. Is dit een goede keus?

Afbeelding

En is deze HU verspilde moeite wanneer aangesloten op de standaard speakers van een Rover 45?

Ik ben vandaag bij een autoradio winkel (autoshop de tijger Tilburg) geweest en hier heb ik een folder meegekregen van Audio system, zijn deze boxen en versterkers duurder dan ''gemiddeld'' spul van Pioneer of niet, ik had namelijk het idee dat die man wel een ff een setje van 1000 euro aan een onwetende wilde slijten. :?


Oftewel, wat is icm met bovenstaande HU leuk, niet te duur audiospul om de zaak mee af te maken? :D

En is VDO Dayton een beetje goed? De verkoper vond het leuk naar VDO te refereren als Voor De Onwetenden.

Mijn dank is nu al groot,

Gr. Tomas ;)
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

ik heb zelf de PIONEER DEH P77 MP

Afbeelding

was voor toen de tijd een van de beste radio's en kan hem zeker aanraden.
die jij laat zien is ook een heel fraai ding en zal zeker een goede koop zijn.
zelf heb ik de originele speakers erin zitten maar als ik die ooit zou vervangen dan zou ik kwaliteits speakers van FOCAL nemen.
wel speakers die niet op een versterker hoeft want dat hoeft voor mij ook weer niet.

dus die pioneer is een uitstekent geval en kan ook prima een versteker aansturen.
Laatst gewijzigd door challenge op di apr 17, 2007 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

ff wat extra:

radio pioneer deh-p88 rs €499,-
speakers voor (6 inch) focal access 165 a1 €149,-
speakers achter (6 inch) focal access 165 ca1 €109,-

totaal is dat €657,-

www.rondevries.nl

geloof me dit gaat behoorlijk knallen.
je kan het geheel natuurlijk nog uitbreiden met versterkers en sub blaffers
maar dan gaat de prijs natuurlijk ook omhoog.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Dat is dus eigenlijk ook wat ik in gedachten had, alleen wat betere speakers inbouwen zonder versterker.

Maar die kun je ook gewoon exact hetzelfde type speakers nemen voor voor en achter, en waarom zijn die focals dan wel verschillend?

En zou de Radion line van Audio system iets zijn of is dit overdone zonder versterker?

En last but not least, passen deze speakers eigenlijk wel in de deur, de inbouwdiepte is namelijk 62mm?

Afbeelding
Radion 165
2-Weg composet waarvan de 16.5 cm midbass is voorzien van een lichte, stevige kevlarmembraan en een meervoudig geventileerd euronorm chassis.

Het 12 dB/octaaf wisselfilter voorziet in een 3-voudige aanpassing van de flanksteilheid van de mid en aanpassing van het tweetervolume in 3 standen.
De tweeter is een 19 mm softdome tweeter en wordt geleverd met op- en inbouwadapters.
Prijs: € 150,-

Technische specificaties:
· 90 Watt RMS
· 165 mm Euronormchassis
· Impedantie 4 Ohm
· Inbouwdiepte 62 mm
· In- en opbouwadapters voor de tweeter.


Thanks anyway Challenge ;)

Gr. Tomas :D
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Wil ene Avdwerf zich even melden aub, zag op showyoursound dat hij in bezit is geweest van AS Radion 165!!! :D

Ik zou graag van hem horen hoe die waren! ;)

Gr. Tomas
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

416sí señor schreef:Wil ene Avdwerf zich even melden aub, zag op showyoursound dat hij in bezit is geweest van AS Radion 165!!! :D

Ik zou graag van hem horen hoe die waren! ;)

Gr. Tomas

Dan stuur jij hem toch een pb, werkt sneller lijkt mij ;)
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik heb een Audio system Helon 16,5cm en die geeft een heleboel kickbass (wat wil je met 2x330watt rms op de speakers :lol: ) mits je hem goed inbouwt. Dus de speaker op een mdf ring maken en voorbehandelen met een goede lak.

De deuren dempen met bitumen-dempingsmatjes, en de grote gaten dichtmaken in je deur zodat er zo min mogelijk druk weg kan. (dat dempen maakt zoveel verschil in klank dat is gewoon zonde om het niet te doen en het is nog wel leuk werk ook.)

Ik ben nu helemaal aan het overstappen op audio system, ze maken goede producten en qua prijs/kwaliteitsverhouding is dit een ideaal merk voor als je van goed geluid houdt.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

@Challenge, kun je eens een foto maken van je hu zoals ie in je auto zit?
Ik kan er namelijk een 2e hands kopen voor 160 euro, lijkt me eigenlijk best een redelijke deal.
Ben alleen een beetje bang dat de kleur van de HU en de dash niet echt matchen. ;)

Als je geen tijd/zin hebt ivm omstandigheden ook prima hoor :!:

Thanks anyway, gr. Tomas
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Update: De HU wordt idd de p88rs zoals in eerste post, de speakers worden de e-motion compo van Pioneer, er komt geen versterker.

Ben benieuwd! Komende week wordt het ingebouwd!! 8)

Gr. Tomas
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Hier staat er zo'n pioneer te koop.

Cheers Pagan
Afbeelding
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Die dingen kosten nu 498 euro nieuw, en heb een deal mbt inbouwkosten van de speakers als ik de hele zaak daar afneem, dus doe het liever via de dealer als ik er 2e hands ''maar''75 euro maar mee bespaar.

Dank je voor het meedenken, gr. Tomas ;)
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Gelijk heb je. Herkende deze radio aan t front maar kende de nieuwprijs niet.

Grtz, Pagan
Afbeelding
Plaats reactie