Pagina 1 van 2

paar vraagjes mbt de 420 96er

Geplaatst: ma apr 02, 2007 11:18 am
door streetracer_norwin
hey,


ik heb een paar vraagjes over mijn rover 420

1.

de temperatuur staat nooit hoger als een kwart,hoort dit??

2.

als hij koud is en stationair draait fluit of piept er iets,zodra ie een beetje warm wordt is dat weg.

3.
er zit een beetje vuil/olie rondom de kop? duidt dit op een lekke koppakking..??
gister lekte er wel heel klein beetje water onder de auto vandaan???

4.

het rubber net achter het linkervoor wiel is gescheurd,ook hoor ik daar soms geratel van daan komen bij een hele scherpe bocht naar rechts..

5. waar zitten de bougies :oops: :oops:

zitten ze onder dat rover kapje?? of onder dat injection gevalkap

dat was bij peugeot wel iets makkelijker:P

dit waren mijn vragen zo ongeveer

alvast bedankt voor het beantwoorden:D:

greetz,

norwin

Geplaatst: ma apr 02, 2007 11:22 am
door Pieter
1 - ja

3 - zit er koelwater in je olie of olie in je koelwater, rookt ie lang smorgens, komt er blauwe rook uit? zoja; bereid je voor op hetzelfde dillema waar ik nu meer zit :P

5 - kapje

Geplaatst: ma apr 02, 2007 11:24 am
door streetracer_norwin
Pieter schreef:1 - ja

3 - zit er koelwater in je olie of olie in je koelwater, rookt ie lang smorgens, komt er blauwe rook uit? zoja; bereid je voor op hetzelfde dillema waar ik nu meer zit :P

5 - kapje

had t gelezen jah...

hoop t niej heb die auto net een week ...

en zo goedkoop was ie niet... en heb mijn vermoeden dat er nog wel meer verborgen dingen zijn eraan...

maar jah t rijdt nog steeds beter als peugekrot:P


edit : neej volgens mij niet dat roken valt juist wel mee

Geplaatst: ma apr 02, 2007 11:28 am
door Pieter
Zou ook eens laten nakijken bij dat "van noort" had die kerel net aan de lijn en was een erg aardige gast.

Lees niks anders dan postieve reacties over dat bedrijf en ze brengen niets in rekening voor diagnoses!

Geplaatst: ma apr 02, 2007 12:27 pm
door streetracer_norwin
net nog ff goed gekeken naar olie en koelwater dat is gewoon helder

olie niet natuurlijk gewoon netjes lichtbruin..

hoop alleen niet dat er veel aan mankeert.... want de homokineet is wss ook verrot..... althans de hoes er om heen igg wel....

Geplaatst: ma apr 02, 2007 12:43 pm
door Rob 416 Si
streetracer_norwin schreef:net nog ff goed gekeken naar olie en koelwater dat is gewoon helder

olie niet natuurlijk gewoon netjes lichtbruin..

hoop alleen niet dat er veel aan mankeert.... want de homokineet is wss ook verrot..... althans de hoes er om heen igg wel....
Oliedop eraf draaien en aan de binnenkant kijken, bij mij deed ie dat fluiten ook en het was idd een lekke koppakking.

Succes.

Geplaatst: ma apr 02, 2007 12:45 pm
door streetracer_norwin
Rob 416 Si schreef: Oliedop eraf draaien en aan de binnenkant kijken, bij mij deed ie dat fluiten ook en het was idd een lekke koppakking.

Succes.
wat moet je dan zien?

of juist niet zien?

grtz


edit: is het een dure reparatie? of is het ook zelf te doen?

Geplaatst: ma apr 02, 2007 4:37 pm
door Rob 416 Si
streetracer_norwin schreef: wat moet je dan zien?

of juist niet zien?

grtz


edit: is het een dure reparatie? of is het ook zelf te doen?
Ben ook niet echt een exper, maar volgens mij zit er dan een soort gel achtige aanslag in van de koelvloeistof. Maar lekt hij uberhaubt wel koelvloeistof? Of blijft deze mooi stabiel op niveau? Het is geen goedkope reparatie en aangezien je de bougies niet kunt vinden denk ik niet dat je het zelf kan :mrgreen: (alles kan natuurlijk normaal gezien)

Trouwens wb punt 3, dat is waarschijnlijk een kwestie van een nieuwe kleppendeksel zetten (iig dat was het bij mij, dat kun je wel zelf als je maar zorgt dat je em in de goede volgorde dicht draait.

Punt 4 heb ik ook rechts achter, rijd ik al 2 jaar mee rond, vind het te duur om te laten maken, heb er verder ook weinig/geen last van.

Geplaatst: ma apr 02, 2007 5:30 pm
door streetracer_norwin
Rob 416 Si schreef: Ben ook niet echt een exper, maar volgens mij zit er dan een soort gel achtige aanslag in van de koelvloeistof. Maar lekt hij uberhaubt wel koelvloeistof? Of blijft deze mooi stabiel op niveau? Het is geen goedkope reparatie en aangezien je de bougies niet kunt vinden denk ik niet dat je het zelf kan :mrgreen: (alles kan natuurlijk normaal gezien)

Trouwens wb punt 3, dat is waarschijnlijk een kwestie van een nieuwe kleppendeksel zetten (iig dat was het bij mij, dat kun je wel zelf als je maar zorgt dat je em in de goede volgorde dicht draait.

Punt 4 heb ik ook rechts achter, rijd ik al 2 jaar mee rond, vind het te duur om te laten maken, heb er verder ook weinig/geen last van.

oke, nee hij lekt totaal geen koelvloeistof,blijft dus mooi stabiel op niveau staan..

donderdag gaat ie zowiezo terug naar de garage,oa voor die homokineet maar ook voor een niet kloppende km stand via NAP.. zie juridisch..

igg tnx voor je antwoord:D:

Geplaatst: ma apr 02, 2007 6:01 pm
door Järv
Whahahahahahaha ... een man die niet weet waar de bougies zitten Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: ma apr 02, 2007 6:03 pm
door streetracer_norwin
Rover schreef:Whahahahahahaha ... een man die niet weet waar de bougies zitten Afbeelding Afbeelding
weet t normaal wel hoor:P :mrgreen:

maar hier zag ik ze gewoon niet:P

k weet t klinkt stom:P maar ze zitten wel netjes weggewerkt

Geplaatst: ma apr 02, 2007 6:05 pm
door Järv
streetracer_norwin schreef:....maar ze zitten wel netjes weggewerkt
Een Rover 400 is zowiezo een mooie en nette wagen ;)

Geplaatst: ma apr 02, 2007 6:06 pm
door streetracer_norwin
Rover schreef: Een Rover 400 is zowiezo een mooie en nette wagen ;)
jah dat wel......

maar in mijn geval een beetje een miskoop.......

maar t belangrijkste is dat hij heeeeeeell lekker rijdt en zeker in vergelijking met een peugekrot 306 sedan

en heel luxe is:D:D :mrgreen:

Geplaatst: ma apr 02, 2007 6:37 pm
door 118GTR
Bougies zitten altijd in de ontbrandingskamers, kan dus nooit echt zoeken zijn.

Bij oude 2-kleppers zitten ze vaak aan de zijkant vna het blok, bij 4 en 5 kleppers kan dat meestal niet meer en moeten ze tussen de in en uitlaatkleppen in, en dus tussen de nokassen.
Er zijn echter 4-kleppers met slechts 1 nokas(honda d-series is eigenlijk de enige die ik ken), dan is er weer genoeg ruimte zodat ze aan de zijkant kunnen.

De 420si heeft het T-serie blok, eigenlijk zijn de blokken altijd smerig omdat er olie lekt langs de kleppendekselpakking. Dit is niet schadelijk en er hoeft niet gevreest worden voor de koppakking wanneer het blok vuil is. Het is natuurlijk wel een rot gezicht.

Re: paar vraagjes mbt de 420 96er

Geplaatst: ma apr 02, 2007 8:16 pm
door Kirpeknots
streetracer_norwin schreef:hey,


ik heb een paar vraagjes over mijn rover 420

1.

de temperatuur staat nooit hoger als een kwart,hoort dit??
Ja

2.

als hij koud is en stationair draait fluit of piept er iets,zodra ie een beetje warm wordt is dat weg.
Dat zijn de lagers van de fans achter je radiator. Veel voorkomend euvel bij Rover 400 Mk2 en Rover 45's. Je hoort het geluid vast ook als je het contact aanzet bij koude motor zonder de starten.

3.
er zit een beetje vuil/olie rondom de kop? duidt dit op een lekke koppakking..??
gister lekte er wel heel klein beetje water onder de auto vandaan???
Nee. Dat hebben alle T-series motoren. Het water wat onder je auto vandaan komt is van de verdamper van je airco. Dat is normaal en dat hebben alle autos die met airco uitgerust zijn.

4.

het rubber net achter het linkervoor wiel is gescheurd,ook hoor ik daar soms geratel van daan komen bij een hele scherpe bocht naar rechts..
Dat is ellendig. Stofkap van homokineet is dus kapot en het geratel duid op een defecte homokineet. Dit is een APK afkeur punt. Homokineet (knikkoppeling aan aandrijfas) moet vervangen worden, ook het kapje. Daarna MOET je het onderstel uit laten lijnen. Kan best duur worden.

5. waar zitten de bougies :oops: :oops:

zitten ze onder dat rover kapje?? of onder dat injection gevalkap
Onder het Rover kapje vind je de bougies.
dat was bij peugeot wel iets makkelijker:P

dit waren mijn vragen zo ongeveer

alvast bedankt voor het beantwoorden:D:

greetz,

norwin
Gegroet: Roy. Antwoorden zijn dik gedrukt.

Geplaatst: ma apr 02, 2007 10:20 pm
door streetracer_norwin
tnx roy:D:D

dat gefluit kan ik daar nog iets aan laten doen?

en ja het is idd ook als ik me contact aanzet met koude motor..

tnx voor je antwoorden:D