De nieuwe MG 7..... fotokes
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
De nieuwe MG 7..... fotokes
Dit staat ook al onder Roewe 750, maar ik vond het wel zo netjes om ook onze ZT-ers ff op de hoogte te brengen.....
Gisteren heeft het Chinese NAC-MG in Pakou de nieuwe MG fabriek geopend en gevierd dat het moederbedrijf (Nanjing) 60 jaar bestaat. Gelijk konden de eerste 'nieuwe' Chinese MG's worden bewonderd.
Via het Britse MG-Rover forum lopen diverse draadjes hierover;
Completed Factory (Many beautiful plants):
Wel ff wennen een MG met hout en chrome...
Maar het blijft toch een hele fraaie wagen..
The cars from the new Nanjing MG mueseum.
Rob Oldaker (voormalige directeur MG-Rover racing UK) was ook van de partij bij de Grand Opening.
kijkje in de nieuwe fabriek.
Voor meer info zie. http://forums.mg-rover.org/
Ben wel erg benieuwd wanneer we ze bij de dealer kunnen bewonderen...
BTW; Voor wie het nog niet wist.. Nanjing kocht 2 jaar terug de restanten van de MG-Rover fabriek en diverse merknamen waaronder, MG, Austin, Wolseley,Sterling, etc... uit het faillisement. Sinds kort bouwd Nanjing ook weer MG-TF's in Longbridge (UK). Concurent SAIC (Roewe) had vlak voor het faillisement de rechten op de Rover 75 en 25 gekocht en diverse uitvoeringen van de K-serie motor.
mmm. moet zeggen dat ik de MG 7 niet spectaculair vind. In die zin, het straalt niet de bruutheid uit. Meer de chique-heid van de Rover 75. Mooi, ja... maar ik vind het geen ZT
Interieur is niets veranderd op het climatecontrol-paneel en het navigatiescherm na.
De achterlichten vind ik wel lachuh, die zouden zomaar op de 75 moeten passen?
Nog drie foto's:
Gisteren heeft het Chinese NAC-MG in Pakou de nieuwe MG fabriek geopend en gevierd dat het moederbedrijf (Nanjing) 60 jaar bestaat. Gelijk konden de eerste 'nieuwe' Chinese MG's worden bewonderd.
Via het Britse MG-Rover forum lopen diverse draadjes hierover;
Completed Factory (Many beautiful plants):
Wel ff wennen een MG met hout en chrome...
Maar het blijft toch een hele fraaie wagen..
The cars from the new Nanjing MG mueseum.
Rob Oldaker (voormalige directeur MG-Rover racing UK) was ook van de partij bij de Grand Opening.
kijkje in de nieuwe fabriek.
Voor meer info zie. http://forums.mg-rover.org/
Ben wel erg benieuwd wanneer we ze bij de dealer kunnen bewonderen...
BTW; Voor wie het nog niet wist.. Nanjing kocht 2 jaar terug de restanten van de MG-Rover fabriek en diverse merknamen waaronder, MG, Austin, Wolseley,Sterling, etc... uit het faillisement. Sinds kort bouwd Nanjing ook weer MG-TF's in Longbridge (UK). Concurent SAIC (Roewe) had vlak voor het faillisement de rechten op de Rover 75 en 25 gekocht en diverse uitvoeringen van de K-serie motor.
mmm. moet zeggen dat ik de MG 7 niet spectaculair vind. In die zin, het straalt niet de bruutheid uit. Meer de chique-heid van de Rover 75. Mooi, ja... maar ik vind het geen ZT
Interieur is niets veranderd op het climatecontrol-paneel en het navigatiescherm na.
De achterlichten vind ik wel lachuh, die zouden zomaar op de 75 moeten passen?
Nog drie foto's:
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Chinese autobouwer Nanjing blaast MG nieuw leven in
De oudste Chinese autobouwer, Nanjing Auto, heeft het Britse automerk MG nieuw leven ingeblazen. Zij zijn gestart met de productie van de eerste nieuwe MG-modellen sinds het prestigieuze merk twee jaar geleden werd overgenomen.
Zestigste verjaardag
De lancering van de MGTF, een roadster cabrio, en de MG7, een berline, valt samen met de zestigste verjaardag van Nanjing Auto. De autobouwer heeft al 2,82 miljard yuan (360 miljoen dollar) geïnvesteerd, maar voorziet de komende vijf jaar nog eens investeringen van 450 miljoen dollar, met als doel een jaarlijkse productie van zo'n 200.000 auto's, 250.000 motoren en 100.000 versnellingsbakken.
Roewe
Nanjing kocht het failliete MG in 2005 met de ambitie om kapitaal te vormen uit het prestigieuze Britse merk, net zoals Ford had gedaan met Aston Martin, Volkswagen met Bentley of BMW met Mini. De Chinese MG's gaan de concurrentie aan met de Roewe's van Shanghai Automobile Industry Corp's (SAIC), die ook gebaseerd zijn op modellen van de MG Rover. SAIC had de productierechten verworven van twee Rover-modellen, de 75 en de 25, maar kon nooit de rechten op de naam verwerven en doopte zijn wagens dus om tot Roewe.
Amerikaanse dochter
Nanjing creëerde vorige zomer een Amerikaanse dochter, met name MG Motors North America en is van plan om in het derde trimester van 2008 ook in de VS te gaan produceren. Daarnaast gaat de Chinese autobouwer de productie in de Britse fabriek Longbridge, ooit de zetel van MG Rover, opnieuw opstarten. Het merendeel van de machines en uitrusting is evenwel naar China overgebracht. Nanjing hoopt er jaarlijks 15.000 voertuigen te produceren voor de Europese markt. In Groot-Brittannië zou er vooral onderzoek gevoerd worden, terwijl China vooral het centrum van de wereldwijde productie zal zijn, zowel voor de Chinese als voor de internationale markt. (belga/hln)
bron: www.hln.be (27/03/2007)
De oudste Chinese autobouwer, Nanjing Auto, heeft het Britse automerk MG nieuw leven ingeblazen. Zij zijn gestart met de productie van de eerste nieuwe MG-modellen sinds het prestigieuze merk twee jaar geleden werd overgenomen.
Zestigste verjaardag
De lancering van de MGTF, een roadster cabrio, en de MG7, een berline, valt samen met de zestigste verjaardag van Nanjing Auto. De autobouwer heeft al 2,82 miljard yuan (360 miljoen dollar) geïnvesteerd, maar voorziet de komende vijf jaar nog eens investeringen van 450 miljoen dollar, met als doel een jaarlijkse productie van zo'n 200.000 auto's, 250.000 motoren en 100.000 versnellingsbakken.
Roewe
Nanjing kocht het failliete MG in 2005 met de ambitie om kapitaal te vormen uit het prestigieuze Britse merk, net zoals Ford had gedaan met Aston Martin, Volkswagen met Bentley of BMW met Mini. De Chinese MG's gaan de concurrentie aan met de Roewe's van Shanghai Automobile Industry Corp's (SAIC), die ook gebaseerd zijn op modellen van de MG Rover. SAIC had de productierechten verworven van twee Rover-modellen, de 75 en de 25, maar kon nooit de rechten op de naam verwerven en doopte zijn wagens dus om tot Roewe.
Amerikaanse dochter
Nanjing creëerde vorige zomer een Amerikaanse dochter, met name MG Motors North America en is van plan om in het derde trimester van 2008 ook in de VS te gaan produceren. Daarnaast gaat de Chinese autobouwer de productie in de Britse fabriek Longbridge, ooit de zetel van MG Rover, opnieuw opstarten. Het merendeel van de machines en uitrusting is evenwel naar China overgebracht. Nanjing hoopt er jaarlijks 15.000 voertuigen te produceren voor de Europese markt. In Groot-Brittannië zou er vooral onderzoek gevoerd worden, terwijl China vooral het centrum van de wereldwijde productie zal zijn, zowel voor de Chinese als voor de internationale markt. (belga/hln)
bron: www.hln.be (27/03/2007)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
De nieuwe site voor MG: http://www.nacmg.com/
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
vind jij het leuk dan dat je bvb een lief waar je een heel leven mee had plots aan de zijde van een ander ziet lopen?MARVON schreef: waarom ????
dat die chinezen hun eigen merken om zeep helpen, maar nu helpen ze toevallig het merk om zeep waar ik nogal fan van ben
en dat ze direct maar de hele geschiedenis toeeigenen vind ik nog minder
MG ZR S1800
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Word eens tijd voor een Engelse versie.arjan_m schreef:De nieuwe site voor MG: http://www.nacmg.com/
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
Die ZT is nogal anders dan de echte ZT
De verschillen zijn volgens mij meer dan het hout.
Navigatie en schuifdak en daarmee verlichting console zijn anders.
Stoelen en bank zijn uit de 75 terwijl de ZT (althans die van mij) sportstoelen heeft.
Ook de kleurcombinatie met de piping is niet op de ZT aanwezig.
De klokken zijn van de 75 terwijl de ZT lichtblauw/zilver heeft zonder al die moeilijke streepjes.
Wat me wel verbaast is de motor aanduiding. Staat daar nu V8 2.5 ?
Ik dacht namelijk dat er geen V8 meer zou komen. Kan me ook niet voorstellen dat ze het oude mustang blok gaan inbouwen.
Toch wel erg knap overigens. Zag bij Minor een werkelijk prachtig 1:18 schaalmodel. Minor wist overigens te vertellen dat ze de wielbasis verlengd hebben waardoor er meer beenruimte achterin komt (de roewe). Minor had ook al een zeer engels aandoende folder.
Navigatie en schuifdak en daarmee verlichting console zijn anders.
Stoelen en bank zijn uit de 75 terwijl de ZT (althans die van mij) sportstoelen heeft.
Ook de kleurcombinatie met de piping is niet op de ZT aanwezig.
De klokken zijn van de 75 terwijl de ZT lichtblauw/zilver heeft zonder al die moeilijke streepjes.
Wat me wel verbaast is de motor aanduiding. Staat daar nu V8 2.5 ?
Ik dacht namelijk dat er geen V8 meer zou komen. Kan me ook niet voorstellen dat ze het oude mustang blok gaan inbouwen.
Toch wel erg knap overigens. Zag bij Minor een werkelijk prachtig 1:18 schaalmodel. Minor wist overigens te vertellen dat ze de wielbasis verlengd hebben waardoor er meer beenruimte achterin komt (de roewe). Minor had ook al een zeer engels aandoende folder.
2.5 V8
Sorry voor de verwarring.
Ik had hier en daar wat artikeltjes zitten lezen over de Roewe 750 en kwam bij "gespot" de scoop Roewe 750 tegen.
Foto's van een dambord versie op nederlandse wegen. Leuk verhaal.
als je daar doorscrolled zie tevens foto's van de auto (750E) op een beurs of zo.
Een blauwe achterkant heeft daar iets op de kofferbak staan wat lijkt op 2.5 V8 of zo (overigens wel erg weinig voor een V8 )
Dat was blijven hangen toen ik reply gaf maar realiseerde me niet dat ik het ergens anders had gelezen. Dus sorry voor de verwarring.
Heb mijn best gedaan de foto in te plakken maar dat lukt me niet.
Neem aan dat je het wel kan vinden. Zo niet dan mail ik de foto wel.
Overigens. De hele middenconsole is ook anders. Dat zijn BMW spullen (TV, Navi, Airco, etc) en dus vervangen.
Ik had hier en daar wat artikeltjes zitten lezen over de Roewe 750 en kwam bij "gespot" de scoop Roewe 750 tegen.
Foto's van een dambord versie op nederlandse wegen. Leuk verhaal.
als je daar doorscrolled zie tevens foto's van de auto (750E) op een beurs of zo.
Een blauwe achterkant heeft daar iets op de kofferbak staan wat lijkt op 2.5 V8 of zo (overigens wel erg weinig voor een V8 )
Dat was blijven hangen toen ik reply gaf maar realiseerde me niet dat ik het ergens anders had gelezen. Dus sorry voor de verwarring.
Heb mijn best gedaan de foto in te plakken maar dat lukt me niet.
Neem aan dat je het wel kan vinden. Zo niet dan mail ik de foto wel.
Overigens. De hele middenconsole is ook anders. Dat zijn BMW spullen (TV, Navi, Airco, etc) en dus vervangen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: 2.5 V8
Met name, dat waren BMW onderdelen.Peter de Gouw schreef: Overigens. De hele middenconsole is ook anders. Dat zijn B*W spullen (TV, Navi, Airco, etc) en dus vervangen.
De navi monitor kwam van BMW. (in onze R75's). De electronica was van VDO
Deze foto's tonen onderdelen van Chinese makelij, vind ze ook minder mooi.
Althans het clima gedeelte. De monitor gaat wel. Ben alleen benieuwd van welk merk deze zijn, wellicht ook VDO???
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)