Vraagje over benzinemeter
Vraagje over benzinemeter
Hello,
Ik heb een irritant probleempje met mijn 111C.
De benzinemeter heeft kuren.
Hij doet het nog wel, alleen hij zakt heel snel terug.
Bij een volle tank staat hij wel netjes helemaal naar rechts, alleen tegen de tijd dat hij in het rood staat, zitten er nog liters en liters benzine in.
Wanneer de meter al behoorlijk in het rode streepje staat, kan ik nog zo minstens 50 tot 100 km rijden.
Hoe werkt dat hele metertje eigenlijk? is er een sensor kapot/lam of iets dergelijks Ik zou heel graag het probleem verhelpen want het kan flink irritant zijn, en ik heb al een aantal keren zonder benzine gestaan
Iemand???
b.v.d * groetjes . Tom
Ik heb een irritant probleempje met mijn 111C.
De benzinemeter heeft kuren.
Hij doet het nog wel, alleen hij zakt heel snel terug.
Bij een volle tank staat hij wel netjes helemaal naar rechts, alleen tegen de tijd dat hij in het rood staat, zitten er nog liters en liters benzine in.
Wanneer de meter al behoorlijk in het rode streepje staat, kan ik nog zo minstens 50 tot 100 km rijden.
Hoe werkt dat hele metertje eigenlijk? is er een sensor kapot/lam of iets dergelijks Ik zou heel graag het probleem verhelpen want het kan flink irritant zijn, en ik heb al een aantal keren zonder benzine gestaan
Iemand???
b.v.d * groetjes . Tom
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
om heel eerlijk te zijn vind ik 50 kilometer helemaal niet veel, dat is amper 4 liter, zoveel marge is dat niet.
Anderzijds heb je gelijk, die benzinemeters zijn erg onnauwkeurig. Bij mij blijft hij vrij lang boven de 90% om dan veel te snel te dalen.
Het signaal komt uit de tank, waar een drijver in zit. De hoogte van de drijver bepaald de weerstand van de drijver. Door er vervolgens een signaal doorheen te sturen, wordt aan de hand van die weerstand de tankinhoud bepaald.
Niet echt iets waar je zelf wat aan kan doen, waarom tank je niet gewoon binnen 50Km nadat er voor het eerst rood wordt aangegeven. Misschien een jerrycannetje meenemen, maar de kilometerteller is wel precies, je kunt ook gewoon elke 350 km tanken(of iets dergelijks)
Anderzijds heb je gelijk, die benzinemeters zijn erg onnauwkeurig. Bij mij blijft hij vrij lang boven de 90% om dan veel te snel te dalen.
Het signaal komt uit de tank, waar een drijver in zit. De hoogte van de drijver bepaald de weerstand van de drijver. Door er vervolgens een signaal doorheen te sturen, wordt aan de hand van die weerstand de tankinhoud bepaald.
Niet echt iets waar je zelf wat aan kan doen, waarom tank je niet gewoon binnen 50Km nadat er voor het eerst rood wordt aangegeven. Misschien een jerrycannetje meenemen, maar de kilometerteller is wel precies, je kunt ook gewoon elke 350 km tanken(of iets dergelijks)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Benz. Meter
Haj Jouke, t klopt dat het probleem ook nog wel meevalt.
Inderdaad een jerrycan in de achterbak en de km-teller gebruiken doe ik ook.
Echter aangezien ik een arm studentje ben en vrij vaak op de laatste druppels rijdt, vroeg ik me af of de benzinemeter misschien makkelijk te fiksen was.
Toch bedankt
Inderdaad een jerrycan in de achterbak en de km-teller gebruiken doe ik ook.
Echter aangezien ik een arm studentje ben en vrij vaak op de laatste druppels rijdt, vroeg ik me af of de benzinemeter misschien makkelijk te fiksen was.
Toch bedankt