uitlaat vervangen

Plaats reactie
Marc

uitlaat vervangen

Bericht door Marc »

Ik denk erover om het uitlaatsysteem van mijn mgf vvc te vervangen. Op dit moment denk ik aan de daytona van Mike Satur in combinatie met de taipan cold air intake van mgf centre. Is dat een goede combinatie? Wie heeft hier ervaring mee. Ben op zoek naar meer vermogen en een vetter geluid.
n.b.
Van de week koelvloeistof slang uitgang motorblok gescheurd gelukkig resorvoir met sensor geinstalleerd werkt prima.
kasper

Bericht door kasper »

Voor het geluid heb je twee mogelijkheden. Je wilt ze blijkbaar beide aanpakken.

Als je het inlaatgeluid wilt versterken, dan is zo open mogelijk de methode. Ik zou dan zelf voor de K&N57i kiezen. Zodra je het gas intrapt wordt je beloond met een heerlijke grom.

De uitlaat is een ander verhaal. Veel extra geluid kun je met de cat bypass creeren, Al moet je dan voor de APK iedere keer weer aan de slag. Een Sport cat doet wat in het geluid, maar niet noemenswaardig.

Een daytona is natuurlijk een prachtige uitlaat met een specifieke sound. Er zijn er meer, Ieder z'n smaak.

Ik denk dat je met de combi op een MPi zo'n 5-10 pk kunt winnen voor een vvc waarschijnlijk in het hoge toerengebied zo'n 10-15 pk.

Let wel, profijt van de ombouw vraagt ook om een 52mm Alu tb (koppel)
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Marc,

Mag ik je net zoals Kasper de K&N 57i aanraden.... Mijn advies is altijd om deze filter eerst te kopen en te (laten) plaatsen, vooraleer je iets aan de uitlaat doet. Deze filter geeft zo een leuk geluid, dat het jammer zou zijn mocht het al gemixed worden met het geluid van een uitlaat. Beste fun/euro verhouding die je kan vinden. Je zal verbaast staan over het effect.

Cheers,
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Een Sport cat doet wat in het geluid, maar niet noemenswaardig.
Een Daytona i.c.m. een Sport cat doet volgens mij niet veel onder voor een Daytona i.c.m. een cat-bypass qua geluid hoor. Die van ons maakt in ieder geval véél herrie met een een Daytona i.c.m. een Sport cat. ;)

Met de standaard katalysator is de Daytona een beschaafde uitlaat, een sportiever geluid, maar geen ''herrie''.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Plaats reactie