Pagina 1 van 1
Waarde Rover 200 TDic
Geplaatst: za mar 03, 2007 4:28 pm
door Edgar
Ik vroeg mij af wat je voor een zilvergrijze, 5 deurs, Rover 200 TDiC uit 1998 kunt vragen met 285.000km op de teller en met de opties:
Airco, 15 inch lichtmetalen velgen, trekhaak.
De garage waar ik mijn MG gekocht heb wilde namelijk ongeveer 1100 euro voor mijn Rover geven en ik heb hem daarom maar niet ingeruild, bij geen inruil kreeg ik 900 euro korting op mijn MG.
Ik vraag mij af of ik hier goed aan heb gedaan

Geplaatst: za mar 03, 2007 7:22 pm
door Striker
Lijkt me duidelijk dat je daar goed aan hebt gedaan, in de partikuliere verkoop krijg je natuurlijk altijd meer dan 200 euro voor de auto

.
Ik bied je er bijvoorbeeld zo 300 voor :P.
Geplaatst: za mar 03, 2007 9:46 pm
door 118GTR
1500 om mee te beginnen denk ik zo. Denk dat hij meer waard is, maar 285DKM is ook best wat natuurlijk.
Geplaatst: za mar 03, 2007 11:57 pm
door Bart-K
hij is zeker meer waard
Alleen probeer maar eens een Rover particulier te verkopen.... ben je zo een half jaar verder

Geplaatst: zo mar 04, 2007 10:38 am
door bam
BarTD schreef:hij is zeker meer waard
Alleen probeer maar eens een Rover particulier te verkopen.... ben je zo een half jaar verder

Dus is hij minder waard!!
Sorry ik zou het ook graag anders zien. Maar op ebay in engeland stond een mg zs 180 met een no reserve en een beginstand van 3000 euro.
Deze was van dec 2001 was schadevrij en ging niet weg.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... Track=true
Bam.
Geplaatst: ma mar 05, 2007 12:21 pm
door Edgar
Bedankt voor de reacties. Ik zat zelf ook aan zo'n 1600 euro te denken
Geplaatst: ma mar 05, 2007 9:39 pm
door morris
Ik denk dat 1600 toch wat laag is, 285 dkm kan dan wel veel zijn maar het lijken mij wel realistische kms, er staan op internet heel wat diesels aangeboden van dat bjr met nog geen 2 ton gelopen reken er dan maar op dat ze in de meeste gevallen terug geschroeft zijn.
Die blokjes van rover kunnen wel wat hebben en doen ZEKER niet onder voor die vag shit, onze sd gaat al richting de 350dkm en het ziet er uit dat hij het lang nog niet op gaat geven.
Met goed adverteren denk ik dat je er wel tussen de 2000/2500 voor kunt vangen.
Zo'n tdic is best een rappe diesel met wat luxe (airco,electr ramen,alarm etc.) en valt voor een diesel ook in een betaalbare belastings groep verder zijn ze ook redelijk zuinig.
Maar alles valt of staat hoe je adverteerd en hem aan bied
iig succes
Geplaatst: di mar 06, 2007 9:21 pm
door Bart-K
hoe kom je erbij dat een diesel met een ondergemiddelde kilometerstand teruggeschroeft moet zijn??
p.s. de mijne is van '99 en heeft net 190.000 gelopen

Geplaatst: di mar 06, 2007 10:21 pm
door morris
BarTD schreef:hoe kom je erbij dat een diesel met een ondergemiddelde kilometerstand teruggeschroeft moet zijn??
p.s. de mijne is van '99 en heeft net 190.000 gelopen

Ik schrijf niet "MOET ZIJN" maar dat ze in de meeste gevallen wel teruggeschroeft zullen zijn!
Ik bedoel er dus niet mee dat dat altijd zo hoeft te zijn,maar dat dat meer voor komt dat je denkt.
Vele auto's gezien die aangeboden werden met "Logische" NAP waarvan bv: ze de eerste 3 jr 30 tot 40dkm hebben gereden en dan de komende 3jr weer amper 10dkm en vervolgens weer een dikke 30dkm al dan niet met vage rekeningen en half bij gehouden of "verloren" onderhouds boekjes.
Voor mij zelf heb ik best lang rond gekeken voor een B M W 320d van rond bj '98/99 en zo rond de 2 ton, stonden er zat op internet/ bij bedrijven met die wensen, en NAP alleen als ik tijdens een proefrit vroeg om even lang de dealer te gaan om de Lichtmodule of de sleutels uit te laten lezen dan werden ze nerveus of kwam er een ander km stand boven.
Ik heb zelf ook een astra G 17 td gehad van '99 met toen ik hem 2 jr geleden kocht 96dkm erop, alleen die was meer kapot geweest dan hij had gereden.
Geplaatst: di mar 06, 2007 10:58 pm
door gfree
BarTD schreef:hoe kom je erbij dat een diesel met een ondergemiddelde kilometerstand teruggeschroeft moet zijn??
p.s. de mijne is van '99 en heeft net 190.000 gelopen

Beter nog, die van mij is van '98 en is net de 160K gepasseerd.

Geplaatst: do mar 08, 2007 2:09 pm
door gekske
1998 tdic 360dk(ware km) 295dkm teller en kreeg vorig jaar 3500eu terug bij inruil tegen mijn A3 uit 2002 maja daar vroegen ze veel te veel voor (achteraf gezien)
hoe duurder je auto des te meer ze geven voor je oude auto, maar 200eu voor jou auto geef ik ook wel en al vraag je er nu 1900 voor dan heb je in totaal 2800 verdiend mooi toch? En ja alle km standen zijn te corrigeren, tijdstip waarop dit plaats vind vlak voor de 100dkm en vlak voor de 200dkm meestal bij auto's van een jaar of 3 4 daar ze dan uit de lease komen en voor het eerst gekeurd worden. Gemiddeld gok ik dat ze er 40-70dkm afdraaien. Deze conclusie is gebaseerd op aannames en nogmaals NAP is onzin dit is namelijk een peiling gebaseerd op de APK! En wat zouden we dan doen? Voor de APK terug draaien natuurlijk
Geplaatst: do mar 08, 2007 5:49 pm
door gfree
gekske schreef:... en nogmaals NAP is onzin dit is namelijk een peiling gebaseerd op de APK! En wat zouden we dan doen? Voor de APK terug draaien natuurlijk
Niet helemaal waar:
Bij elke onderhoudsbeurt, reparatie, APK-keuring, inruil, in- of verkoop, (schade)taxatie of toevoeging aan de handelsvoorraad voert het autobedrijf de actuele tellerstand in
Dus ook bij elke beurt wordt de kilometerstand doorgegeven, en een auto die uit de lease komt en voor het eerst gekeurd moet worden heeft dus al een aantal registraties gehad. (mits onderhouden bij een garage die aangesloten is op NAP)
Geplaatst: vr mar 09, 2007 5:00 pm
door morris
gfree schreef:
Niet helemaal waar:
Dus ook bij elke beurt wordt de kilometerstand doorgegeven, en een auto die uit de lease komt en voor het eerst gekeurd moet worden heeft dus al een aantal registraties gehad. (mits onderhouden bij een garage die aangesloten is op NAP)
Alleen hebben de grotere leasemaatschappijen ook vaak hun "eigen" garage en waarschijnelijk dan ook de kilometersstand correctie apparaatjes
