Pagina 1 van 2

Ombouw naar VVC of ander blok

Geplaatst: wo feb 14, 2007 4:36 pm
door badbull
ik wil deze zomer mijn 1.8 MPI ombouwen naar een vvc wat is daar allemaal voor nodig en wat zou het ongeveer gaan kosten? Of is het voordeliger om een heel VVC 160 blok te kopen met alles erop?

Gr Nick

Geplaatst: wo feb 14, 2007 4:53 pm
door challenge
stond er laatst niet ergens een V6 motor tekoop???
mischien is dat wel een mooie optie??

Geplaatst: wo feb 14, 2007 5:14 pm
door badbull
challenge schreef:stond er laatst niet ergens een V6 motor tekoop???
mischien is dat wel een mooie optie??
Dan krijg je waarschijnlijk problemen bij apk of anders rdw opnieuw laten keuren. Nog een andere optie is misschien een 1.8 T Motor :twisted:

Gr Nick

Geplaatst: wo feb 14, 2007 9:33 pm
door Dutch
1.8T is big bucks, Emerald alleen kost je al minimaal £400,- nieuw

Geplaatst: wo feb 14, 2007 9:48 pm
door badbull
Misschien een domme vraag maar wat is een Emerald??

Gr Nick

Geplaatst: wo feb 14, 2007 10:06 pm
door Dutch

Geplaatst: wo feb 14, 2007 10:26 pm
door Järv
Ik denk dat een compleet VVC blok incl stuk draadboom en computer met alarmzooi makkelijker is in te bouwen dan dat je een non-vvc om gaat bouwen.

Geplaatst: do feb 15, 2007 12:41 am
door 118GTR
Een complete VVC is waarschijnlijk zinniger, tenzij je makkelijk aan al de onderdelen los kunt komen. Maar die kans is vrij klein.

Het kost best wel wat in iedergeval, het complete blok is al gauw 1500 euro. En daar komt nog eens de draadboom, ecu en het matchen van het alarm systeem bij.(jouw alarm aan de nieuwe computer). Dat kost je nog eens een paar honderd euro. En dan moet je nog aan de ombouw beginnen.

Technische gesproken kan de VVC kop zonder problemen op je huidige onderblok, maar je hebt al snel allerlei extra dingetjes nodig zoals een spruistuk, sensoren, distributiekappen, en je moet een garage ook weer veel $$$ geven om het nieuwe blok in elkaar te zetten.(je kunt het ook zelf wel doen, heel moeilijk is het niet, maar blijf zoveel mogenlijk van het vvc systeem af.)

Geplaatst: do feb 15, 2007 2:30 am
door tummeke
Weet waar je aan begint ;)

Geplaatst: do feb 15, 2007 10:03 am
door Dutch
:mrgreen: en bedenk wat je hebt na de tijd :twisted:

Geplaatst: do feb 15, 2007 5:26 pm
door Järv
Yep .... das wel leuk als die het doet :twisted:
Maar ik heb nog steeds geen spijt dat ik het m'n roverdealer heb laten doen ipv DIY ;)

Geplaatst: do feb 15, 2007 6:30 pm
door badbull
als het gaat gebeuren ga ik het ook zeker laten doen. Eerst ff kijken wat alles bij elkaar gaat kosten. :mrgreen:

Gr Nick

Geplaatst: do feb 15, 2007 7:25 pm
door Dutch
Ben nogsteeds blij dat ik er zelf aan begonnen ben.
Daardoor is het nog enigzins budget gebleven.
(zover je van budget kunt spreken bij zo'n ombouw)

Geplaatst: do feb 15, 2007 8:07 pm
door badbull
Dutch schreef:Ben nogsteeds blij dat ik er zelf aan begonnen ben.
Daardoor is het nog enigzins budget gebleven.
(zover je van budget kunt spreken bij zo'n ombouw)
Hoelang ben je er mee bezig geweest?? Maarja je moet wel de apparatuur er voor hebben. :)

Gr Nick

Geplaatst: do feb 15, 2007 9:07 pm
door challenge
ik ben blij dat ik toen de V6 heb gekocht
scheelt me weer een hoop werk en geld :mrgreen:

Geplaatst: za feb 17, 2007 6:26 pm
door Dutch
badbull schreef: Hoelang ben je er mee bezig geweest?? Maarja je moet wel de apparatuur er voor hebben. :)

Gr Nick
Ben er in totaal denk ik 3 maand mee bezig geweest, dit omdat ik arme student ben en dus allesd in delen moest kopen.

Als je alles hebt liggen zou het makkelijk in 2 dagen te doen moeten zijn.

Benodigdheden:
Motortakel.
Gereedschapsset.
Olie
Koelvloeistof
(ervan uitgaande dat je ecu en 5AS gematched zijn, je kabelboom als die aangepast moet worden aangepast is en je je oude koppeling en drukgroep laat zitten.)