Pagina 1 van 1
Turbo
Geplaatst: di feb 13, 2007 10:46 pm
door Rover1957
Hallo mensen,
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik heb me door de verkoper laten vertellen dat mijn 2de hands Rover220d uit 1997 een turbo diesel motor heeft uit de fabriek van Honda. Nu heb ik geen verstand van turbo diesels maar mijn Rover trekt in de vijfde versnelling maar erg langzaam door naar een max van 160kmpu. Kan het zijn dat de turbo niet werkt en hoe weet ik dat dan? Of ligt het misschien aan een vervuild luchtfilter of brandstoffilter?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hans
Geplaatst: di feb 13, 2007 11:03 pm
door challenge
kan me niet herinneren dat honda vroeger tubo diesels maakte
dus de verkoper heeft je een leuk verhaaltje vertelt en daar blijft het bij.
Geplaatst: di feb 13, 2007 11:34 pm
door 118GTR
Andersom zelfs, in diesel Honda's van die leeftijd(eigenlijk wat eerder) ligt een Rover diesel.
160 is wat langzaam idd, maar als de turbo echt stuk was dan heb je een HEEEEELE langzame auto. Dan wordt je er bij elk stopligt finaal uitgetrokken door een stadsbus.
Ik denk dan ook dat de turbo wel werkt, het zou echter goed kunnen dat hij vuil is.
Maar ook dat je gewoon een langzame type hebt, ik d8 dat er een 86pk variant was, opzich zou het niet zo vreemd zijn als die amper 160~170 zou halen natuurlijk.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 12:30 am
door 118GTR
ff opgezocht, 86pk => opgegeven top = 170.
Dat bereik je dus zoizo niet makkelijk, bovendien zullen niet alle 86 paardjes nog aanwezig zijn na 10 jaar
Geplaatst: wo feb 14, 2007 11:04 am
door zijnstra
misschien is het wat om je MAF te vervangen door een MAFAM van roverron? veel verstand heb ik er niet van, maar ik ben wel erg tevreden over die van mij, scheelt echt enorm bij het "versnellen"
Geplaatst: wo feb 14, 2007 5:43 pm
door morris
Ik denk dat idd je luchtmassameter vervuild/stuk is.
Het beste kun je die even uitwisselen met een nieuwe/goede, aangezien dat als deze kapot is het bij event. uitlezen niet aangegeven word.
Ik heb ook een 220sd maar ik heb er wel eens 185 op de teller mee gereden.
Als je (wat) handig bent kun je via de site van roverron een pdf-je aanvragen waar mee je hem beduidend sneller kunt maken, (vooral kwa acceleratie) dmv de turbo/pomp druk aanpassen.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 6:40 pm
door Bart-K
heb zelf ook een dieseltje en daar is fut ook uit boven de 150... Alleen als je heeeeeeel veeeeeeeel tijd en ruimte hebt haal je 170 op de teller. (maar ook alleen als de airco uitstaat...

)
Geplaatst: wo feb 14, 2007 6:58 pm
door bam
Hier staan interessante tips;
http://tuning-diesels.com/
Bv. is volgas wel volgas? etc etc.
Bam.
Turbo
Geplaatst: wo feb 14, 2007 9:08 pm
door Rover1957
Bedankt voor jullie antwoorden mensen. Had ik niet verwacht. Maar door al die antwoorden weet ik nog niet of het nu wel of niet een turbo-diesel is. Ik heb het ff opgezocht en hij heeft 63 kw. Trouwens, hij is dan wel 10 jaar oud, maar er staat nog maar 176.000 km op het tellertje.
Turbo
Geplaatst: do feb 15, 2007 1:35 am
door Rover1957
Bedankt mensen. Alweer iets bijgeleerd. Nu ga ik alleen nog uitzoeken wat LMM en MAFAM is, maar dat vind ik wel leuk om te doen. Ik zal zo ook nog even die Diesel Tuning site bekijken.
Re: Turbo
Geplaatst: do feb 15, 2007 1:47 am
door 118GTR
Rover1957 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden mensen. Had ik niet verwacht. Maar door al die antwoorden weet ik nog niet of het nu wel of niet een turbo-diesel is.
euh je vroeg of misschien je turbo misschien stuk was. Dat klinkt niet als iemand die niet weet of hij uberhaubt een turbo heeft.
Bovendien zei ik dat als de turbo stuk was, de acceleratie zover trek valt dat je helemaal niet normaal kunt rijden.
Rover heeft alleen maar turbo-diesels vanaf 1990(behalve de 114d), de l-serie heeft altijd een turbo
Re: Turbo
Geplaatst: do feb 15, 2007 7:51 pm
door morris
Rover1957 schreef:Bedankt mensen. Alweer iets bijgeleerd. Nu ga ik alleen nog uitzoeken wat LMM en MAFAM is, maar dat vind ik wel leuk om te doen. Ik zal zo ook nog even die Diesel Tuning site bekijken.
Je hebt een turbo diesel, het enigste 2 verschillen tegenover de tdic/di/idt is dat je een mechanische brandstofinspuitpomp hebt die met 'vaste' instellingen werkt en er zit geen intercooler op.
LMM betekend Lucht Massa Meter, MAFAM zal ook wel een afkorting zijn maar wat dat betekend weet ik niet, het is iig een "kastje" dat tussen de LMM word gezet omdat de LMM wel eens (waarschijnelijk in jou geval) wil vervuilen/slijten waardoor deze niet de goede waardes meer doorgeeft.
De MAFAM corrigeert dat weer,maar of die op de sd werkt weet ik niet.