Pagina 1 van 1

Irritant dood punt !

Geplaatst: vr feb 02, 2007 6:27 pm
door tomsta1488
Hi!

Al sinds in mijn bezit, heeft mijn Rover 111C last van een "dood punt"
Wanneer ik vanuit een laag toerental gas geef, zakt hij in !
Dit is op een goed-warme motor iets minder, maar het probleem gaat ook weer niet helemaal weg.

Wanneer ik dus een beetje vroeg vanaf de 1 naar de 2e schakel, zakt hij weer in bij het gas geven.
Dit voorkom ik altijd door iets meer toeren te maken OF geleidelijker gas te geven.
Dus Als ik vanuit een enigzins laag toerental in de 2e versnelling het gas in'trap ' doet hij eerst een paar seconden niets, en daarna gaat de motor wèl z'n ding doen.

't is vrij irritant als je met een btje koude motor voor het stoplicht staat en je wil weg rijden, dat ie dan eerst weg zakt en daarna pas naar wat hogere toeren klimt. :?

Wat kan dit zijn?? Is dit een vaker voorkomend iets? Ik zat te denken aan bougies of iets dergelijks???

Geplaatst: zo feb 04, 2007 5:54 pm
door tomsta1488
Anybody :?:

Geplaatst: zo feb 04, 2007 7:51 pm
door Ramonster
klinkt als drukverlies...

maybe iets in de uitlaat of in de cat?

(heb iets soortgelijks gehad met mijn 220GTI , bleek een of ander schot in de uitlaat/demper te zijn die los zat ...

Geplaatst: ma feb 05, 2007 7:17 pm
door tomsta1488
Hmmm, Dat zou nog best eens kunnen aangezien er ooit is iets aan de uitlaat is gedaan.
Dit was echter alleen een klein stukje pijp dat is vervangen dacht ik.
Anyway, kzal t is bekijken.

Iemand nog meer ideeën toevallig ? :roll:

Geplaatst: di feb 06, 2007 11:50 pm
door MoRaX
Is dat van jou een carb of een SPi?

Geplaatst: di feb 06, 2007 11:58 pm
door 118GTR
carb

Geplaatst: wo feb 07, 2007 12:24 am
door MoRaX
Ik heb voorheen alleen echt inhouden/bokken/stotteren gehad. Dit kwam vooral voor als ik in me 1 wou wegrijden en over schakelde naar zijn 2. Dan moest ik echt koppelling en gas inrukken om hem aan de praat te houden. En dat was ook met dit vochtige weer.
Naar mijn mening lag het aan mijn openluchtfilter. Op de onderzijde van mijn motorkap vormde zich condens. Deze kwam dan in het filter etc.
Dat was mijn gedachtengang erover. Dus in de winter met het orginele luchtfilterhuis gereden. (verder geen problemen dan)

Geplaatst: wo feb 07, 2007 11:47 am
door tomsta1488
OK OK, ik heb nog nooit een andere luchtfilter er op gehad dan de originele.
Maar ik zal der wel es even naar kijken, misschien zit hij zo goed als helemaal verstopt ofzo, of sluit er iets niet goed af.

Geplaatst: do feb 08, 2007 6:11 pm
door tomsta1488
Hmmz :roll: Die filter ziet der keurig uit, z.g.a.n eigenlijk.