Pagina 1 van 1
52 mm gasklep??
Geplaatst: di nov 18, 2003 10:48 am
door Texron
Een goede morgen
Ik heb een vraagje. Ik heb eens iets gelezen dacht ik op deze site over een 52 mm gasklep.
Nu is mijn vraag
Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van de orginele gasklep.
Waar kan ik zo'n klep kopen
Wat kost zo'n ding
O, ja is zo'n klep makkelijk zelf in te bouwen?
Volgens mij zijn het meerdere vraagjes geworden. Hmmm ik ben weer eens op dreef met mijn vragen

:P
Alvast bedankt en de groeten van Texel
Re: 52 mm gasklep??
Geplaatst: di nov 18, 2003 11:41 am
door Striker
Texron schreef:Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van de orginele gasklep.
De 52mm gasklep heeft als voordeel tov de standaard 48mm dat de opening waardoor de lucht naar binnen kan groter is (nl 4mm

) en er dus meer lucht naar binnen kan. Dit heeft als effect een betere reactie op het gas (snellere acceleratie) en iets meer vermogen. Bovendien is deze gasklep van aluminium, terwijl de standaard 48mm gasklep (tot 2000) van plastic is. Deze gaskleppen staan erom bekend dat ze op den duur vervormen, waardoor het gas blijft hangen. Dan blijft de motor dus bv ineens 2500 toeren stationair draaien

.
Texron schreef:Waar kan ik zo'n klep kopen
Er zijn verschillende mogelijkheden: veruit de duurste is bij de Rover dealer, dan ben tegen de 300 euro kwijt. Een andere mogelijkheid is
hier. Hij is er op het moment zelfs in de aanbieding en kost nu 165 euri.
Texron schreef:Wat kost zo'n ding
Zie vorige antwoord
Texron schreef:O, ja is zo'n klep makkelijk zelf in te bouwen?
Ja

.. Haal de slang van het luchtfilter van de klep en maak de gaskabel los. Vier schroefjes losdraaien. Nieuwe klep erop, schroefjes vast, gaskabel erop, luchtslang vast en klaar. Hooguit 10 minuten werk

.
Geplaatst: di nov 18, 2003 11:34 pm
door Texron
Thanx ik bestel er meteen eentje. Werkt of hoor je mijn K N luchtfilter dan ook beter of blijft dat het zelfde?
Geplaatst: di nov 18, 2003 11:35 pm
door Striker
Door de grotere gasklep zal er wat meer lucht aangezogen worden, dus zal je het K&N filter ook iets beter horen.
Geplaatst: di nov 18, 2003 11:49 pm
door Texron
Damn ik heb geen creditcard.
Hmmm denk denk
O, ja een maat van me heeft die wel dan maar even aardig doen en dan mag ik die vast wel even gebruiken.
Gaat het toch nog goed komen met mijn 52 mm gasklepje
Geplaatst: di nov 18, 2003 11:54 pm
door Striker

Ja, je hebt idd wel een credit card nodig. Ik heb m'n gasklep ook daar besteld, scheelt een berg met de Rover dealer hier in Nederland

.
Geplaatst: zo apr 17, 2005 12:11 pm
door devilxtreme
bij welke auto's is dit van toepassing?
ook bij een zr105?
grtz
Geplaatst: zo apr 17, 2005 1:25 pm
door Striker
Wat bedoel je met is van toepassing?
Of de ZR105 standaard een 52mm klep heeft of dat het nut heeft?
In het eerste geval: nee.
In het tweede geval: het effect is niet zo groot als bij een 1.8, maar het geeft wel een wat betere respons bij het intrappen van 't gaspedaal.
Geplaatst: zo apr 17, 2005 1:52 pm
door devilxtreme
dus bij een 105 is de klep ook 48mm.
die kan ik zo vervangen door een klep van 52mm.
dat dit niet zo veel uithaald wil ik best geloven maar 4mm. is niet echt weinig dus

Geplaatst: zo apr 17, 2005 1:58 pm
door devilxtreme
klopt dit?is dit enkel voor de 160???
ik zie als titel staan mg zr160-52 mm throttle body 52mm

Geplaatst: zo apr 17, 2005 2:11 pm
door Striker
De ZR160 heeft standaard een 52mm klep, de ZR105 heeft standaard een 48mm klep.
Maar de 52mm klep past probleemloos op een ZR105.
Geplaatst: zo apr 17, 2005 3:19 pm
door devilxtreme
nu ben ik mee.
het is de klep van de 160 die op de 105 wordt geplaatst.
Geplaatst: ma apr 18, 2005 10:14 pm
door robthg
Hmm. de klep kost op de site: £146.88 omgerekend naar euro`s is dat ongeveer 200 pleuro. Denk daarbij ook nog aan de verzend kosten!
Ik heb onlangs eentje op ebay op de kop weten te tikken voor ongeveer €150! vanuit engeland.
Oude afkoppelen en nieuwe erin zetten en dan zou het moeten werken. Bij mij echter natuurlijk weer niet! Het gas bleef 1 sec hangen op de 1500 toeren. alles proberen af te stellen (sleutel op stand II zetten, 5 keer gas in trappen, (reset van de stapper motor...?)) echter had dit niet geholpen. Blijkt dat de stapper motor opnieuw afgesteld moest worden door de dealer. laptop eraan gehangen en de monteur had de computer gecorrigeerd met 8 stappen ofzo iets dergelijks.
Ik zou zeggen hou ebay in de gaten. vooral in Engeland.
Geplaatst: ma apr 18, 2005 10:17 pm
door Striker
Ja, het wil een enkele keer weleens gebeuren dat de motor niet mooi stationair draait na 't monteren van een nieuwe gasklep. De auto moet dan bij de dealer op de computer (T4) worden aangesloten. Hierop kunnen ze precies aflezen hoe het stelschroefje op de klep verstelt moet worden.
Geplaatst: di apr 19, 2005 5:31 pm
door devilxtreme
is het verschil bij jullie goed merkbaar?
grtz
Geplaatst: za apr 23, 2005 7:46 pm
door robthg
voor het verschil hoef je het niet te doen vrees ik.
Ik merk nagenoeg geen verschil in mijn auto. De plastic klep was bij mij versleten.