Pagina 1 van 1
Resetten???? elektrische ontsteking
Geplaatst: do jan 18, 2007 12:34 pm
door archangel0712
Laatst had ik dus de dynamo van mijn auto vervangen, welke het nu ook prima doet. Alleen stotterte hij sindsdien behoorlijk. Nu zei iemand dat ik eens moest proberen om de electrische ontsteking te resetten. Omdat bij het erin bouwen de accu kabel los geweest is kon het weleens zijn dat hij de ontsteking niet meer goed werkte.
Heeft iemand enig idee of dat kan of helpt en hoe dat moet en reset ik dan niet de hele auto inclusief het alarm dat die straks weer begint te fluiten????
Het is een Rover 416 Si uit 96 met handmatige schakeling.
Elke hulp is welkom
stotteren
Geplaatst: do jan 18, 2007 1:38 pm
door archangel0712
Hij stottert vooral als hij weinig toeren maakt. Dus bij het wegrijden in de 1e versnelling en dan vlak na het schakelen naar de 2e versnelling naarmate hij meeer toeren maakt wordt het ook minder. Alleen als je de koppeling heel langzaam laat komen en veel gas geeft is het minder..........
Geplaatst: za jan 20, 2007 12:58 pm
door Pieter
Heb het zelfde probleem, alleen bij mij doet hij het alleen als hij koud is.... Vreemd genoeg ook pas nadat ik een defecte massa kabel had. Hoewel het ook kan zijn omdat ik hem in de zomer gekocht hebt en hij dan sneller warm is

stotteren
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:00 pm
door archangel0712
zou er dan toch iets in de elektrische ontsteking ontregeld zijn ???? Iest dat door resetten weer makkelijk in orde te krijgen is??? Nog iemand met ideeen????
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:02 pm
door Pieter
Aan de andere kant er zit niets van software in de ontsteking zelf hoor, alleen in de ECU en door je accu kabels te ontkoppellen reset je die vanzelf lijkt me.
Wat bedoel je precies trouwens met stotterren, wegvallen van toeren/ vermogen of zoals bij mij dat de auto echt schokt alsof je enorm onder toeren in zn 5 rijdt?
sttotteren
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:04 pm
door archangel0712
nee dat ie echt schockt zoals wanneer je zou optrekken in de 3 ofzo, maar na een tijdje gaat het weer. Naaarmate hij meer toeren maakt hoe minder het wordt. Totdat je weer naar de 2 schakelt en het weer opnieuw begint.
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:06 pm
door Pieter
Vreemd. Bij mij alleen als ik koud wegrij. Na 1 minuutje rijden is het weg.
Lijkt meer op een probleem met de versnellingsbak eigenlijk?
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:09 pm
door bam
Ik denk dat je bij een bepaald toerental een spanningsdip of kortsluiting hebt in je dynamo.
Dit zijn klachten die ik 15 jaar geleden in mijn sierra had en toen was het mijn dynamo.
Bam.
stotteren
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:09 pm
door archangel0712
Nee dat denk ik eigenlijk niet. Dacht eerst aan de katalysator dat er iets los zit wat blokeeert zodat de lucht niet goed weg kan en bij een teveel aan lucht de motor zegt maar stikt ofzo....
Of iets in de ontsteking dus........
Ik wil hem eigewnlijk niet alweer naar de rover dealer brengen. ZIjn meestal van die dure grapjes en aangezien die auto nu ook niet meer zoveel waard is wil ik er eigenlijk niet teveel geld meer insteken
stotteren
Geplaatst: za jan 20, 2007 1:11 pm
door archangel0712
IK hoop niet de dynamo want die zit er net nieuw in hahah dus laten we het even op wat anders gooien en zou eigenlijk ook niks te maken moeten hebben met hoe die rijdt toch??? eerst was ie de hele tijd al kapot en auto gewoon lekker door totdat de accu leeg was en de auto bleef staan
Geplaatst: za jan 20, 2007 4:39 pm
door CraZaay
Kan het niet zo zijn dat er vocht bij een bougie zit? Mijn wagen vertoonde exact dezelfde symptomen, en nadat voor de zekerheid alle bougies waren vervangen was het opgelost.
Geplaatst: zo jan 21, 2007 12:19 pm
door Edgecrusher
katalysator zou je ook bij warme motor last van moeten hebben, na een flink stukje blazen zal je uitlaatspruitstuk er dan zo'n beetje rood aan moeten staan...
verdeelkap, rotor, bougiekabels of bougies lijken me eerder de boosdoener, dus even nalopen of alles goed vast zit.
bougies en verdeelkap en rotor zijn geen dure onderdelen.
dus dat kun je nog wel zo een keer proberen.
(slijtageonderdeel, wordt het bijna nooit slechter van)
Geplaatst: ma jan 22, 2007 3:41 pm
door MadjE
Denk eens even na jongens, als je de dynamo vervangt zit echt niet ineens de katalysator verstopt. Idem voor de versnellingsbak. Is de dynamo toevallig niet aan te leren ofzo (Klem-W bij bijvoorbeeld Mercedes, toerentalsignaal van de dynamo)?
Ik weet niet hoe lang je bougies erin zitten, maar die zijn nogal goedkoop te vervangen en kan veel problemen oplossen, zou altijd daar beginnen.