Pagina 1 van 2
Rover 45
Geplaatst: vr jan 05, 2007 7:43 pm
door maarteng
ik heb een nieuwe rover 45. nu heb ik al op internet gezien dat er al mensen zijn met vleugeldeuren op hun rover 45. weet iemand van jullie waar ik deze kan vinden of zijn die gewoon universele.
maar dan krijg je er geen attest bij.
kan iemand mij helpen aan spruitstuk voor rover waar ik
turbo op kan monteren?
greetz
Geplaatst: vr jan 05, 2007 7:59 pm
door Edgecrusher
Welke motor hebben we het over?
Vleugeldeuren zal wel geen standaardset voor zijn.
(maar lijkt me ook niet echt fraai)
Voor een benzine blok kun je het spruitstuk van de 1.8T gebruiken.
(maar dit zal niet meevallen...)
Geplaatst: za jan 06, 2007 7:43 pm
door Dutch
En wat heb je aan een spruitstuk waar je een turbo op kunt monteren?
Je ecu gaat dat niet fijn vinden laat staan je motorblok.
Geplaatst: za jan 06, 2007 8:25 pm
door schoenie
misschien dat je een wat vlakkere koppelkromme kunt krijgen, maar je zult dan ook een zelf programmeerbare ecu moeten hebben, want de standaard kan niet met een druk hoger dan 1 bar omgaan.
Geplaatst: zo jan 07, 2007 6:51 pm
door Dutch
schoenie schreef:misschien dat je een wat vlakkere koppelkromme kunt krijgen, maar je zult dan ook een zelf programmeerbare ecu moeten hebben, want de standaard kan niet met een druk hoger dan 1 bar omgaan.
Hoebedoel je niet hoger dan 1 bar? de standaard ecu kan helemaal geen turbo druk meten
Geplaatst: zo jan 07, 2007 8:23 pm
door Roverforever
In het geval dat we over een 1.8 K-spreken moet ik je even serieus teleurstellen dat je er zo maar niet een turbo kan aankleven hoor. Buiten het feit dat je een andre spruitstuk en ECU moet hebben heeft een 1.8T motor ook andere drijfstangen als een gewone,en die overzetten.....dat zal moeilijk gaan vrees ik.
Stel je vragen een beetje duidelijker.
Doei
Geplaatst: ma jan 08, 2007 1:31 am
door schoenie
Dutch Vitesse schreef:
Hoebedoel je niet hoger dan 1 bar? de standaard ecu kan helemaal geen turbo druk meten
1 bar=buitenluchtdruk
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:35 am
door Järv
... wat ik nu niet snap is dat de K-blokken helemaal niets schijnen te kunnen hebben ... terwijl voor die honda blokken een lading bolt-on lage druk turbo's te verkrijgen zijn.
en bij die honda's hoeven ook geen nieuwe drijfstangen en zooi erop, maar gewoon turbo erop... afstellen... klaar.
Dus waarom bij die wel en bij de onze niet?
Geplaatst: ma jan 08, 2007 1:31 pm
door schoenie
denk dat ze bij rover gewoon een lagere veiligheidsmarge hebben aangenomen. Een k-motor is ook vrij licht qua gewicht dus dat zal toch ook ten koste gaan van de robustheid van de materialen
Geplaatst: ma jan 08, 2007 1:39 pm
door pagan
De vleugeldeuren zijn vermoedelijk universele of afomstig van Civic. Maar laat t duidelijk zijn dat je er geen attesten op naam van Rover voor zal vinden. Zit met hetzelfde probleem.
Ook voor de verbouwingen op de motor geldt, opletten want motortuning is op elk gebied verboden. Maak dus dat je alles kan veranderen voor je naar de keuring moet.
Cheers Pagan
Geplaatst: ma jan 08, 2007 2:06 pm
door Dutch
Roverforever schreef:In het geval dat we over een 1.8 K-spreken moet ik je even serieus teleurstellen dat je er zo maar niet een turbo kan aankleven hoor. Buiten het feit dat je een andre spruitstuk en ECU moet hebben heeft een 1.8T motor ook andere drijfstangen als een gewone,en die overzetten.....dat zal moeilijk gaan vrees ik.
Stel je vragen een beetje duidelijker.
Doei
Dedoel je de drijfstang of de aandrijfassen? Als je daadwerkelijk de drijfstang bedoeld dan is het idd zo dat die anders is dan de non Turbo 1.8 maar als je zover denk dat je drijfstangen etc over moet zetten om een turbo te monteren kun je dus eenvoudiger een turbo blok kopen.
Als je de aandrijfassen bedoeld dan is dat niet de juiste info.
schoenie schreef:
1 bar=buitenluchtdruk
???? WTF, ik bedoel 1 bar turbodruk wat heeft die 1 bar buitendruk met je ecu te maken?
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:18 pm
door schoenie
Dat de druksensor die de ecu gebruikt geen waarde hoger dan 1 bar absoluut kan meten.
Mogelijk dat bij een rover 45 die een externe druksensor gebruikt het mogelijk is om een andere druksensor te plaatsen, maar dan zou je de calibratie nog moeten aanpassen.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:36 pm
door 118GTR
De bedoelde druk sensor is de MAP-sensor.
en bij mijn weten heeft de 1.8T dezelfde drijfstangen als de gewone 1.8. De verschillen zitten in de zuigers(lage compressie varianten)
VTec's houden over het algemeen ook niet zo van turbo's. Als er al bolt-on turbo kitjes voor zijn dan zijn het zeer lage waardes. Maar Honda heeft ook een aantal motoren die van zichzelf een lage compressie hebben, metname de 1.5'jes zijn bekend, zeer geschikt voor turbo's.
de 1.8T heeft trouwens geen custom zuigers, maar exemplaren bedoelt voor de mexicaanse markt(jah echt, weet ook niet waarom), en in mexico hebben ze geen mooie zuivere brandstof zoals hier, vandaar dat ze met een lagere compressie rijden.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:40 pm
door Mista T
1 bar is overdruk.....
Maar dit wordt gezien als 0, aangezien dit de kracht is waarmee de lucht op de aarde drukt..
Ga voor de gein maar eens een luchtdruk meter plaatsen in je auto... Op het moment dat je vol gas geeft zal deze aangeven dat hij 0 bar heeft..
Druk is 'kracht gedeeld door oppervlakte'. De buitenluchtdruk (of omgevingsdruk ) wordt veroorzaakt door de kracht waarmee de buitenlucht op de aarde drukt. Deze bedraagt, afhankelijk van de omstandigheden, omstreeks 1 bar = 1.000 millibar . De buitenluchtdruk is altijd omstreeks 1 bar hoger dan de absolute druk . De buitenluchtdruk is bij een drukmeter het nulpunt. Bij de bepaling van overdruk en onderdruk wordt altijd de buitenluchtdruk als uitgangspunt gehanteerd.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:44 pm
door 118GTR
Mista T schreef:Daarbij komt dat 1 bar niet de buitenlucht druk is.....
1 bar is overdruk.....
Ga voor de gein maar eens een luchtdruk meter plaatsen in je auto... Op het moment dat je vol gas geeft zal deze aangeven dat hij 0 bar heeft..
euh nee, 1 Bar is de buitenlucht.
Wat je meet is de druk in je inlaatspruitstuk, welke idd daalt als je gas geeft omdat de motor meer lucht aan zuigt. Zet je motor maar af en zie dat de druk vanzelf oploopt naar 1 bar.
Geplaatst: ma jan 08, 2007 8:46 pm
door Dutch
Mista T schreef:1 bar is overdruk.....
Maar dit wordt gezien als 0, aangezien dit de kracht is waarmee de lucht op de aarde drukt..
Ga voor de gein maar eens een luchtdruk meter plaatsen in je auto... Op het moment dat je vol gas geeft zal deze aangeven dat hij 0 bar heeft..
Dat bedoelde ik dus ook, thx Vandaar ook dat ik erbij zette dat de std ecu geen TURBo druk kan meten.