Pagina 1 van 1
slecht schakelen MGF
Geplaatst: vr jan 05, 2007 2:36 pm
door dmen
Hallo, ik heb een MGF die erg slecht schakelt. Ik heb het idee dat het in mijn koppeling zit omdat deze erg gemakkelijk ingaat (lijkt weinig druk te hebben) maar weet niet of dit hoort bij deze auto want het was al vanaf toen ik hem kocht. Er zit genoeg olie in het reservoir, ook heb ik heb al ontlucht maar dat gaf geen verbetering.
Toch voelt het alsof de koppeling niet goed vrijlaat. Als de motor uitstaat schakelt hij prima, zodara ik hem start krijg ik hem soms helemaal niet meer in een versnelling
Het gekke is dat wanneer ik er een tijd mee ga rijden dat het langzaam beter lijkt te worden. Toen ik hem kocht had ik namelijk veel last van dit probleem, maar na een paar weken ging alles zonder problemen Op z'n achteruit na maar dat schijnt een kwaaltje te zijn las ik hier op deze site.
Maar toen ging mijn koppakking lek

ik heb hem zelf vervangen en hij liep prima

maar omdat hij opnieuw een tijd had stilgestaan schakelt hij weer ontzettend slecht.
Wie kan mij helpen?
gr. david
Geplaatst: vr jan 05, 2007 2:50 pm
door Bruno
Een zware koppeling heeft bij een F heeft altijd te maken met de stang die van de koppelingspomp naar het versnellingsbak loopt. Deze gaat na een tijdje oxideren, waardoor ze heel stroef beweegt. Spuit deze eens goed in met kruipolie, helpt dit niet, moet het versnellingsbak eronderuit.
Het zwaar schakelen opzich heeft als oorzaak, een verkeerde afstelling van het schakelmechanisme achteraan. Dit kan heel eenvoudig zelf worden bijgesteld. Dit mechanisme vind je onderaan op deze pagina :
http://www.mgtf.be/MO_TU_SS_main.html
Wat ook een oorzaak is, en waar elke F aan lijdt, is aan het feit, dat een F een halve liter olie te weinig in z'n versnellingsbak meekreeg, fabriek af. Een halve liter in het versnellingsbak toevoegen, laat de F al een stuk beter schakelen.
Hier vind je een hoop mensen die de F door en door kennen :
www.mgf.be
Geplaatst: ma jan 08, 2007 10:26 am
door dmen
bedankt voor de info, ik wilde de olie al wissellen maar dat moet dan maar snel gebeuren mischien dat het scheelt. weet iemand toevallig wat voor olie ik hiervoor moet gebruiken?
Geplaatst: wo jan 31, 2007 3:53 pm
door dmen
Ik heb de olie laten vervangen, het scheelt wel degelijk maar helemaal over is het niet. De monteur zegt dat het de synchroommessen zijn, maar toch vind ik het raar dat die koppeling zo ontzettend soepel gaat. Hoort dit miss zo omdat het een hydrolische koppeling is?
Hij schakeld nu goed genoeg om er mee te rijden dus ik vind het niet nodig om de bak uit elkaar te laten halen voor die synchroommessen wat een hele dure klus zou worden.
Wel bedankt voor alle info.
Geplaatst: wo jan 31, 2007 7:42 pm
door Dutch
ALs je je nog bedenkt, ik heb nog een MG VVC versnellingsbak liggen die weg mag voor een mooie prijs. 28K gedraaid.
Onderzetten is nog wel een keer te doen.
Geplaatst: do feb 01, 2007 12:07 am
door Bruno
Heb je kruipolie op de koppelings vork gespoten, want deze gaat bij menig MGF'je vast zitten door oxidatie.
Geplaatst: wo jul 04, 2007 10:22 pm
door Bruno
Daar weet ik misschien iemand voor.
Geplaatst: wo jul 04, 2007 11:14 pm
door MG_XPower
That would be me !
Ik ben geïnteresseerd, is de code op de bak "B4BP" ?
Geplaatst: wo jul 04, 2007 11:31 pm
door Dutch
nee code is G6BP
Geplaatst: do jul 05, 2007 2:03 pm
door Dutch
goh parrot parrot
Geplaatst: do jul 05, 2007 6:41 pm
door MG_XPower
Seloc schreef:WARNING - The Lotus line is wrong on the Powertrain brochure, as it has the C/R code of S1 111s and standard S2 , but the ratios are off a S2 111S.
Handig..... Maar dat betekend WEL dat je de bak heb waar ik in geinteresseerd ben

Laat maar iets weten per PB. (prijs, waar evt af te halen, ...)
Geplaatst: zo jul 15, 2007 7:38 pm
door MG_XPower
De bak is inmiddels in Roosendaal aangekomen

Geplaatst: zo jul 29, 2007 2:31 pm
door dmen
Ik heb de koppeling en drukgroep laten vervangen. Hij doet het weer prima

dat was dus gewoon het probleem.