205/50R17 op een MG ZR 115 Turbo Diesel past niet...

Plaats reactie
thadon

205/50R17 op een MG ZR 115 Turbo Diesel past niet...

Bericht door thadon »

Goed... standaard zit er 205/45R17 op een ZR. 205/50R17 mag geen probleem zijn v.w.b. rolomtrek. Maar vanmiddag kwam ik er bij de bandenservice achter dat 205/50R17 tegen de veerschotels voor aanloopt. Sterker nog, je krijgt ze er uberhaupt niet onder! Voor het eerst voelde ik de speling die er standaard (met de 205/45R17's eronder) is. En dat is niks! Ik krijg m'n pink er niet eens tussen. :shock:

Dacht ik even mooi een set gebruikte Michelin en Conti winterbanden te hebben voor weinig zeg. Morgen gaan ze op Marktplaats. Iemand interesse? Het schijnt een "standaard" maat van bijvoorbeeld de Renault Megane te zijn.

Nu maar op de zomerpantoffels de Alpen in komende zaterdag. Gelukkig hou ik van regenraces en aanverwante weersomstandigheden. M'n vriendin gaat de berg op lopen denk ik :mrgreen:

ps: wel gratis stikstof in de banden gekregen. (dat overigens bullshit is volgens de bandenboer (m'n oude werk) Gewoon een verkoopverhaaltje dus.
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

Is hij verlaagd of heb je velgen met een andere ET waarde dan standaard ?
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
thadon

Bericht door thadon »

Nope, allemaal standaard.
17" straights en standaard vering.

Het is wel de diesel en volgens mij is de voortrein breder dan de benzine uitvoeringen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Bij de 200 lopen 205/45 ook al bijna tegen de veerpoten (slechts enkele mm's speling), dus ik kan me voorstellen dat 205/50 problemen geeft. 205/40 is een betere keus: goedkoper, meer ruimte en iets betere acceleratie.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Of je moet weer velgen nemen met een iets andere et-waarde,
maar dan wordt de spatbordrand weer een probleem...
Plaats reactie