Koppeling zit laag 620Si

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Car Audio Design Druten

Koppeling zit laag 620Si

Bericht door Car Audio Design Druten »

Ik heb al enkele topics over de koppeling gelezen maar ik heb nog niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Bij mijn 620Si bwjr 1994 zit het aangrijppunt van de koppeling ontzettend laag (enkele cm van de bodem). De auto schakelt verder normaal, alleen is het lastig met de koppeling zo laag. Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken om dit probleem te verhelpen. De koppeling slipt niet (testje dat ik hier op het forum las, in de 5 zetten en koppeling laten opkomen). Hij trilt ook niet bij het rijden. Hoewel ik voor een complete koppelingsset slechts €170 hoef af te tikken wil ik graag eerst weten of dit wel het probleem is.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Misschien helpt een nieuwe kabel wel, doordat de huidige is uitgerekt?
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

zover rekt een binnen kabel toch niet uit ? misschien een nippel losgeschoten ?(mits niet geperst)en of anders opspannen?of anderen kabel ja ..hehe..

Gr Pieter
rovermonteur

Bericht door rovermonteur »

hey hallo

is het geen hydraulisch koppelingsysteem? zit namelijk even te twijfelen. maar gelloof van wel. wat je dan kan doen is je koppelingsysteem eens ontluchten en de remvloeistof die er in zit verversen. wellicht wordt je probleem dan opgelost. of je hebt inwendige lekkage in de hoofdkoppelingcilinder.
Car Audio Design Druten

Bericht door Car Audio Design Druten »

is het geen hydraulisch koppelingsysteem? zit namelijk even te twijfelen. maar gelloof van wel. wat je dan kan doen is je koppelingsysteem eens ontluchten en de remvloeistof die er in zit verversen. wellicht wordt je probleem dan opgelost. of je hebt inwendige lekkage in de hoofdkoppelingcilinder.
Thanx, het is idd hydraulisch zie ik net. Ik denk dat ik dat ontluchten eens ga proberen (baat het niet dan schaadt het niet). Gelukkig heb ik die procedure ook op het forum gelezen. heb ik weer een nuttige tijdsbesteding in de vakantie :mrgreen:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

het is zowieso hydraulisch.

is het eigenlijk het zelfde als bij een diesel? ik denk het niet. ook de motor ligt anders den ik.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Car Audio Design Druten

Bericht door Car Audio Design Druten »

Het heeft even geduurd maar ik heb hem vorige week naar de garage gebracht en hij is weer gerepareerd :D Was idd de slavecilinder die wat gammel was. Even gereviseerd en voila hij rijdt weer een heel stuk beter.
Plaats reactie