Pagina 1 van 4
Accu laad niet bij,auto compleet dood
Geplaatst: za dec 23, 2006 1:18 pm
door Shakertje
Auto dood
Ondanks dat ik mijn accu oplaat raakt ie toch om de haverklap leeg,
gewoon rijden zonder muziek,geen verwarming aan,alleen rijden
dan zakt de verlichting langzaam uit tot op doodtoestand.
Dit ondanks dat t lichtje op mijn accu groen aangeeft in t begin.
Hij is dan ook niet meer aan te duwen of trekken.
Waar kan t aan liggen?
Heb de snaar al aangedraaid ietsie strakker (kwartslag draaien).
De Dynamo was al vervangen voor de aankoop...
Wie heeft hier een tip voor me?
Geplaatst: za dec 23, 2006 2:34 pm
door bam
Zekering,
Meten is weten.
Bam.
Geplaatst: za dec 23, 2006 4:02 pm
door Shakertje
Welke?
De viekante onder de motorkap?
Meten weet ik helemaal niks van helaas,zat eerder te denken anwb te laten komen of zo...
Heb ze nooit gebeld eigenlijk...

Geplaatst: za dec 23, 2006 4:22 pm
door Shakertje
O ja nog een raar getik.
Het grijze doosje,wwarschijnlijk de comp van de auto die tikt constant
af en toe met een tussenpoos.
Hij is constant bezig lijkt het net,logish eigenlijk maar hoort ie zo te tikken dan????
Misschien de bobine,als ik die kabel iets draai of beweeg houdt ie heel even op alsof ie even moet denken wat er gebeurd

Geplaatst: za dec 23, 2006 6:10 pm
door Frekkel
begin eens met een nieuwe batterij in te steken
als een batterij dood is krijg je ze na een tijd ook niet meer opgeladen
Geplaatst: za dec 23, 2006 6:16 pm
door Shakertje
Heb een grotere accu erin gehad (volvo 440) met een hogere amperage met een 1000 watt versterker achterin en een 1000 watt sub.
Nooit problemen mee gehad.
Heb m al een drie mnden terug eruit gehaald,i.v.m. laswerk
bij een garage.
En sinds ie 3 wk terug bij kwikfit is geweest voor de apk levert ie dit probleem op???
Zag dat de dynamo een moertje mist van de bout die aan de motor vast houdt.morgen even een borgmoer erop draaien (als ik die nog heb)
Geplaatst: zo dec 24, 2006 2:37 am
door Zeppie
Shaker,
Start je auto,laat deze stationair lopen en meet welke spanning er dan op de accu zit ,als deze rond de 14 volt is zit je kwa laden wel goed .. weleens waar kan je accu dan nog slecht zijn .meestal als een accu kapot is .houd deze niet erg lang spanning vast .is ook te meten .ik meet dan meestal na een uur of zo(dat de auto voor het laatst gelopen heeft)de spanning op de accu(zonder dat de auto loopt)ik doe dit dan onbelast en belast.zakt de spanning dus behoorlijk in ..dan weet je vrijwel zeker dat je accu slecht is . en je aan een nieuwe toe bent .
Ik hoop dat je er iets aan hebt ..
Gr Pieter
Geplaatst: zo dec 24, 2006 3:17 am
door Shakertje
Thx Heb alleen geen meet apparatuur...
Alleen de snellader dan,maar dan zal de accu toch mee moeten..

Geplaatst: zo dec 24, 2006 3:42 am
door Zeppie
Een multimeter is voldoende Shaker .
Pieter
Geplaatst: zo dec 24, 2006 5:04 am
door Frekkel
ook even meten tijdens het starten, dan moet ie nog meer dan 10.5 volt geven
je kan ook tot 9.5 gaan maar dat wijst er dan weer op dat je accu zijn beste tijd gehad heeft
Geplaatst: zo dec 24, 2006 1:41 pm
door Shakertje
thnx guys voor de steun...
heb een multimeter gehaald...
Geplaatst: zo dec 24, 2006 6:08 pm
door Zeppie
Goed zo man,maar zet hier eens wat waardes neer als je wilt .ben nu wel benieuwd..
Gr Pieter.
Geplaatst: ma dec 25, 2006 12:41 pm
door Shakertje
Toch maar anwb gebeld,daar komt t verhaal jongens
gestart en stationair laten draaien,hij meette alles door,
accu,dynamo,laadkracht,voltage bij stationair draaien lag rond de
12 volt,bijladen iets minder dan de 11 volt.
Accu was niet kapot zie ie,dynamo laad goed door naar de accu.
na 3kwartier 1500-2000 toeren te hebben gedraaid,een rondje wezen draaien.
na een half uurte hebben gereden begon de verlichting weer langzaam te dimmen,geen ruitewisserkracht meer en eenmaal stil staan ondanks
gas bij blijven geven op de parkeerplaats sloeg ie weer definitief af om
dan ook niet meer op te starten....

Geplaatst: ma dec 25, 2006 2:34 pm
door Silly CVT
Heb je die ANWB terug laten komen??
Geplaatst: ma dec 25, 2006 3:35 pm
door Zeppie
na een half uurte hebben gereden begon de verlichting weer langzaam te dimmen,geen ruitewisserkracht meer en eenmaal stil staan ondanks
gas bij blijven geven op de parkeerplaats sloeg ie weer definitief af om
dan ook niet meer op te starten
Tja en toch is je dynamo niet goed . laadspanning is veeeeeeeeeeels te laag.als je laadspanning al onder de 11 volt zakt
Die vent van de anwb moet denk ik maar eens terug naar school.accu word niet goed geladen .
Ik ben ook geen monteur,maar heb dit geintje al 3 x moeten meemaken met mij eigen auto's
Gr Pieter
Geplaatst: ma dec 25, 2006 3:45 pm
door 118GTR
Zeppie schreef:
Tja en toch is je dynamo niet goed . laadspanning is veeeeeeeeeeels te laag.als je laadspanning al onder de 11 volt zakt
Die vent van de anwb moet denk ik maar eens terug naar school.accu word niet goed geladen .
Ik ben ook geen monteur,maar heb dit geintje al 3 x moeten meemaken met mij eigen auto's
Gr Pieter
Euh, als een accu echt leeg, dan zuigt hij de lader(in dit geval een dynamo) zonder problemen tot ver onder de 12V.
En blijkbaar weten ze dat bij de ANWB ook.
Wat je moet meten is een verschil tussen de laadspanning en de afgegeven spanning van de accu. Als daar een behoorlijk verschil tussen is dan wordt er netjes geladen. En een echt lege accu is lastig te meten, omdat hij je multimeter nog behoorlijk van spanning kan voorzien maar onder de minste belasting al gigantisch inzakt.