Hallo iedereen,
Heb vorige week een 114 gekocht en daar is nogal wat mis mee, ben nu aan het kijken of ik hem weer in orde ga maken of niet. (als ik dit doe dan zal ik wel wat meer over de auto en mijzelf vertellen).
Heb nu even een vraagje over het stuurhuis: is dit hetzelfde als van andere 100 series (ook het laatste type) en hoeveel werk is het om deze te vervangen??
met vriendelijke groet Calvin
stuurhuis 114 GTI (mpi)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De stuurhuizen zijn allemaal hetzelfde voor zover ik weet, wel weet ik dat de 16v modellen de stops op een andere plek hebben dan de 8v modellen. Dit vanwege de bredere banden.
Het vervangen van een stuurhuis is een lastig klusje, maar wel te doen. Je moet 2 beugels losmaken onder de auto, 2x de fusee aansluitingen en de aansluiting op de stuurkolom.(deze is best wat werk)
Het vervangen van een stuurhuis is een lastig klusje, maar wel te doen. Je moet 2 beugels losmaken onder de auto, 2x de fusee aansluitingen en de aansluiting op de stuurkolom.(deze is best wat werk)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb er nog wel 1 liggen, maar ik weet niet wat je bedoelt met "schijven".
Misschien kun je een foto maken.
Misschien kun je een foto maken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die U-beugel is een heel simpel ding, denk dat je een uitlaatklem prima als vervanging kunt gebruiken.
(hij lijkt me namelijk sterk dat de rover-dealer zo'n ding heeft liggen, maar uitlaatklemmen zullen geen probleem zijn)
(hij lijkt me namelijk sterk dat de rover-dealer zo'n ding heeft liggen, maar uitlaatklemmen zullen geen probleem zijn)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!