Pagina 1 van 1

cilinderkop weer monteren

Geplaatst: wo dec 13, 2006 12:48 am
door jan oostdam
er was een klep verbrand van mn 2 liter 16v uit 94
deze is nu weer gemaakt nieuwe kleppen gevlakt geslepen nieuwe keeringen pakking set bouten.
nu moet ik deze weer monteren en nu mn vraag
weet iemand hoe de distrebutie moet staan met de streepjes enzo?
heb wel alles gemerkt hoe ie zat enzo maar voor de zekerheid.
plaatje ofzo
de nokken assen zitten met een aluminium soort grote "lagerschaal" vast in de kop... met hoeveel moment moet ie vast of gewoon vast?
bij de koppakking zit een beschrijving hoe het moet dus dat zal wel goed gaan
moet ik verder nog ergens op letten..
bedankt alvast
gr jan

Geplaatst: wo dec 13, 2006 12:19 pm
door Roverforever
Ik denk dat een werkplaatshandboek al heel handig zou kunnen zijn...

Succes

ps: het was dus een verbrande klep? Ik dacht ook dat het eerder een probleem in de kop zou zijn dan in het onderblok.

Geplaatst: wo dec 13, 2006 3:12 pm
door Dutch
Roverforever schreef:Ik denk dat een werkplaatshandboek al heel handig zou kunnen zijn...

Succes

ps: het was dus een verbrande klep? Ik dacht ook dat het eerder een probleem in de kop zou zijn dan in het onderblok.
hint, van kleppen heb je er 16 in een 2.0 T16 van zuigers 4 in een 2.0 T16 ;)

Geplaatst: wo dec 13, 2006 9:33 pm
door jan oostdam
ja duh???

Geplaatst: wo dec 13, 2006 9:55 pm
door Dutch
Zoals hij het er heeft staan lees ik zodat hij denk dat een klep in het onderblok zit :idea:

Geplaatst: wo dec 13, 2006 10:33 pm
door jan oostdam
dacht al :D hahahahahah
ben al een beetje aan het rond surfen geweest en weet nu wel het een en ander
morgen gaat ie erop. hoop dat het goed gaat was duur zat een koprivisie
er zit een distrebutie riem op die er nu 40000km opzit moet ik nu deze samen met de spanrol vervangen nu de kop er af is geweest?
gr jan
ps moet maar eens een boek gaan kopen van rover
;)

Geplaatst: wo dec 13, 2006 11:37 pm
door Dutch
als je het toch los hebt zou ik idd een nieuwe distributieriem en spanrol erop zetten

Geplaatst: do dec 14, 2006 10:46 am
door Roverforever
Dutch Vitesse schreef:Zoals hij het er heeft staan lees ik zodat hij denk dat een klep in het onderblok zit :idea:
Natuurlijk niet. Ik bedoel gewoon dat ik dacht aan zijn klachten te horen dat het eerder een klep of iets anders in de kop was dan een gat in de zuiger of een scheur in het blok zoals ook aan gedacht werd.

Sorry voor het miscverstand. Maar ik weet echt wel dat een T-motor zijn kleppen niet in het onderblok staan hoor.

Geplaatst: do dec 14, 2006 2:25 pm
door Dutch
Roverforever schreef: ps: het was dus een verbrande klep? Ik dacht ook dat het eerder een probleem in de kop zou zijn dan in het onderblok.
Ok beter dan iig maar las het echt zo van" het was dus een verbrande klep?? ik dacht dat het probleem eerder in de kop zou zitten" dus alszijnde dat je dacht dat de klep dus niet in de kop zat.

Maar no probs toch. :mrgreen:
Gelukkig was het een klep ipv een zuiger.

Geplaatst: do dec 14, 2006 9:58 pm
door jan oostdam
kop zit er weer op draaide wel 2 bouten "dol"om de nokkenassen mee vast te zetten
even nu een langere erin of een tappie naar een maatje groter
alles is ook weer aangesloten maar die riem wil nog niet echt lukken :?
een maatje komt zaterdag kijken dies automonteur hem lukt het wel zegt ie
hopelijk kan ik dan weer rijden staat nu al 3 weken stil ;)
gr jan