verwijderen kilometerteller
Geplaatst: di dec 12, 2006 8:31 pm
Heb ik zo in het verleden me niet kunnen bedwingen om wat aan men tellers te prutsen om na te gaan of het makkelijk zou geweest zijn om witte tellerplaten te plaatsen in m'n rover 25. Dat wou ik dus eerst weten voordat ik me er aanschafte. Alles ontleed tot aan de plaat en de wijzer zelf, en om de plaat eraf te halen was ik dus genoodzaakt om mijn wijzer van m'n kilometerteller eraf te halen. Allemaal goe en wel, ik zag dat alles dus makkelijk vervangbaar was, geen probleem, het boeltje weer in mekaar steken. Ik steek de naald van de wijzer heel voorzichtig terug in de opening ervoor, denkende: dit zit wel weer goed. Niets was dus minder waar é
Ik startte de auto nog maar en wijzer ging direct naar 50 km/h, nu om een lang verhaal kort te houden, ik heb daar dus aan zitten prutsen (naald in, naald uit) om dit weer goed te krijgen en dat was me dus wel gelukt dacht ik.
Bij nader inzien, zat ik er nog 10 km naast (broer die voorrijdt en afgesproken om eens 30, 50 en 70 te rijden en vergelijken dan)
Omdat ik het niet wou riskeren om weer alles te verneuken (ik wist nu met zekerheid hoe snel ik reed (flitscamera's é
) heb ik het zo gelaten: mijn teller moet 60 aangeven om 50 te rijden...
Nu begon die wijzer vandaag dus echt wel weer te flippen, ik stond bijna stil en die zakte heel langzaam naar 0. Toerenteller begon ook wat raar te doen, vandaar dat ik toch misschien beter wat expertise van jullie medeforumers kan gebruiken
(dacht ik dan zo bij mezelve)
Waar komt het op neer, kan ik door één of andere manier, iets resetten, dan de naald plaatsen en "kalibreren" (hoe moet ik heb anders verwoorden?) Moet toch te doen zijn? Stel, ik vraag aan de garagist: steek mij andere wijzerplaten, dan zal hij toch ook de naalden eruithalen en dan weer moeten plaatsen? (en vervolgens er toch voor zorgen dat alles weer in orde is...)
Of is heel het dingetje verneukt door mijn in en uit halen van de naald en dien ik heel het blok van de 4 wijzers te vervangen?
Nog een heel klein vraagje: er zit achteraan die blok van tellers een fiche, mag ik die uittrekken om zo de wijzers beter te kunnen bestuderen? Of moet ik daar afblijven, ik zit met een digitale kilometerteller é, ik wis dan toch niks é? (zou wel tof zijn dat de kilometerstand plots weer op 0 staat, stijgt ie nog een beetje in waarde
)
Voila, heel erg bedankt voor het lezen en ook voor mogelijke oplossingen

Ik startte de auto nog maar en wijzer ging direct naar 50 km/h, nu om een lang verhaal kort te houden, ik heb daar dus aan zitten prutsen (naald in, naald uit) om dit weer goed te krijgen en dat was me dus wel gelukt dacht ik.
Bij nader inzien, zat ik er nog 10 km naast (broer die voorrijdt en afgesproken om eens 30, 50 en 70 te rijden en vergelijken dan)
Omdat ik het niet wou riskeren om weer alles te verneuken (ik wist nu met zekerheid hoe snel ik reed (flitscamera's é

Nu begon die wijzer vandaag dus echt wel weer te flippen, ik stond bijna stil en die zakte heel langzaam naar 0. Toerenteller begon ook wat raar te doen, vandaar dat ik toch misschien beter wat expertise van jullie medeforumers kan gebruiken

Waar komt het op neer, kan ik door één of andere manier, iets resetten, dan de naald plaatsen en "kalibreren" (hoe moet ik heb anders verwoorden?) Moet toch te doen zijn? Stel, ik vraag aan de garagist: steek mij andere wijzerplaten, dan zal hij toch ook de naalden eruithalen en dan weer moeten plaatsen? (en vervolgens er toch voor zorgen dat alles weer in orde is...)
Of is heel het dingetje verneukt door mijn in en uit halen van de naald en dien ik heel het blok van de 4 wijzers te vervangen?
Nog een heel klein vraagje: er zit achteraan die blok van tellers een fiche, mag ik die uittrekken om zo de wijzers beter te kunnen bestuderen? Of moet ik daar afblijven, ik zit met een digitale kilometerteller é, ik wis dan toch niks é? (zou wel tof zijn dat de kilometerstand plots weer op 0 staat, stijgt ie nog een beetje in waarde

Voila, heel erg bedankt voor het lezen en ook voor mogelijke oplossingen
