Pagina 1 van 1

Afslaan met 120 km per uur

Geplaatst: di nov 28, 2006 1:24 am
door Marc_1980
Ik heb sinds een paar dagen een erg vreemd verschijnsel bij mijn Rover 420 Di uit 1998 (240dkm).
Stationair wisselt het toerental nogal. Soms zakt deze tot onder de 750rpm waarnaar hij weer omhoog schiet tot 1500 rpm. Na het terugzakken, gaat het motormanagement lampje even aan, waarna de auto afslaat. Starten is geen enkel probleem. Zowel warm als koud slaat hij keer op keer goed aan.

Dit toerental verschil is ook te merken wanneer je bijvoorbeeld een constante snelheid hebt (motor rond 2000 rpm). Je kunt gewoon voelen dat de auto wat inhoud en erna weer wat meer geeft.

Laatst reed ik op de snelweg (netjes 120 zoals het hoort... ;) ) gaat heel kort het management lampje aan, waarna de auto gewoon afslaat...

Het gekke is dat ik deze problemen niet altijd heb (of merk). Meestal rijdt de auto zoals normaal... Heel vreemd allemaal.

Komt dit iemand bekend voor :?: :?:

Morgen ga ik de boordcomputer uit laten lezen. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Groeten.

Geplaatst: di nov 28, 2006 11:03 am
door Roverforever
Mischien de Luchtmassa meter?

Best eens laten uitlezen

Geplaatst: di nov 28, 2006 12:59 pm
door Marc_1980
Nou, Ik ben vanmorgen bij de (ex-)roverdealer in Boxtel geweest.

Zij hebben getracht de ECU uit te lezen. Dit is maar één keer gelukt... Ze hebben nog net de "oude" storingen kunnen uitlezen en kunnen wissen.
Hier zaten diverse (hele oude) meldingen bij, waaronder problemen met de luchtmassameter (reeds opgelost) en een drukprobleem in de brandstoftoevoer.
Het laatste zou kunnen wijzen naar de soort problemen ik ervaar.

De monteur had graag willen controleren middels het uilezen of er nog steeds problemen geregistreerd werden.
Helaas, na veelvuldig proberen contact te maken, hebben ze de strijd op moeten geven.
Volgens de dealer lag het probleem in de kabel tussen meetstation en auto.

Nu moet ik een week wachten tot de kabel is gemaakt, of een andere (ex)dealer bezoeken.
Waarschijnlijk zal ik het laatste doen.

Ik hou jullie weer op de hoogte natuurlijk.

Geplaatst: di nov 28, 2006 1:51 pm
door Bart-K
Roto bv in eindhoven :mrgreen: :?:

Geplaatst: wo nov 29, 2006 7:45 pm
door william
Ik had hetzelfde probleem kortstondig. Bij mij zat er gewoon een kabeltje van de ECU los. :P

Geplaatst: do nov 30, 2006 11:43 am
door Marc_1980
Bij van Noort vermoeden ze dat er een probleem is met de brandstofpomp. Weet iemand of je die op een of andere manier kunt nakijken? Ik denk namelijk dat er misschien wel kabelbreuk kan zitten in de kabelboom die daar naartoe loopt. met andere woorden, kan ik iets meten aan de electronica van die pomp?