nieuw projectje!
nieuw projectje!
ik weet niet of het werkt maar daar komen we gauw genoeg achter
moet m nog inbouwen maar dat zal wel morge of maandag worden.
ziet er wel bruut uit maar of het werkt?
moet m nog inbouwen maar dat zal wel morge of maandag worden.
ziet er wel bruut uit maar of het werkt?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ligt aan het vermogen van de Fan. Als die te klein is dan verstikt hij de motor kompleet, als het redelijk is dan wordt de motor onderin iets sterker, maar wordt hij bovenin geknepen.
Als je richting de 5 KW gaat voor de fan dan heb je het complete effect van een compressor.
Als je richting de 5 KW gaat voor de fan dan heb je het complete effect van een compressor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
40A is niet niks, die zou ik maar goed afzekeren en een schakelaar voor maken(dan kun je je accu zo af en toe ook nog een beetje bijladen)
Anyway, ik ben erg benieuwd naar de resultaten, veel succes met inbouwen.
Anyway, ik ben erg benieuwd naar de resultaten, veel succes met inbouwen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
projectjes zijn altijd leuk, maar dit vind ik niet zo'n goed idee.
Het vermogen dat je eventueel al zou kunnen winnen (ook hier heb ik echter wel mijn twijfels) ben je dubbel terug kwijt bij het stroomverbruik van zo'n ding.
Toen ik onlangs naar de dyno ging, deden we een test. We deden een run, en daarna nog één , maar dan met perslucht in de richting van de luchtfilter gespoten (+/- 20 cm afstand, 6 bar). Vermogenswinst was slechts 2 pk Dit vermogen werd trouwnes waarschijnlijk behaald door de koudere lucht en niet zozeer door meer lucht.
Wat denk je dat die bladblazer dan aan vermogen extra gaat brengen (zonder rekening te houden met stroomverbruik ) ?
Daarenboven is het ook zo, als je dit tussen luchtfilter en TTB zet, de lengte van de slang tussen luchtfilter en TTB niet meer optimaal is, waardoor er een dip zou kunnen onstaan onderin.
Ik zou er mijn neus voor ophalen, maar t'is altijd uit te proberen natuurlijk. Wie niet waagt, niet wint
Het vermogen dat je eventueel al zou kunnen winnen (ook hier heb ik echter wel mijn twijfels) ben je dubbel terug kwijt bij het stroomverbruik van zo'n ding.
Toen ik onlangs naar de dyno ging, deden we een test. We deden een run, en daarna nog één , maar dan met perslucht in de richting van de luchtfilter gespoten (+/- 20 cm afstand, 6 bar). Vermogenswinst was slechts 2 pk Dit vermogen werd trouwnes waarschijnlijk behaald door de koudere lucht en niet zozeer door meer lucht.
Wat denk je dat die bladblazer dan aan vermogen extra gaat brengen (zonder rekening te houden met stroomverbruik ) ?
Daarenboven is het ook zo, als je dit tussen luchtfilter en TTB zet, de lengte van de slang tussen luchtfilter en TTB niet meer optimaal is, waardoor er een dip zou kunnen onstaan onderin.
Ik zou er mijn neus voor ophalen, maar t'is altijd uit te proberen natuurlijk. Wie niet waagt, niet wint
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
maar dat word dan lastig, als je nog nooit een "before" test-run gedaan hebt.
zeg dat je op 10pk in de + uit komt. waar komt die dan vandaan? van de icon, van dat forced air ding? en hoeveel heeft je uitlaat er aan mee geholpen.. want ik meen dat je ook een aftermarket exhaust onder je F had?
Het is dan nooit te zeggen wat waar vandaan komt, snapje?
zeg dat je op 10pk in de + uit komt. waar komt die dan vandaan? van de icon, van dat forced air ding? en hoeveel heeft je uitlaat er aan mee geholpen.. want ik meen dat je ook een aftermarket exhaust onder je F had?
Het is dan nooit te zeggen wat waar vandaan komt, snapje?
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Zit er nu al onder?? Heb je al verschil gemerkt in het rijden?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
ja,maar niet zoals ik het wil hebben.
mijn cold air intake filter is kapot dus het is dus nu een open air filter geworden die dus de warme lucht uit de engine bay opzuigt.
maar,,,,,,ben bang dat ook met cold air intake je er niet winst uit haalt.
het hoge opgenomen vermogen heft eigenlijk de pk winst op denk ik.
ik ga het binnen kort nog een keer proberen door er een 2e kleinere accu bij te zetten gescheiden door een diode zodat ie geen vermogen vraagt van de dynamo en dan kijken wat ie doet. + nieuwe intake.
maar dan moet ik weer ff sparen.
post wel een paar foto,s.
gtzz.
mijn cold air intake filter is kapot dus het is dus nu een open air filter geworden die dus de warme lucht uit de engine bay opzuigt.
maar,,,,,,ben bang dat ook met cold air intake je er niet winst uit haalt.
het hoge opgenomen vermogen heft eigenlijk de pk winst op denk ik.
ik ga het binnen kort nog een keer proberen door er een 2e kleinere accu bij te zetten gescheiden door een diode zodat ie geen vermogen vraagt van de dynamo en dan kijken wat ie doet. + nieuwe intake.
maar dan moet ik weer ff sparen.
post wel een paar foto,s.
gtzz.