nieuw projectje!

110% rockford!!!

nieuw projectje!

Bericht door 110% rockford!!! »

ik weet niet of het werkt maar daar komen we gauw genoeg achter :twisted:
moet m nog inbouwen maar dat zal wel morge of maandag worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ziet er wel bruut uit maar of het werkt?
PeterG

Bericht door PeterG »

Dat beloofd :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ligt aan het vermogen van de Fan. Als die te klein is dan verstikt hij de motor kompleet, als het redelijk is dan wordt de motor onderin iets sterker, maar wordt hij bovenin geknepen.

Als je richting de 5 KW gaat voor de fan dan heb je het complete effect van een compressor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

nou, een turbo zal je nooit echt kunnen vervangen, laat staan met intercooler. maar ja alle beetjes helpen.

en hij trekt 40 tot 60 amp. dus hij is redelijk zwaar.

ben eigenlijk best benieuwd :mrgreen:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

40A is niet niks, die zou ik maar goed afzekeren en een schakelaar voor maken(dan kun je je accu zo af en toe ook nog een beetje bijladen)

Anyway, ik ben erg benieuwd naar de resultaten, veel succes met inbouwen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

nee, het is namelijk zo dat er een schakelaar bij zit met een relais.
de schakelaar zet je op je gasklep die je zo afsteld dat ie alleen werkt bij full trottle. doe je dit niet en de elektromotor gaat aan bij een dichte gasklep krijg je terug slag en kan het motortje kapot gaan.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

projectjes zijn altijd leuk, maar dit vind ik niet zo'n goed idee.
Het vermogen dat je eventueel al zou kunnen winnen (ook hier heb ik echter wel mijn twijfels) ben je dubbel terug kwijt bij het stroomverbruik van zo'n ding.
Toen ik onlangs naar de dyno ging, deden we een test. We deden een run, en daarna nog één , maar dan met perslucht in de richting van de luchtfilter gespoten (+/- 20 cm afstand, 6 bar). Vermogenswinst was slechts 2 pk :? Dit vermogen werd trouwnes waarschijnlijk behaald door de koudere lucht en niet zozeer door meer lucht.
Wat denk je dat die bladblazer dan aan vermogen extra gaat brengen (zonder rekening te houden met stroomverbruik ) ?

Daarenboven is het ook zo, als je dit tussen luchtfilter en TTB zet, de lengte van de slang tussen luchtfilter en TTB niet meer optimaal is, waardoor er een dip zou kunnen onstaan onderin.

Ik zou er mijn neus voor ophalen, maar t'is altijd uit te proberen natuurlijk. Wie niet waagt, niet wint ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

ik zou het idd. ook echt niet weten en het klopt helemaal wat je zegt.
maar ten 1e en doe ik altijd graag dingen die andere niet snel in hun hoofd zullen halen.
2: stel dat ik een pktje of 8 mee zou halen,is dat toch weer mooi meegenomen en anders verpatsen we hem weer gewoon. :mrgreen:
PatrickT

Bericht door PatrickT »

heb je je F ooit al eens gemeten op een testbank? anders zul je nooit te weten komen wat dit ding je gaat opleveren (of inleveren)
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

nee maar bij de volgende meting zou ik er graag bij willen zijn want dan kunnen we kijken of dit ook maar iets op of denk eerder inleverd en of de icon race nog wat doet. ik zelf denk t wel maar hoeveel?
PatrickT

Bericht door PatrickT »

maar dat word dan lastig, als je nog nooit een "before" test-run gedaan hebt.

zeg dat je op 10pk in de + uit komt. waar komt die dan vandaan? van de icon, van dat forced air ding? en hoeveel heeft je uitlaat er aan mee geholpen.. want ik meen dat je ook een aftermarket exhaust onder je F had?

Het is dan nooit te zeggen wat waar vandaan komt, snapje? ;)
PatrickT

Bericht door PatrickT »

eigenlijk zou je dus eerst een "standaart' run moeten doen, daarna met je icon, en daarna met forced air..

maja.. dat kost wel wat euro's, voorral als je in je eentje gaat. of je moet het daar ter plaatsen kunnen switchen en direct testen.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

switchen is peace of cake dus ik denk niet dat ze daar erg moeilijk over zullen doen toch?
het is tevens ook nuttig voor andere mg rijders die twijfelen over chiptunen en forced air, en tevens zijn er dan weer een paar vragen de wereld uit geholpen.
ook voor mij haha :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zit er nu al onder?? Heb je al verschil gemerkt in het rijden?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

ja,maar niet zoals ik het wil hebben.
mijn cold air intake filter is kapot dus het is dus nu een open air filter geworden die dus de warme lucht uit de engine bay opzuigt. :evil:

maar,,,,,,ben bang dat ook met cold air intake je er niet winst uit haalt.

het hoge opgenomen vermogen heft eigenlijk de pk winst op denk ik.
ik ga het binnen kort nog een keer proberen door er een 2e kleinere accu bij te zetten gescheiden door een diode zodat ie geen vermogen vraagt van de dynamo en dan kijken wat ie doet. + nieuwe intake.
maar dan moet ik weer ff sparen.

post wel een paar foto,s.

gtzz.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

extra batterij is extra gewicht hé, dus heb je het extra vermogen daar dan weer voor nodig :lol: :lol: ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Plaats reactie