Pagina 7 van 13

Geplaatst: di dec 05, 2006 2:35 am
door DaZelator
AutoExpress.co.uk schreef:Rover 75
Now reborn 75's gone green!

The future looks green for Rover fans!

By Chris Thorp, 29th November 2006

Under the ownership of Chinese firm SAIC, the reborn marque will build a hybrid variant of its 75-inspired 750.

And Roewe - China's rebadged ver­sion of Rover - is set to put its petrol-electric car into production. The model debuted at last week's Beijing Motor Show alongside the rest of the new 750 range, and proves SAIC's commitment to expand its business on a worldwide scale. Derived from original Rover des­igns, the engine line-up comprises 1.8-litre four-cylinder and 2.5 V6 petrol units and an as-yet-unannounced diesel.

The hybrid powertrain was initially showcased on the MG TF HPD (short for Hybrid Performance Development) roadster, which was produced in 2004.

Bosses are refusing to comment on how the green technology has been adapted for a family saloon, but ensuring the cost of production is kept to an absolute minimum will be a top priority. The hybrid power­train is claimed to use around 25 per cent less fuel than a conventional petrol engine.

Key to the hybrid's cost efficiency, however, is its in-line set-up - the electric motor and geartrain sit between the standard engine and transmission.

Official UK launch dates for Roewe have yet to be revealed, but the brand is expected to make an appearance on these shores some time in 2007.
Bron: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... er_75.html

Geplaatst: wo dec 13, 2006 2:06 pm
door arjan_m
Vandaag opgemerkt bij Auto Week......

Er is een klein probleem ontstaan voor het Chinese Nanjing, dat het merk MG nieuw leven in wil blazen. Het merk blijkt namelijk niet over de rechten van de merknaam ‘MG Rover’ te beschikken.

Ondanks claims van Nanjing liggen de Europese rechten van de merknaam MG Rover bij de Nederlandse importeur van MG Rover. Anthony Terng van MG Rover Nederland verklaart dat Nanjing een bod heeft gedaan op de rechten.
‘We vonden het bod te laag en hebben het daarom afgewezen,’ aldus Terng. ‘Er zijn meer geïnteresseerden, maar we houden de boot af zolang we in bespreking zijn met Nanjing.’



Daar wordt je toch helemaal wild van met die namen.... Het lijkt wel één politiek spel.....

Geplaatst: ma dec 18, 2006 1:42 pm
door Arnout
is er eigenlijk iemand die zo'n meeneemchinees zou overwegen indien ze hier op de markt zouden komen??

Geplaatst: ma dec 18, 2006 2:15 pm
door arjan_m
Ik zou er in ieder geval zeker een proefrit mee gaan maken, en even op de brug zetten. Even kijken of de kwaliteit gelijk is.

En wellicht dat we er één overwegen dan, eerst us ff kijken

Geplaatst: ma dec 18, 2006 10:42 pm
door kasper
Zeker overwegen,

Een gesprek met een van de oud MG-Roverdealers geeft mij de indruk dat ze daar wel serieus met de auto bezig zijn en zeker niet de low price markt in willen. Ik moet zo'm 60k kilometer in dat ding zitten, dus ik zoek iets betrouwbaars, iets goeds en zeker geen 13 in een dozijn auto. Vandaar dat ik al sinds '94 naast m'n MG's Rover als zakelijke auto rijdt. Zelden problemen, altijd blikken van bewondering door de meelopers die het niet aandurven iets anders te rijden dan de buurman....

Laat maar komen die hap, maar let op het moet ECHT goed zijn, anders wordt ik gedwongen in een steilloze annonieme leasebak te gaan sturen. Dat worden lange kilometers....

Geplaatst: vr jan 19, 2007 3:17 pm
door arjan_m
kasper schreef:Zeker overwegen,

. Zelden problemen, altijd blikken van bewondering door de meelopers die het niet aandurven iets anders te rijden dan de buurman....
Zeker waar, ik heb de auto nu al twee jaar, en je raakt er niet aan gewend.

Overal waar ik kom, krijg je wel een reactie op de auto..

Sjieke auto, zeg.... Dikke bak... Hé, wat is dat voor een auto...
blablabla... Alleen daarom al wil je een 75....

Geplaatst: wo jan 31, 2007 1:44 pm
door arjan_m
Foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di feb 06, 2007 11:59 am
door arjan_m
Beetje meer nieuws, vandaag op auto week.nl

Roewe is de Chinese reïncarnatie van het merk Rover. Onlangs is daar de 75 opnieuw in productie gegaan. Ons Britse zusterblad AutoExpress weet te melden dat de Chinezen nu bezig zijn met het ontwikkelen van een auto in het segment van de Ford Focus.

Het ontwerpcentrum van het Chinese Roewe zit in het Britse Warwickshire en wordt voornamelijk bevolkt door ex-MG-Rover-personeel. Ze bouwen er aan een compact model met het formaat van een Ford Focus. Eerder werkte het bedrijf aan de Roewe 750, de Chinese variant van de Rover 75. Het nieuwe merk valt onder de vleugels van SAIC, een Chinese autogigant.
Het compacte model wordt de eerste van een nieuwe generatie auto’s van het SAIC-concern. De auto komt pas over een paar jaar op de markt en is dan te koop als drie- en vijfderus variant. Naar verluidt wordt het ontwerp gebaseerd op een studiemodel dat al op papier stond toen Rover failliet ging.

Geplaatst: di feb 06, 2007 7:45 pm
door VandenPlas
Op autointernationaal.nl staat een zelfde soort verhaal. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Het geheim van Longbridge 06-02-2007 15:16


Het is bijna 2 jaar geleden dat MG Rover failliet ging. Van het autoconcern is weinig meer over. Het Chinese Nanjing Motors kocht de inboedel op, maar zonder de merkrechten van Rover. Die gingen ook niet naar landgenoot SAIC, dat claimde de productierechten voor de 25/ZR en 75/ZT in handen te hebben. Honda zei dat de 45/ZS hun intellectuele eigendom was. En Ford bleek het eerste recht op koop te hebben voor de merknaam Rover. Zo heeft iedereen wat en niemand alles. SAIC gaat de Rover 75 bouwen als Roewe 750. Nanjing Motors begint voorzichtig met de productie van de MG TF. Mensen die MG Rover een warm hart toe dragen, zullen wellicht uitkijken naar de Chinese variant van de Rover 75 of de herlancering van de MG TF. Maar het kostbaarste bezit van MG Rover is zonder twijfel de auto die nooit gelanceerd werd: de RDX60. Bedoeld als opvolger van de 45/ZS en daarmee als directe concurrent voor de Ford Focus en Volkswagen Golf. De RDX60 was vrijwel productierijp toen MG Rover failliet ging.
Of de RDX60 het Britse autoconcern had kunnen redden is twijfelachtig. Wegens gebrek aan middelen moest men roeien met de riemen die men had en dat betekende dat het onderstel van de 75/ZT werd gebruikt. Dat zou een technisch verfijnde, maar ook zware en dure auto hebben opgeleverd waarvoor een 1.400 cc instapversie beslist misplaatst zou zijn. Daarnaast is er de styling, die (om het zachtjes uit te drukken) enige gewenning vergt. De directie van MG Rover koos bewust voor dit ontwerp. Het zou aanhaken bij de beroemde Rover modellen uit de jaren vijftig en een hoog (Brits) Bentley gehalte hebben.
Met name in China lijkt dit indruk te maken, want SAIC zou van plan zijn om de RDX60 alsnog in productie te nemen. Het Britse ingenieursbureau Ricardo, waar veel ingenieurs van MG Rover zijn gaan werken, brengt het ontwerp up-to-date. Er is zowel een 3-deurs als een 5-deurs versie gepland. Een fraaie auto zal de Roewe 600 niet worden, maar is de Britse bulldog ook niet mooi van lelijkheid?
genoeg ontwikkelingen dus..... :P

Geplaatst: wo feb 14, 2007 6:30 pm
door Bart-K
Vliegende start voor Chinese Rover
13 februari 2007 · Tekst Nic de Boer

Op 2 februari is in China de verkoop gestart van de Roewe 750 – een reïncarnatie van de Rover 75. De auto maakt een vliegende verkoopstart.

Wie onlangs in China is geweest, kan het niet zijn ontgaan dat de Roewe 750 op de markt is. Sinds november voert het merk, dat valt onder de vlag van het SAIC-concern, een agressieve reclamecampagne voor de auto. Daarin wordt de nadruk gelegd op zijn Britse afkomst en chique voorkomen.
De campagne lijkt zijn vruchten af te werpen: in tien dagen tijd zijn al 3.145 Roewe’s 750 verkocht. Dat betekent dat er driehonderd orders per dag worden geschreven. Da’s zeker niet slecht voor een nieuw merk. Of Roewe ook naar Europa komt, is nog onduidelijk.

Geplaatst: di mar 20, 2007 10:50 pm
door MGF MPi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg jammer dat hij geen Rover meer mag heten, het model is de naam Rover absoluut waard.

Geplaatst: wo mar 21, 2007 12:16 am
door MoRaX
Ik vindtn het gewoon echt een nette wagen, beetje anoniem aan de achterzijde. Maar haal al die gekke embleems eraf, knal er een laag setje veren op...... en je hebt een dikke wagen die niemand rijdt.

Geplaatst: wo mar 21, 2007 10:41 am
door Dutch
Uitlaat is wel erg netjes aan de achterkant, vind zelf de donkere 750 mooi komt het chroom goed tot haar recht

Geplaatst: wo mar 21, 2007 11:06 am
door arjan_m
Ik vind het een geslaagde facelift.....

Vind zelf idd de donkere mooier, vind dat ook al van de 75, dus ook dit model......

Wanneer hebben we dit hier..... kan niet wachten :bangin:

Geplaatst: wo mar 21, 2007 7:11 pm
door Gerald-17
echt een stijlvolle wagen nog steeds

Geplaatst: za mar 24, 2007 1:12 pm
door Steven Rover
Via deze link kun je een filmpje van de nieuwe roewe 750 bekijken, kan zijn dat het even duurt, moet natuurlijk helemaal uit china komen he ;)

http://www.roewe.com.cn/production/down ... we_tvc.wmv