Pagina 7 van 21
Geplaatst: ma apr 17, 2006 8:18 pm
door Dutch
Als je je IC voldoende lucht aan kunt voeren heb je wel een optinale constructie met de IC zo dicht bij het inlaatspruitstuk.
Waarom niet gelijk een VVC inlaathuis, die werden hier toch in te koop aangeboden

Geplaatst: ma apr 17, 2006 8:22 pm
door Dutch
ff weer in het daarvoor bestemde topic
artemis schreef:Zodra het definitief bekend is wat er gaat gebeuren vertel ik het in het desbetreffende topic

Zijn zelf ook nog aan orienteren eerst even afwachten hoe het verder verloopt de komende weken

Zowiezo toch altijd eerst even het blok inrijden voordat je gaat chippen??
Geplaatst: ma apr 17, 2006 10:14 pm
door Silly CVT
Ik vind btw wel dat je errug tactisch je motorkap buiten de plaatjes hebt gehouden... 
Benieuwd hoe dat opgelost hebt qua air-intake enzo....
Geplaatst: di apr 18, 2006 9:27 am
door artemis
Dutch Vitesse schreef:
Waarom niet gelijk een VVC inlaathuis, die werden hier toch in te koop aangeboden

Waarom is dat beter?
Geplaatst: di apr 18, 2006 9:29 am
door artemis
Geplaatst: di apr 18, 2006 3:12 pm
door Dutch
Ik zat zo te denken als een VVC inlaat op een nasp 1.6/ 1.8 vermogen op leverd doordat hij groter is zal hij op een turbo ook wel zijn steentje bijdragen.
Geplaatst: di apr 18, 2006 3:20 pm
door tummeke
VVC luchtinlaathuis is idd beter voor de instroom.. De nieuwste van de ZR160 is overigens ook beter dan het zwarte huis van de VI schijnt..
Of het erg veel effect heeft om hem op een ander blok te plaatsen weet ik zo niet.. Kunt het allicht proberen..
Geplaatst: do apr 20, 2006 1:46 pm
door antonio23
Ik heb al in tijden niet zo'n gaaf project meegemaakt. Maar dit is er weer 1 voor in het boekje onder de titel zeer geil.
Heb wel even een vraag, namelijk heb je er rekening mee gehouden dat het koppel ook gestegen is en dit dus meer krachten op het subframe , wielen assen, bouten en moeren enz. met zig mee brengt.
Voor de rest super

Geplaatst: do apr 20, 2006 2:13 pm
door tummeke
tuurlijk hebben richard en remco daar rekening mee gehouden.. (neem ik aan!)
overigens kun je bijna niet anders dan je hele subframe ed omzetten.. weet ik uit ervaring :P
Geplaatst: ma apr 24, 2006 9:38 am
door Mista T
Hoever zijn ze er al mee???
Heb je nog nieuwe foto's ??
Geplaatst: ma apr 24, 2006 10:21 am
door artemis
antonio23 schreef:Ik heb al in tijden niet zo'n gaaf project meegemaakt. Maar dit is er weer 1 voor in het boekje onder de titel zeer geil.
Heb wel even een vraag, namelijk heb je er rekening mee gehouden dat het koppel ook gestegen is en dit dus meer krachten op het subframe , wielen assen, bouten en moeren enz. met zig mee brengt.
Voor de rest super

thanx, en alles is dik in orde hoor dat kan ik helemaal aan richard en remco overlaten

Geplaatst: ma apr 24, 2006 10:39 am
door artemis
Mista T schreef:Hoever zijn ze er al mee???
Heb je nog nieuwe foto's ??
Zijn er afgelopen zaterdag geweest :P
Ziet er allemaal top uit
Maar ze willen het allemaal tiptop in orde hebben en hebben
het heel druk met andere auto's die allemaal tussendoor komen,
dus vandaar dat het met mijn auto wat langer duurt, maar dat vind
ik niet erg want weet wel dat het allemaal heel netjes in orde wordt gemaakt
Menno en ik zijn aan het slopen van de A-stijl begonnen om de metertjes te monteren, wordt erg gaaf
en verder heb ik zaterdag daar half in de kreukels gelegen in mijn auto, om de draden van de tweeters eindelijk eens netjes achter het dashboard weg te werken
Heb geen tijd gehad om in mijn auto te rijden, dus nog geen idee hoe de dumpvalve klinkt en ook geen foto's gemaakt
Aankomend weekend auto halen ivm full-speed en dan zien we wel weer verder :P
Geplaatst: ma apr 24, 2006 10:06 pm
door artemis
Deze metertjes heb ik trouwens
alleen is de rand iets anders, namelijk black chrome (mooier dus

)
turbo boost
olie temperatuur
oliedruk

Geplaatst: ma apr 24, 2006 10:23 pm
door sjon
netjes hoor, ik ben benieuwd naar de foto's als ze in de stijl zitten.
Geplaatst: di apr 25, 2006 10:21 am
door auditurbo
ziet er heel erg mooi uit! waar heb je die vandaan?
Geplaatst: di apr 25, 2006 11:25 am
door 118GTR
Dutch Vitesse schreef:Ik zat zo te denken als een VVC inlaat op een nasp 1.6/ 1.8 vermogen op leverd doordat hij groter is zal hij op een turbo ook wel zijn steentje bijdragen.
Het maakt bij een turbo nauwelijks uit, een Turbo perst de lucht wel door het inlaat traject.
Bij een atmosferische motor wordt de lucht aangezogen en zijn luchtweerstand verlagende effecten een stuk groter(grote kleppen, cams, intake)
Maar het maakt wel degelijk "iets" uit, ook lijkt me een Alu-spruitstuk zoizo geschikter dan plastic bij gebruik van een turbo. Maar de originele is ook van plastic, dus blijkbaar wordt het allemaal niet heet genoeg.