Het is een 75 geworden...... BRG-II R75-T Sterling
Die 5500 krijg jij ervoor. De garage haalt er vervolgens een poetslap overheen, kleeft wat gaffer-tape over de gaatjes aan de onderkant van het chassis en plakt er dan nog eens 3 á 4000 Euro aan vast.bam schreef: Maar goed ik schijn erg goedkoop te denken en in te kopen.
Aan de prijs, dus.
Dus ja, vanuit de garage-boeren gezien denk je wel een beetje goedkoop :-)
Vergeleken met andere Rovers uit dezelfde periode en km-stand zou ik deze ergens tussen de 10 en 13.000 (bij een garage of dealer) verwachten.
Die 22 blijft IMO wel aan de erg hoge kant.
Voor wat het waard is als je eenmaal over SMAKEN begint: ik vind het 'oude' type 75 van voor april 2004 véél mooier.eric27 schreef: Mooie auto. Vind de oudere bumpers wel mooier.
De vormgeving van het 'nieuwe' 75 type begint al langzaam naar die van de huidige Roewee toe te groeien.
Mijn vrouw weet weinig van auto's, maar alles van vormgeving en ze riep een tijdje geleden al "Hij begint steeds meer op die Duitse vier ringetjes te lijken.
En ze heeft gelijk.
Het oude type 75 heeft meer ingredienten in zich om uiteindelijk een echte klassieker te worden.
Maar goed, dat moet de toekomst gaan uitwijzen.
Rover SeventyFive 1.8
Gisteren in de Autoweek gelezen: Opmerking van een lezer over de nieuwe Audi A7: In de jaren '80 hadden we ook een soortgelijk model, toen heette die Rover SD1.Hij begint steeds meer op die Duitse vier ringetjes te lijken.
En ze heeft gelijk.
Wie aapt nou wie na ?
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
Ach weet je, autobouwers kunnen het niet laten om -als de verkoop wat minder wordt- de look wat eigentijdser te maken, in de hoop daarmee de impuls-aankoop te stimuleren.Madrettor schreef:@ jekvb
Maar goed, mij zal ongetwijfeld partijdigheid (of erger) verweten worden, omdat ik een 1e serie in de verkoop heb . . .
Berg je dan maar, want meestal komt het er dan op neer dat de Duits/Japanse pantoffel-vorm weer eens uit de kast wordt gehaald.
James May riep hierover ooit eens (zeer verontwaardigd): " Voor dat bedrag krijg ik maar één schoen....!".
Rover SeventyFive 1.8
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Absoluut, de MK1 is mooier dan de MK2, veel uitgesprokener en chiquer...
Tenzij het de V8 front is, want die vind ik wél weer erg stoer......
Morgen ga ik kijken bij de Tourer, ben benieuwd of het wat is, en wat de ruimte in onderhandeling is....... Dit weekend weer een review.... ;-)
Tenzij het de V8 front is, want die vind ik wél weer erg stoer......
Morgen ga ik kijken bij de Tourer, ben benieuwd of het wat is, en wat de ruimte in onderhandeling is....... Dit weekend weer een review.... ;-)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Gisteren een rit gewaagd naar Horn, om de Rover 75 Tourer eens te gaan bekijken....

De auto stond glimmend en wel klaar, in mooi British Racing Green (samen met blauw en zwart wat mij betreft de mooiste kleuren voor een 75). Even een zenuw rondje eromheen gelopen, de auto ziet er rondom goed uit. Her en der een heel klein gebruikersspoortje, maar zeker niets ergs. Een dagje poetsen en hij ziet er weer helemaal geweldig uit. Ja, dat begint goed, ik krijg er langzaam zin in.....
Dan maar eens een blik in het interieur werpen.... En ja hoor... de geur van leer komt me tegemoet (lang gekoesterde wens, Martin kan het weten....) Mooi, mooi, mooi... De bekleding ziet er ook nog netjes uit, geen slijtage aan de wagen, dus goed onderhouden... Even gaan zitten, en de stoel eens instellen... Geheel electrisch natuurlijk, wel op stand hè.... ;-). Stuur naar voren, pook beetpakken en..... O ja.... chips! Het is een automaat!
Nadenken dus dadelijk met de proefrit... Linkerbeen en rechterarm vastbinden, anders zie ik dadelijk de ruit van heel dichtbij... Eens even verder kijken in deze (bijna) huiskamer.... Ah, het knopje bvoor de poepertjesverwarming (belgisch voor stoelverwarming), dat is lekker voor de winter. Het zit er ook allemaal op... Kruis Control, HighLine Vaginatiesysteem, Rubberen bekleding, je leest het al.... Ik wordt een beetje opgewonden (figuurlijk dan!!)
Het begint me steeds meer te bevallen, ik vraag me langzaam af wat er mis is met mezelf.... Wel rationeel blijven nadenken.... Er staat al 172.000 km op de teller.... Er kan vanalles mis zijn.... En daar is de verkoper... Samen even gezeten, ze hebben de auto in onderhoud gehad... Dus wat is er allemaal gebeurd? Luchtmassameter al vervangen, remschijven voor overigens ook.... Tja, de koppeling zullen we bij deze uitvoering geen last van krijgen. Ik houd al op met nadenken, mag ik ALSJEBLIEF gaan proefrijden ;-)...
En natuurlijk, de sleutels klingelen al mijn kant op.... Snel gaan zitten, spiegels instellen, sleutel in het contact, koppeling intrappen... (Verrek ik mis een pedaal.... Opletten met dat been!!!), euhm in zijn P, omdraaien, en jawel, zonder stotteren naggelt de diesel al aan....
En wat rijdt dat heerlijk zo'n automaat! Meteen merk ik de trekkracht, dit moet een CDTi zijn, het gaat heerlijk soepel, en snel genoeg. Maar die ppok is van zwart leer, dit vraagt om een hout met chromen pook, hoor ik mezelf denken... Jawel de eerste mod's beginnen al in me op te komen...
Vervolgens eens een kritisch rondje om de limo... Tja, de banden zijn op.. Het DVD schermpje in de rechterhoofdsteun in wel heel lelijk erin gemaakt... Daar moet een nieuwe hoofdsteun in. Het deurpaneel van de bestuurder zit niet helemaal lekker vast. Klein deukje in de achterbumper... (Hoe is het mogelijk met PDC.... beetje dove rijder gehad????), Maar dat is dan ook alles wat ik vinden kan. Het ziet er allemaal goed uit, het voelt goed, het ruikt goed, het zit goed, het... nou ja.. Laat het nadenken maar... het gevoel wint.... Op naar de onderhandelingen...
Terug naar de garage, en wat gaat het worden? Om te beginnen een hele eerlijke inruilprijs, het kan meer, maar het is zeker niet verkeerd... Dus we beginnen over de banden, hoofdsteunen, deurpaneel, deukje... Het is allemaal geen probleem... Nieuwe bandjes, nieuwe hoofdsteun, deurpaneel wordt juist vastgezet... Alleen het deukje (wat niet opvalt, ik moest er ook echt met de neus bovenopzitten), is lastig wat aan te doen. Maar dat mag geen naam hebben wat mij betreft, je moet er ook met de neus bovenop zitten....
Om een kort verhaal lang te maken (??), ik ben verkocht, of eigenlijk de auto dan. Komende week nog even de laatste onderhandelingen, hij staat gereserveerd, en dan gaat een bestelling worden.... JOEHOE!!! I'll be driving again soon.....
Overigens een pluim aan de dealer (ex-Roverdealer) van Iersel, een hele nette behandeling, niks opdringerig, weet een hele relaxte sfeer te creeeren, en geeft je het gevoel je serieus te nemen... Tja, autoverkopers zijn allemaal boeven, maar dit is wel een hele nette boef....
Ik houd iedereen wel weer op de hoogte, maar ik heb mijn besluit genomen.........


De auto stond glimmend en wel klaar, in mooi British Racing Green (samen met blauw en zwart wat mij betreft de mooiste kleuren voor een 75). Even een zenuw rondje eromheen gelopen, de auto ziet er rondom goed uit. Her en der een heel klein gebruikersspoortje, maar zeker niets ergs. Een dagje poetsen en hij ziet er weer helemaal geweldig uit. Ja, dat begint goed, ik krijg er langzaam zin in.....
Dan maar eens een blik in het interieur werpen.... En ja hoor... de geur van leer komt me tegemoet (lang gekoesterde wens, Martin kan het weten....) Mooi, mooi, mooi... De bekleding ziet er ook nog netjes uit, geen slijtage aan de wagen, dus goed onderhouden... Even gaan zitten, en de stoel eens instellen... Geheel electrisch natuurlijk, wel op stand hè.... ;-). Stuur naar voren, pook beetpakken en..... O ja.... chips! Het is een automaat!
Nadenken dus dadelijk met de proefrit... Linkerbeen en rechterarm vastbinden, anders zie ik dadelijk de ruit van heel dichtbij... Eens even verder kijken in deze (bijna) huiskamer.... Ah, het knopje bvoor de poepertjesverwarming (belgisch voor stoelverwarming), dat is lekker voor de winter. Het zit er ook allemaal op... Kruis Control, HighLine Vaginatiesysteem, Rubberen bekleding, je leest het al.... Ik wordt een beetje opgewonden (figuurlijk dan!!)
Het begint me steeds meer te bevallen, ik vraag me langzaam af wat er mis is met mezelf.... Wel rationeel blijven nadenken.... Er staat al 172.000 km op de teller.... Er kan vanalles mis zijn.... En daar is de verkoper... Samen even gezeten, ze hebben de auto in onderhoud gehad... Dus wat is er allemaal gebeurd? Luchtmassameter al vervangen, remschijven voor overigens ook.... Tja, de koppeling zullen we bij deze uitvoering geen last van krijgen. Ik houd al op met nadenken, mag ik ALSJEBLIEF gaan proefrijden ;-)...
En natuurlijk, de sleutels klingelen al mijn kant op.... Snel gaan zitten, spiegels instellen, sleutel in het contact, koppeling intrappen... (Verrek ik mis een pedaal.... Opletten met dat been!!!), euhm in zijn P, omdraaien, en jawel, zonder stotteren naggelt de diesel al aan....
En wat rijdt dat heerlijk zo'n automaat! Meteen merk ik de trekkracht, dit moet een CDTi zijn, het gaat heerlijk soepel, en snel genoeg. Maar die ppok is van zwart leer, dit vraagt om een hout met chromen pook, hoor ik mezelf denken... Jawel de eerste mod's beginnen al in me op te komen...
Vervolgens eens een kritisch rondje om de limo... Tja, de banden zijn op.. Het DVD schermpje in de rechterhoofdsteun in wel heel lelijk erin gemaakt... Daar moet een nieuwe hoofdsteun in. Het deurpaneel van de bestuurder zit niet helemaal lekker vast. Klein deukje in de achterbumper... (Hoe is het mogelijk met PDC.... beetje dove rijder gehad????), Maar dat is dan ook alles wat ik vinden kan. Het ziet er allemaal goed uit, het voelt goed, het ruikt goed, het zit goed, het... nou ja.. Laat het nadenken maar... het gevoel wint.... Op naar de onderhandelingen...
Terug naar de garage, en wat gaat het worden? Om te beginnen een hele eerlijke inruilprijs, het kan meer, maar het is zeker niet verkeerd... Dus we beginnen over de banden, hoofdsteunen, deurpaneel, deukje... Het is allemaal geen probleem... Nieuwe bandjes, nieuwe hoofdsteun, deurpaneel wordt juist vastgezet... Alleen het deukje (wat niet opvalt, ik moest er ook echt met de neus bovenopzitten), is lastig wat aan te doen. Maar dat mag geen naam hebben wat mij betreft, je moet er ook met de neus bovenop zitten....
Om een kort verhaal lang te maken (??), ik ben verkocht, of eigenlijk de auto dan. Komende week nog even de laatste onderhandelingen, hij staat gereserveerd, en dan gaat een bestelling worden.... JOEHOE!!! I'll be driving again soon.....
Overigens een pluim aan de dealer (ex-Roverdealer) van Iersel, een hele nette behandeling, niks opdringerig, weet een hele relaxte sfeer te creeeren, en geeft je het gevoel je serieus te nemen... Tja, autoverkopers zijn allemaal boeven, maar dit is wel een hele nette boef....
Ik houd iedereen wel weer op de hoogte, maar ik heb mijn besluit genomen.........



Laatst gewijzigd door arjan_m op di aug 24, 2010 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- The Big Boss
- Berichten: 8440
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Klinkt allemaal goed Arjan, gefeliciteerd 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Strakke auto Eric,
Maar vraag hoe de achter veren zijn, deze breken echt allemaal bij de tourer.
Zij zullen beslist weten waar jij het over hebt als je dat aankaart vraag anders een jaar garantie op de veren.
En de koelfan? is die reeds vervangen? en de lage druk pompen van de brandstof zijn die ook vervangen?
Ik lijk wel een zeikerd maar vanaf 150 dkm gaan de koelfan de achter veren en de lage druk pompen (1 in de tank en 1 onder de motorkap) allemaal stuk.
Vraag anders of je specifiek op deze delen 1 jaar garantie kan krijgen.
En vergeet geen airco beurt erbij te bietsen dan ben je daar 3 jaar vanaf.
En inderdaad ik ben ook altijd aan het genieten als ik weer in mijn 75 rijdt.
Maar vraag hoe de achter veren zijn, deze breken echt allemaal bij de tourer.
Zij zullen beslist weten waar jij het over hebt als je dat aankaart vraag anders een jaar garantie op de veren.
En de koelfan? is die reeds vervangen? en de lage druk pompen van de brandstof zijn die ook vervangen?
Ik lijk wel een zeikerd maar vanaf 150 dkm gaan de koelfan de achter veren en de lage druk pompen (1 in de tank en 1 onder de motorkap) allemaal stuk.
Vraag anders of je specifiek op deze delen 1 jaar garantie kan krijgen.
En vergeet geen airco beurt erbij te bietsen dan ben je daar 3 jaar vanaf.
En inderdaad ik ben ook altijd aan het genieten als ik weer in mijn 75 rijdt.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Wanneer ik hem "krijg" weet ik nog niet. Ik ga van de week nog even de puntjes op de i zetten, en dan officieel de deal sluiten. Al met al een paar weekjes dus.....
@Marvon; Helaas, de vorige velgen heb ik niet meer liggen. Die had ik verkocht voor een goede prijs. Wel nog een set winterbanden, dus de originele set wordt uiteindelijk een winterset. En de nieuwe zomerset komt er wel, ik heb nog geen idee welke.... Eerst de bandjes straks een oprijden....
Wat betreft colums voor een autoblad.... Van mij mag het, dat zou ik best leuk vinden... Maar ja, waar kun je jezelf "aanmelden"..... Bij Auto-week binnenlopen en zeggen; Jongens, ik wil eens een ander geneuzel als de VAG groep-geklets.... Laat mij eens.... mmm....
@Bam; De veren waren op dit moment nog in orde, en ja vast er zal links en rechts wel eens wat stuk gaan. Maar ja, je kunt je ook niet overal voor verzekeren. Airco beurt is trouwens wel een goeie, die wordt komende week even besproken. En nee, je lijkt geen zeikerd.... Je denkt in gewoon goed na, das wat anders....
@Marvon; Helaas, de vorige velgen heb ik niet meer liggen. Die had ik verkocht voor een goede prijs. Wel nog een set winterbanden, dus de originele set wordt uiteindelijk een winterset. En de nieuwe zomerset komt er wel, ik heb nog geen idee welke.... Eerst de bandjes straks een oprijden....
Wat betreft colums voor een autoblad.... Van mij mag het, dat zou ik best leuk vinden... Maar ja, waar kun je jezelf "aanmelden"..... Bij Auto-week binnenlopen en zeggen; Jongens, ik wil eens een ander geneuzel als de VAG groep-geklets.... Laat mij eens.... mmm....
@Bam; De veren waren op dit moment nog in orde, en ja vast er zal links en rechts wel eens wat stuk gaan. Maar ja, je kunt je ook niet overal voor verzekeren. Airco beurt is trouwens wel een goeie, die wordt komende week even besproken. En nee, je lijkt geen zeikerd.... Je denkt in gewoon goed na, das wat anders....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)