Pagina 7 van 10
Geplaatst: do jan 31, 2008 3:07 pm
door Maikel ten Kate
jaish112 schreef:daaaaaaaaaaaaaar heeft de agent wél een probleem mee

En mijn portemonnee ook !

Geplaatst: do jan 31, 2008 3:09 pm
door Dr Doggystyle
gewoon geen sticker plakken
agenten moeten gewoon boeven gaan vangen en niet zo zeiken
iedereen die zijn rijbewijs heeft, moet weten hoe of wat met een aanhanger.
om geen prent te krijgen want je weet maar nooit met die zeik agenten
zou ik em gewoon met van die zuignappen achter je raam zetten....
kan je em altijd weghalen wanneer je wil..
Geplaatst: vr feb 01, 2008 3:40 pm
door Maikel ten Kate
Update; 01-02-2008:
Vandaag even een watervaste houten plaat aan de voorzijde erin gezet waarop dan uiteindelijk een plaat traanplaat gemonteerd gaat worden.
Voor een foto; zie website (rovertrailer)
Geplaatst: vr feb 01, 2008 7:30 pm
door 118GTR
jaish112 schreef:daaaaaaaaaaaaaar heeft de agent wél een probleem mee

Ja, maar een flitspaal niet. Een een agent met een lasergun ook niet(want die heb je niet op de snelweg(toch?), daar zie ik alleen maar statieven met de agent lekker warm aan de koffie)
Dus je enige probleem zijn "stealth KNPD" auto's, denk dat het risico mee valt.
Kunt je trouwens de trommels van de aanhanger niet gebruiken en er een geremde aanhanger van maken?
Geplaatst: vr feb 01, 2008 7:40 pm
door Maikel ten Kate
118GTR schreef:
Kunt je trouwens de trommels van de aanhanger niet gebruiken en er een geremde aanhanger van maken?
Ik heb er ook aan gedacht, maar volgens m'n vader is dat toch wel erg lastig. Je hebt dan eigenlijk al een geremde as voor nodig.
Wel hebben we handrem kabels eraan laten zitten en de originele handrem komt er op.
Geplaatst: vr feb 01, 2008 9:59 pm
door Järv
118GTR schreef:Ja, maar een flitspaal niet.
.... trajectcontrolle daarentegen wel .... en dat weet ik zeker

Geplaatst: vr feb 01, 2008 11:03 pm
door 118GTR
Rover schreef:
.... trajectcontrolle daarentegen wel .... en dat weet ik zeker


WTF, dat is goeie info, daar was ik zeker zelf een keer tegenaan gelopen.
Geplaatst: vr feb 01, 2008 11:13 pm
door Järv
ik met de caravan vanuit zweden .... hebbie superrelaxed ff 4800km gereden en dan wordt je op de terugweg in dat f*cknsbholland bij zo'n trajectcontrolle een boete aangesmeert voor 6kmh te hard
Dat kan echt alleen maar in nederland hé

Geplaatst: za feb 02, 2008 12:12 am
door 118GTR
Valt nog mee, ik zou waarschijnlijk heel wat harder dan 86km/h gereden hebben bij een 100km/h trajact controle.
Ligt wel aan de lading natuurlijk, maar meestal ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.
Geplaatst: za feb 02, 2008 1:00 pm
door arjan_m
118GTR schreef:Valt nog mee, ik zou waarschijnlijk heel wat harder dan 86km/h gereden hebben bij een 100km/h trajact controle.
Ligt wel aan de lading natuurlijk, maar meestal ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.
Tja, en dat vind ik nou weer niet kunnen......
Je hebt blijkbaar geen idee wat het verschil is met 80 km/uur en 100 km/uur als je (onbeladen) aanhanger ineens gaat wankelen of "ontspoort". Dat maakt ontzettend veel uit. Dus ben aub slim en rijdt gewoon 80. Als er iets gebeurt heb je namelijk niet alleen jezelf, maar waarschijnlijk een hoop anderen om je heen.
Geplaatst: za feb 02, 2008 1:07 pm
door Striker
118GTR schreef:Een een agent met een lasergun ook niet(want die heb je niet op de snelweg(toch?)
Jawel hoor, ik heb ze verschillende keren op een viaduct zien zitten, lui in een tuinstoel

.
Geplaatst: za feb 02, 2008 3:27 pm
door streetracer_norwin
Striker schreef:
Jawel hoor, ik heb ze verschillende keren op een viaduct zien zitten, lui in een tuinstoel

.
of hangend naar beneden

(vallen helaas niet naar beneden

)
Geplaatst: zo feb 03, 2008 5:03 pm
door Maikel ten Kate
Zondag 03-02-2008:
Vandaag hebben we de traanplaat voor de aanhanger gemonteerd.
(Zie website van "rovertrailer" voor een foto)
Ik denk dat ik de traanplaat nog ga spuiten in dezelfde kleur als de rest van de aanhanger.......
Geplaatst: zo feb 03, 2008 7:07 pm
door Järv
Maikel ten Kate schreef:Ik denk dat ik de traanplaat nog ga spuiten in dezelfde kleur als de rest van de aanhanger.......
Dat lijkt me een strak plan.
Geplaatst: zo feb 03, 2008 8:57 pm
door 118GTR
arjan_m schreef:
Tja, en dat vind ik nou weer niet kunnen......
Je hebt blijkbaar geen idee wat het verschil is met 80 km/uur en 100 km/uur als je (onbeladen) aanhanger ineens gaat wankelen of "ontspoort". Dat maakt ontzettend veel uit.
Tja weet jij het verschil dan tussen 60 en 80, ook dat maakt veel uit. Dus rijd maar 60 vanaf dit moment af aan zou ik zo zeggen.
De overheid heeft lukraak een aantal bepalingen gestelt om richtlijnen uit te zetten wat voor de mensen mensen en hun matariaal veilig geacht wordt. Dit geeft 60km/h bochten die levengevaarlijk zijn bij 60, en 80km/h bochten waarin 120 geen enkel probleem is.
Ik ben al van het type dat zijn bandenspanning en kogeldruk nog een keertje extra controleerd. En ik bepaal dus zelf aan de hand van de omstandigheden en het matariaal of ik wel of niet hard door kan rijden.
We hebben allemaal zwabberende Carvans gezien bij 80 en een beetje wind dat mag allemaal, dus ik zie echt het probleem niet van een stabiele aanhangertje bij 100.
Geplaatst: zo feb 03, 2008 9:14 pm
door Järv
In duitsland mag je
(mits tuv gekeurd wat in dit geval weinig voorsteld) gewoon 100 rijden met de caravan, hiero in holland werd er door een aantal mensen al geoppert om 90kmu te rijden met caravan vanwege het hinderen van vrachtwagens.
.... dus al met al maakt het geen reet uit of je 80 of 100 rijd met een aanhanger
Ik heb al flink wat aanhanger/caravan kilometers op m'n naam staan en moet zeggen dat 95kmh een prima snelheid is met een aanhanger.
cheers,
Dennis
