Pagina 6 van 13
Geplaatst: do okt 26, 2006 8:07 pm
door Roverforever
Op het eerste gezicht best wel een knappe,stijlvolle verschijning. Natuurlijk vind ik het wel spijtig dat de Engelse geest uit deze wagen weg is.
Het is dus een ideale wagen in de categorie Superb,9-5,...
Persoonlijk zou ik eerder naar BMW 3 of Jaguar X-type of Volvo S60 gaan.
Geplaatst: do okt 26, 2006 8:50 pm
door VandenPlas
En de oude vertrouwde KV6 motor van MG-Rover heet nu 'EVIC III V6'

Ben benieuwd wat ze er allemaal aan 'verspijkerd' hebben, behalve dan de gelikte plastic afdekkap

Geplaatst: do okt 26, 2006 10:03 pm
door Gerald-17
nah ik vind t wel n mooie wagen hoor, of ie nu chinees of engels is, men mag al lang blijzijn dat t merk toch in zekere zin word verlengd
Geplaatst: do okt 26, 2006 10:20 pm
door Järv
.. en ik ben het helemaal met Gerald eens

Geplaatst: do okt 26, 2006 10:38 pm
door Dutch
Zowiezo is de MG versie onderweg. Dus dan zou ik toch echt voor de MG gaan.
Geplaatst: za okt 28, 2006 7:21 pm
door hAz
Het ziet er allemaal wel erg lekker uit hoor! Die ruimte in dat interieur, heerlijk, kan ik m'n lange benen wel in kwijt. Die langere wielbasis had Rover ook eerder kunnen bedenken natuurlijk.
En de naam vind ik ook now wel meevallen. Dat die Engelsen het "verkeerd" uitspreken, jammer dan.
Ik ga vast sparen. Als die Chinezen dan toch de Europese markt gaan verzieken, dan neem ik toch maar mooi deze wagen
hAz.
Geplaatst: za okt 28, 2006 8:45 pm
door 118GTR
Die lange wielbasis heeft Rover ook bedacht. Van de 75 was een LWB-variant.

Geplaatst: zo okt 29, 2006 1:35 pm
door D. Buijs
" VandenPlas " ??Het wordt tijd dat we daar weer leven in gaan blazen.
Geplaatst: zo okt 29, 2006 8:24 pm
door VandenPlas
Voor wie dacht binnenkort een Chinese Rover (Roewe 750E) aan te kunnen schaffen. Las net dat die
niet voor 2008 naar Europa ge-exporteerd zal worden. Maar ja.... Tegen die tijd is het model dan alweer 10 jaar oud.
Roewe 750E komt niet voor 2008 28-10-2006 09:57
Heeft u na het zien van de foto’s van de Roewe 750E melancholische gevoelens gekregen, dan heb ik teleurstellend nieuws voor u: fabrikant SAIC is niet van plan om vóór 2008 te starten met de export van de gedistingeerde sedan. De Chinese autofabrikant laat hiermee zien het rustig aan te willen doen en zich niet gek te laten plannen door de megalomane exportplannen van de landgenoten Geely en Chery.
SAIC werkt ondertussen rustig door aan een eigen serie modellen. Eerstvolgende in de rij is een kleinere middenklasse sedan die zal worden gebaseerd op een zelf ontwikkeld platform. De presentatie vindt in de eerste helft van 2007 plaats. In totaal volgen de komende 5 jaar ruim 30 modellen op 5 verschillende platforms. Hiermee denkt SAIC de hele markt af te kunnen dekken.
SAIC wil eind volgend jaar een productiecapaciteit hebben van 1 miljoen auto’s, maar hiervan zal het overgrote gedeelte bestemd zijn voor modellen van zijn partners General Motors en Volkswagen. ‘Slechts’ 5 % (oftewel 50.000 auto’s) zal gereserveerd worden voor auto’s van eigen label.
bron: AutoInternationaal.nl
Geplaatst: zo okt 29, 2006 8:35 pm
door Järv
Vroeger gingen de modellen 30 jaar mee (met wat kleine updates) ... dus die 10 jaar moet geen probleem zijn.
Dat ge-O.H. over dat een auto oud is 3 jaar na introductie heeft er alleen maar toe geleid dat nieuwe auto's eigenlijk gewoon niet meer normaal betaalbaar zijn.
cheers,
Dennis
Geplaatst: zo okt 29, 2006 9:20 pm
door hAz
Precies, hoe lang ging de V*LV* 240 ook alweer mee? Toch ook een jaar of 30?
Over smaak valt meestal niet te twisten, maar over tien jaar is dit nog steeds een v/d mooiste auto's op de weg
Wel jammer hoor, dat we nog wat langer moeten wachten, ik was stiekem al een beetje enthousiast...
hAz.
Geplaatst: za nov 18, 2006 11:05 pm
door VandenPlas
Nog een leuke gadget aan de Roewe 750E van SAIC. Armsteun voor de achterbank met wortelhout afgewerkt met houder voor de champagne-glazen. Zou wel leuk zijn voor m'n eigen Rover 75... :P

Geplaatst: ma nov 20, 2006 4:41 pm
door arjan_m
Het volgende gerucht gaat;
De Roewe 750 zou geproduceerd gaan worden in Nederland.... Born.
Dat zou mooi nieuws zijn.... Een Nederlandse Chinees met een Engelse invloed......
Dit las ik net op
www.r75.info
Geplaatst: ma nov 20, 2006 5:47 pm
door MGF MPi
Dit is al weer tegen gesproken door de Nedcar directie:
Dinsdag kwam in het nieuws dat een Chinees consortium interesse heeft in NedCar. Via een persbericht heeft de directie van het bedrijf laten weten dat dit absoluut onjuist is.
De Telegraaf bracht het nieuws dat er vergevorderde plannen waren voor een overname van NedCar. De krant berichtte dat een Chinees consortium, dat verder niet bij naam werd genoemd, aanvankelijk van plan was een fabriek in Oost-Europa neer te zetten. Door bemiddeling van Nederlandse partijen kwam men bij NedCar in Born terecht. aldus de Telegraaf. ‘Gebaseerd op ongegronde speculaties en onjuist’, aldus NedCar.
De Nederlandse autoproducent geeft toe dat er onderzocht wordt hoe de productiecapaciteit beter kan worden benut. Maar NedCar benadrukt dat in ieder geval tot 2009 geen grote impuls aan de werkgelegenheid kan worden gegeven. Het bedrijf is daarom teleurgesteld dat er valse verwachtingen bij de medewerkers zijn gewekt, die eerder te horen hadden gekregen dat er banen zouden verdwijnen door te lage productie die NedCar momenteel heeft.
Auto Week.nl
Geplaatst: ma nov 20, 2006 6:06 pm
door arjan_m
Autonieuws
Autonieuws Autovideo Testverslagen Autosport Nieuwsarchief
"Chinese autoreus in consortium NedCar"
AMSTERDAM - Eén van China's grootste autofabrikanten is één van de partners in het Chinese conglomeraat dat concrete plannen heeft om NedCar over te nemen van het Japanse Mitsubishi. De Chinezen hebben hiertoe reeds een bezoek gebracht aan de fabriek in het Limburgse Born. Een nadere inspectie van het bedrijf staat voor volgende week gepland. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
De details over de Chinese belangstelling staan haaks op de officiële reactie die NedCar geeft op de berichtgeving. Liz Tans, woordvoerster van de Limburgse autofabrikant, ontkent het bestaan van de Chinese plannen. Volgens haar blijkt uit rapportage van een NedCar-werkgroep die op zoek is naar nieuwe opdrachtgevers, dat er niets concreets te melden valt en er vóór 2009 geen oplossing is. Dat is ook de boodschap die gisteren aan de werknemers is meegegeven. Daarom blijft de vrijwillige vertrekregeling voor het personeel voorlopig "noodzakelijk en onverkort van kracht".
Voormalig DAF-topman Cor Baan leidt de werkgroep die naar partijen speurt om auto's te produceren in Born. Naar verluidt ondertekende hij ruim een maand geleden samen met de Chinezen een intentieverklaring op kasteel Terworm. Ook informeerde hij de top van NedCar afgelopen week over de laatste ontwikkelingen rond de Chinese plannen. Baan wil echter niets kwijt over de inhoud van deze besprekingen: "Daar heb ik geen toestemming voor gekregen van mijn opdrachtgevers." Volgens een andere bij de onderhandelingen betrokkene is het overnameplan ondertussen in China al op het televisiejournaal geweest. "Enkele grote industrieën waren vertegenwoordigd bij het tekenen van een voorovereenkomst, enkele weken terug in Peking", bevestigt Joop Post, die hierbij aanwezig was. Post is statenlid en ambassadeur van de stichting 'China Valley', opgericht om handel en toerisme tussen Nederland en China te stimuleren. Werknemers van NedCar hechtten gisteren ook weinig waarde aan de ontkenning door de directie: "Waar rook is, is vuur." Een ander grinnikte: "We gaan hier binnenkort wokken bij NedCal."
Onrust
Mambo Dieters (47) uit Geleen werkt al 31 jaar in de productie bij NedCar. "De directie heeft ons zo veel wijsgemaakt" , zegt hij, "Eerst zou de Smart ForFour niet verdwijnen en vervolgens horen we via de media dat die wél verdwijnt." Hij ontkent dat er onrust heerst na de berichten over China, zoals de directie suggereert. " Nee hoor, we blijven er Siberisch koud onder." Mochten de Chinezen inderdaad geïnteresseerd zijn, dan zou FNV Bondgenoten meteen aandringen op een 'pas op de plaats' voor de vertrekregeling, zegt bestuurder Henk van Rees. Hij gaat er echter - net als de directie - niet vanuit dat de werkgroep met iets komt dat vóór 2009 een oplossing zou betekenen voor de problemen. De andere bonden zijn min of meer gelijk gestemd. Or-voorzitter Jean Wouters heeft in ieder geval "meer hoop dan zes maanden geleden" . De Vlaming had maandag een overleg met de werkgroep-Baan, waarin zij uitlegde hoe het onderzoek verloopt. "Ik was positief verrast. Hoewel er geen namen zijn genoemd, hebben ze verschillende aanknopingspunten. Het fijne is dat we ondertussen in ieder geval een blik hebben op onze toekomst." Toch heeft de or-voorman gisteren het verhaal van deze krant genuanceerd naar de werknemers, omdat hij "wil voorkomen dat er euforie komt terwijl er nog niets geregeld is".
Zoals altijd, veel tegenspraak in de media....
Geplaatst: wo nov 22, 2006 7:19 pm
door Alibaba en de 25 Rovers