De Roewe 750
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Op het eerste gezicht best wel een knappe,stijlvolle verschijning. Natuurlijk vind ik het wel spijtig dat de Engelse geest uit deze wagen weg is.
Het is dus een ideale wagen in de categorie Superb,9-5,...
Persoonlijk zou ik eerder naar BMW 3 of Jaguar X-type of Volvo S60 gaan.
Het is dus een ideale wagen in de categorie Superb,9-5,...
Persoonlijk zou ik eerder naar BMW 3 of Jaguar X-type of Volvo S60 gaan.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Het ziet er allemaal wel erg lekker uit hoor! Die ruimte in dat interieur, heerlijk, kan ik m'n lange benen wel in kwijt. Die langere wielbasis had Rover ook eerder kunnen bedenken natuurlijk.
En de naam vind ik ook now wel meevallen. Dat die Engelsen het "verkeerd" uitspreken, jammer dan.
Ik ga vast sparen. Als die Chinezen dan toch de Europese markt gaan verzieken, dan neem ik toch maar mooi deze wagen
hAz.
En de naam vind ik ook now wel meevallen. Dat die Engelsen het "verkeerd" uitspreken, jammer dan.

Ik ga vast sparen. Als die Chinezen dan toch de Europese markt gaan verzieken, dan neem ik toch maar mooi deze wagen

hAz.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die lange wielbasis heeft Rover ook bedacht. Van de 75 was een LWB-variant.


Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Voor wie dacht binnenkort een Chinese Rover (Roewe 750E) aan te kunnen schaffen. Las net dat die niet voor 2008 naar Europa ge-exporteerd zal worden. Maar ja.... Tegen die tijd is het model dan alweer 10 jaar oud.

bron: AutoInternationaal.nlRoewe 750E komt niet voor 2008 28-10-2006 09:57
Heeft u na het zien van de foto’s van de Roewe 750E melancholische gevoelens gekregen, dan heb ik teleurstellend nieuws voor u: fabrikant SAIC is niet van plan om vóór 2008 te starten met de export van de gedistingeerde sedan. De Chinese autofabrikant laat hiermee zien het rustig aan te willen doen en zich niet gek te laten plannen door de megalomane exportplannen van de landgenoten Geely en Chery.
SAIC werkt ondertussen rustig door aan een eigen serie modellen. Eerstvolgende in de rij is een kleinere middenklasse sedan die zal worden gebaseerd op een zelf ontwikkeld platform. De presentatie vindt in de eerste helft van 2007 plaats. In totaal volgen de komende 5 jaar ruim 30 modellen op 5 verschillende platforms. Hiermee denkt SAIC de hele markt af te kunnen dekken.
SAIC wil eind volgend jaar een productiecapaciteit hebben van 1 miljoen auto’s, maar hiervan zal het overgrote gedeelte bestemd zijn voor modellen van zijn partners General Motors en Volkswagen. ‘Slechts’ 5 % (oftewel 50.000 auto’s) zal gereserveerd worden voor auto’s van eigen label.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Vroeger gingen de modellen 30 jaar mee (met wat kleine updates) ... dus die 10 jaar moet geen probleem zijn.
Dat ge-O.H. over dat een auto oud is 3 jaar na introductie heeft er alleen maar toe geleid dat nieuwe auto's eigenlijk gewoon niet meer normaal betaalbaar zijn.
cheers,
Dennis
Dat ge-O.H. over dat een auto oud is 3 jaar na introductie heeft er alleen maar toe geleid dat nieuwe auto's eigenlijk gewoon niet meer normaal betaalbaar zijn.
cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Het volgende gerucht gaat;
De Roewe 750 zou geproduceerd gaan worden in Nederland.... Born.
Dat zou mooi nieuws zijn.... Een Nederlandse Chinees met een Engelse invloed......
Dit las ik net op www.r75.info
De Roewe 750 zou geproduceerd gaan worden in Nederland.... Born.
Dat zou mooi nieuws zijn.... Een Nederlandse Chinees met een Engelse invloed......
Dit las ik net op www.r75.info
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Dit is al weer tegen gesproken door de Nedcar directie:
Dinsdag kwam in het nieuws dat een Chinees consortium interesse heeft in NedCar. Via een persbericht heeft de directie van het bedrijf laten weten dat dit absoluut onjuist is.
De Telegraaf bracht het nieuws dat er vergevorderde plannen waren voor een overname van NedCar. De krant berichtte dat een Chinees consortium, dat verder niet bij naam werd genoemd, aanvankelijk van plan was een fabriek in Oost-Europa neer te zetten. Door bemiddeling van Nederlandse partijen kwam men bij NedCar in Born terecht. aldus de Telegraaf. ‘Gebaseerd op ongegronde speculaties en onjuist’, aldus NedCar.
De Nederlandse autoproducent geeft toe dat er onderzocht wordt hoe de productiecapaciteit beter kan worden benut. Maar NedCar benadrukt dat in ieder geval tot 2009 geen grote impuls aan de werkgelegenheid kan worden gegeven. Het bedrijf is daarom teleurgesteld dat er valse verwachtingen bij de medewerkers zijn gewekt, die eerder te horen hadden gekregen dat er banen zouden verdwijnen door te lage productie die NedCar momenteel heeft.
Auto Week.nl
Dinsdag kwam in het nieuws dat een Chinees consortium interesse heeft in NedCar. Via een persbericht heeft de directie van het bedrijf laten weten dat dit absoluut onjuist is.
De Telegraaf bracht het nieuws dat er vergevorderde plannen waren voor een overname van NedCar. De krant berichtte dat een Chinees consortium, dat verder niet bij naam werd genoemd, aanvankelijk van plan was een fabriek in Oost-Europa neer te zetten. Door bemiddeling van Nederlandse partijen kwam men bij NedCar in Born terecht. aldus de Telegraaf. ‘Gebaseerd op ongegronde speculaties en onjuist’, aldus NedCar.
De Nederlandse autoproducent geeft toe dat er onderzocht wordt hoe de productiecapaciteit beter kan worden benut. Maar NedCar benadrukt dat in ieder geval tot 2009 geen grote impuls aan de werkgelegenheid kan worden gegeven. Het bedrijf is daarom teleurgesteld dat er valse verwachtingen bij de medewerkers zijn gewekt, die eerder te horen hadden gekregen dat er banen zouden verdwijnen door te lage productie die NedCar momenteel heeft.
Auto Week.nl
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Autonieuws
Autonieuws Autovideo Testverslagen Autosport Nieuwsarchief
"Chinese autoreus in consortium NedCar"
AMSTERDAM - Eén van China's grootste autofabrikanten is één van de partners in het Chinese conglomeraat dat concrete plannen heeft om NedCar over te nemen van het Japanse Mitsubishi. De Chinezen hebben hiertoe reeds een bezoek gebracht aan de fabriek in het Limburgse Born. Een nadere inspectie van het bedrijf staat voor volgende week gepland. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
De details over de Chinese belangstelling staan haaks op de officiële reactie die NedCar geeft op de berichtgeving. Liz Tans, woordvoerster van de Limburgse autofabrikant, ontkent het bestaan van de Chinese plannen. Volgens haar blijkt uit rapportage van een NedCar-werkgroep die op zoek is naar nieuwe opdrachtgevers, dat er niets concreets te melden valt en er vóór 2009 geen oplossing is. Dat is ook de boodschap die gisteren aan de werknemers is meegegeven. Daarom blijft de vrijwillige vertrekregeling voor het personeel voorlopig "noodzakelijk en onverkort van kracht".
Voormalig DAF-topman Cor Baan leidt de werkgroep die naar partijen speurt om auto's te produceren in Born. Naar verluidt ondertekende hij ruim een maand geleden samen met de Chinezen een intentieverklaring op kasteel Terworm. Ook informeerde hij de top van NedCar afgelopen week over de laatste ontwikkelingen rond de Chinese plannen. Baan wil echter niets kwijt over de inhoud van deze besprekingen: "Daar heb ik geen toestemming voor gekregen van mijn opdrachtgevers." Volgens een andere bij de onderhandelingen betrokkene is het overnameplan ondertussen in China al op het televisiejournaal geweest. "Enkele grote industrieën waren vertegenwoordigd bij het tekenen van een voorovereenkomst, enkele weken terug in Peking", bevestigt Joop Post, die hierbij aanwezig was. Post is statenlid en ambassadeur van de stichting 'China Valley', opgericht om handel en toerisme tussen Nederland en China te stimuleren. Werknemers van NedCar hechtten gisteren ook weinig waarde aan de ontkenning door de directie: "Waar rook is, is vuur." Een ander grinnikte: "We gaan hier binnenkort wokken bij NedCal."
Onrust
Mambo Dieters (47) uit Geleen werkt al 31 jaar in de productie bij NedCar. "De directie heeft ons zo veel wijsgemaakt" , zegt hij, "Eerst zou de Smart ForFour niet verdwijnen en vervolgens horen we via de media dat die wél verdwijnt." Hij ontkent dat er onrust heerst na de berichten over China, zoals de directie suggereert. " Nee hoor, we blijven er Siberisch koud onder." Mochten de Chinezen inderdaad geïnteresseerd zijn, dan zou FNV Bondgenoten meteen aandringen op een 'pas op de plaats' voor de vertrekregeling, zegt bestuurder Henk van Rees. Hij gaat er echter - net als de directie - niet vanuit dat de werkgroep met iets komt dat vóór 2009 een oplossing zou betekenen voor de problemen. De andere bonden zijn min of meer gelijk gestemd. Or-voorzitter Jean Wouters heeft in ieder geval "meer hoop dan zes maanden geleden" . De Vlaming had maandag een overleg met de werkgroep-Baan, waarin zij uitlegde hoe het onderzoek verloopt. "Ik was positief verrast. Hoewel er geen namen zijn genoemd, hebben ze verschillende aanknopingspunten. Het fijne is dat we ondertussen in ieder geval een blik hebben op onze toekomst." Toch heeft de or-voorman gisteren het verhaal van deze krant genuanceerd naar de werknemers, omdat hij "wil voorkomen dat er euforie komt terwijl er nog niets geregeld is".
Zoals altijd, veel tegenspraak in de media....
Autonieuws Autovideo Testverslagen Autosport Nieuwsarchief
"Chinese autoreus in consortium NedCar"
AMSTERDAM - Eén van China's grootste autofabrikanten is één van de partners in het Chinese conglomeraat dat concrete plannen heeft om NedCar over te nemen van het Japanse Mitsubishi. De Chinezen hebben hiertoe reeds een bezoek gebracht aan de fabriek in het Limburgse Born. Een nadere inspectie van het bedrijf staat voor volgende week gepland. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
De details over de Chinese belangstelling staan haaks op de officiële reactie die NedCar geeft op de berichtgeving. Liz Tans, woordvoerster van de Limburgse autofabrikant, ontkent het bestaan van de Chinese plannen. Volgens haar blijkt uit rapportage van een NedCar-werkgroep die op zoek is naar nieuwe opdrachtgevers, dat er niets concreets te melden valt en er vóór 2009 geen oplossing is. Dat is ook de boodschap die gisteren aan de werknemers is meegegeven. Daarom blijft de vrijwillige vertrekregeling voor het personeel voorlopig "noodzakelijk en onverkort van kracht".
Voormalig DAF-topman Cor Baan leidt de werkgroep die naar partijen speurt om auto's te produceren in Born. Naar verluidt ondertekende hij ruim een maand geleden samen met de Chinezen een intentieverklaring op kasteel Terworm. Ook informeerde hij de top van NedCar afgelopen week over de laatste ontwikkelingen rond de Chinese plannen. Baan wil echter niets kwijt over de inhoud van deze besprekingen: "Daar heb ik geen toestemming voor gekregen van mijn opdrachtgevers." Volgens een andere bij de onderhandelingen betrokkene is het overnameplan ondertussen in China al op het televisiejournaal geweest. "Enkele grote industrieën waren vertegenwoordigd bij het tekenen van een voorovereenkomst, enkele weken terug in Peking", bevestigt Joop Post, die hierbij aanwezig was. Post is statenlid en ambassadeur van de stichting 'China Valley', opgericht om handel en toerisme tussen Nederland en China te stimuleren. Werknemers van NedCar hechtten gisteren ook weinig waarde aan de ontkenning door de directie: "Waar rook is, is vuur." Een ander grinnikte: "We gaan hier binnenkort wokken bij NedCal."
Onrust
Mambo Dieters (47) uit Geleen werkt al 31 jaar in de productie bij NedCar. "De directie heeft ons zo veel wijsgemaakt" , zegt hij, "Eerst zou de Smart ForFour niet verdwijnen en vervolgens horen we via de media dat die wél verdwijnt." Hij ontkent dat er onrust heerst na de berichten over China, zoals de directie suggereert. " Nee hoor, we blijven er Siberisch koud onder." Mochten de Chinezen inderdaad geïnteresseerd zijn, dan zou FNV Bondgenoten meteen aandringen op een 'pas op de plaats' voor de vertrekregeling, zegt bestuurder Henk van Rees. Hij gaat er echter - net als de directie - niet vanuit dat de werkgroep met iets komt dat vóór 2009 een oplossing zou betekenen voor de problemen. De andere bonden zijn min of meer gelijk gestemd. Or-voorzitter Jean Wouters heeft in ieder geval "meer hoop dan zes maanden geleden" . De Vlaming had maandag een overleg met de werkgroep-Baan, waarin zij uitlegde hoe het onderzoek verloopt. "Ik was positief verrast. Hoewel er geen namen zijn genoemd, hebben ze verschillende aanknopingspunten. Het fijne is dat we ondertussen in ieder geval een blik hebben op onze toekomst." Toch heeft de or-voorman gisteren het verhaal van deze krant genuanceerd naar de werknemers, omdat hij "wil voorkomen dat er euforie komt terwijl er nog niets geregeld is".
Zoals altijd, veel tegenspraak in de media....
Laatst gewijzigd door arjan_m op di nov 28, 2006 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Addict
- Berichten: 226
- Lid geworden op: za dec 10, 2005 10:46 pm
- Woonplaats: Voorburg