Omdat jullie zo van filmpjes houden, p7! (Wisseltruuk)

214 216 218 220 25
tummeke

Bericht door tummeke »

Je hele uitlaat?

Heb het geprobeerd, maar het lukte niet echt.. Misschien iets hoger opkrikken, dat t dan wel wil lukken ofzo..
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Kan je niet gewoon de achterdemper loshalen.....

Dus de uitlaat in delen vast zetten????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
feddesman

Bericht door feddesman »

Volgens mij zat ze uitlaat helemaal vastgeroest
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd, niet los te krijgen die bouten.. Dus zal er in 1 stuk onderuit moeten.. Is ook het makkelijkste, anders zit je weer met pakkingen ed van de uitlaat van de ZR..
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je bent gek, je wil echt niet weten hoe leuk het is om een achter-subframe te verwijderen.

Gewoon die uitlaat uit elkaar halen, lastig natuurlijk maar toch echt de goede manier. Pakkingen zijn zonder probs opnieuw te gebruiken, desnoods een tube vloeibare uitlaatpakking gebruiken.

welke overgang is het grootste probleem? zo'n buis over buis verbinding, of een verbinding met flenzen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Die pakkingen zijn de kosten niet bij de dealer hoor......

Zoals Jouke al zegt, eventueel vloeibare pakkingen ertussen....

Om die bouten los te krijgen, kan je er gewoon een brander op zetten, zetten ze uit en kan je ze makkelijk loshalen.... of een tijd laten weken in iets van wd40 ofzo...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Wordt nog krapjes voor de 22ste :P
Leuk verslag btw in je beginpost ;)
tummeke

Bericht door tummeke »

euh nee hoor.. Het frame is er al volledig onderuit.. Van de ZR én van de 200... Was totaal geen probleem.. Ophanging van de dempers los, 1 grote bout aan beide kanten en het frame is eronderuit.. Leidingen los, Uitlaat ligt nu los op de grond, dus morgen uitlaat wisselen en de frames omwisselen..

Moet namelijk toch de trommels vervangen door schijven, dus of ik nu het hele frame vervang of moeilijk delen ga zitten wisselen.. Net zo effectief :) Daarbij moet ik ook de dempers vervangen trouwens.. Dus nog al een reden :)

22e moet op zich kunnen lukken.. als ik morgen de andere uitlaat eronder heb kan ik in principe de olie erin gieten ed.. moet ik alleen nog even radiator erin hangen, en het grootste deel van het dashboard.. Dan is ie in principe al rijklaar als ik een stoel erin zet, al is ie dan nog niet 100% af :)

Wd40 is trouwens m'n standaarduitrusting.. Heeft me al vele malen gered als het gaat om uitlaatrubbers van de ophanging trekken, bouten los te weken en afdichtrubbers terug te duwen.. Maar tegen dit soort roest was wd40 toch echt niet opgewassen :P Probleem was trouwens de flensverbinding van de demper, die zat gewoon compleet vastgeroest bij beide.. Dat is niet zo erg, ware het niet dat je hele uitlaat gewoon op en neer danst in de rubbers, dus echt grip krijg je er niet op!

Maar goed, het is voormekaar nu :) Morgen alles er weer onder.. Hij staat nu al met de voorwielen op de grond.. Morgen hopelijk achter, met mooie schijfjes en dempers :D
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Wij willen foto's zien :mrgreen:
tummeke

Bericht door tummeke »

Beter nog, een filmpje.. speciaal op aanvraag..

Enne Let maar niet op mij... :P

http://home.hccnet.nl/wa.jansen/MGZR/motor.avi
Max

Bericht door Max »

gefliciteerd alvast ermee dat ie loopt!! ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet op de 30ste!

groeten Max
Ramses

Bericht door Ramses »

Hehe, filmpje. Zie je wel dat ik goede ideen kan hebben :mrgreen:
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

je kunt wel een poll beginnen:
wie klinkt er beter Tom of de Rover :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
tummeke

Bericht door tummeke »

Haha :)

Klonk nog best realistisch he?? :mrgreen:
tummeke

Bericht door tummeke »

Ok.. Next stage..

Heb vanmiddag de radiator gefixt met wat truukjes.. Koelvloeistof gevuld (gaat bijna een volledige 5L jerrycan in! :shock: ), bakolie gevuld...

En toen was het tijd om eens echt te testen.. Heb de motor meerdere minuten laten draaien om te kijken of alles het deed.. Eerst dacht ik te merken dat de waterpomp kapot was, maar uiteraard duurt het een tijd voordat de klep naar de radiator open gaat.. Toen de temperatuurmeter eenmaal in het midden was begon de slang inderdaad warm te worden :)

Motor draaide verder netjes soepel.. Het enige punt van aandacht is nog een brakke pakking tussen het voorste uitlaatdeel en het spruitstuk.. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen :)

Filmpje (zonder geluid volgensmij helaas.. brakke camera van pa :mrgreen: ): http://home.hccnet.nl/wa.jansen/MGZR/DSCF0088.AVI

Toerenteller heb ik aan de gang, evenals de andere metertjes.. Alleen de snelheidsmeter doet het niet, omdat ik de abs niet aan heb gesloten waarschijnlijk.. Dat moet dus nog even opgelost worden.. Maar verder is het een kwestie van Stuurbekrachtiging afvullen, remsysteem vullen en ontluchten, en dan het interieur er weer in zetten..

Het eind is dus in zicht! :mrgreen:

En dan nu de plaatjes 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trevor

Bericht door Trevor »

(zonder geluid volgensmij helaas.. brakke camera van pa ):
Volgens mij heb je het geluid gewoon weg gelaten omdat je er weer doorheen zat te "Vroem vroemen" :)

Maar te gek dat het einde weer in zicht is!
Plaats reactie