Omdat jullie zo van filmpjes houden, p7! (Wisseltruuk)
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Kan je niet gewoon de achterdemper loshalen.....
Dus de uitlaat in delen vast zetten????
Dus de uitlaat in delen vast zetten????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je bent gek, je wil echt niet weten hoe leuk het is om een achter-subframe te verwijderen.
Gewoon die uitlaat uit elkaar halen, lastig natuurlijk maar toch echt de goede manier. Pakkingen zijn zonder probs opnieuw te gebruiken, desnoods een tube vloeibare uitlaatpakking gebruiken.
welke overgang is het grootste probleem? zo'n buis over buis verbinding, of een verbinding met flenzen?
Gewoon die uitlaat uit elkaar halen, lastig natuurlijk maar toch echt de goede manier. Pakkingen zijn zonder probs opnieuw te gebruiken, desnoods een tube vloeibare uitlaatpakking gebruiken.
welke overgang is het grootste probleem? zo'n buis over buis verbinding, of een verbinding met flenzen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Die pakkingen zijn de kosten niet bij de dealer hoor......
Zoals Jouke al zegt, eventueel vloeibare pakkingen ertussen....
Om die bouten los te krijgen, kan je er gewoon een brander op zetten, zetten ze uit en kan je ze makkelijk loshalen.... of een tijd laten weken in iets van wd40 ofzo...
Zoals Jouke al zegt, eventueel vloeibare pakkingen ertussen....
Om die bouten los te krijgen, kan je er gewoon een brander op zetten, zetten ze uit en kan je ze makkelijk loshalen.... of een tijd laten weken in iets van wd40 ofzo...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
euh nee hoor.. Het frame is er al volledig onderuit.. Van de ZR én van de 200... Was totaal geen probleem.. Ophanging van de dempers los, 1 grote bout aan beide kanten en het frame is eronderuit.. Leidingen los, Uitlaat ligt nu los op de grond, dus morgen uitlaat wisselen en de frames omwisselen..
Moet namelijk toch de trommels vervangen door schijven, dus of ik nu het hele frame vervang of moeilijk delen ga zitten wisselen.. Net zo effectief
Daarbij moet ik ook de dempers vervangen trouwens.. Dus nog al een reden 
22e moet op zich kunnen lukken.. als ik morgen de andere uitlaat eronder heb kan ik in principe de olie erin gieten ed.. moet ik alleen nog even radiator erin hangen, en het grootste deel van het dashboard.. Dan is ie in principe al rijklaar als ik een stoel erin zet, al is ie dan nog niet 100% af
Wd40 is trouwens m'n standaarduitrusting.. Heeft me al vele malen gered als het gaat om uitlaatrubbers van de ophanging trekken, bouten los te weken en afdichtrubbers terug te duwen.. Maar tegen dit soort roest was wd40 toch echt niet opgewassen :P Probleem was trouwens de flensverbinding van de demper, die zat gewoon compleet vastgeroest bij beide.. Dat is niet zo erg, ware het niet dat je hele uitlaat gewoon op en neer danst in de rubbers, dus echt grip krijg je er niet op!
Maar goed, het is voormekaar nu
Morgen alles er weer onder.. Hij staat nu al met de voorwielen op de grond.. Morgen hopelijk achter, met mooie schijfjes en dempers 
Moet namelijk toch de trommels vervangen door schijven, dus of ik nu het hele frame vervang of moeilijk delen ga zitten wisselen.. Net zo effectief


22e moet op zich kunnen lukken.. als ik morgen de andere uitlaat eronder heb kan ik in principe de olie erin gieten ed.. moet ik alleen nog even radiator erin hangen, en het grootste deel van het dashboard.. Dan is ie in principe al rijklaar als ik een stoel erin zet, al is ie dan nog niet 100% af

Wd40 is trouwens m'n standaarduitrusting.. Heeft me al vele malen gered als het gaat om uitlaatrubbers van de ophanging trekken, bouten los te weken en afdichtrubbers terug te duwen.. Maar tegen dit soort roest was wd40 toch echt niet opgewassen :P Probleem was trouwens de flensverbinding van de demper, die zat gewoon compleet vastgeroest bij beide.. Dat is niet zo erg, ware het niet dat je hele uitlaat gewoon op en neer danst in de rubbers, dus echt grip krijg je er niet op!
Maar goed, het is voormekaar nu


Beter nog, een filmpje.. speciaal op aanvraag..
Enne Let maar niet op mij... :P
http://home.hccnet.nl/wa.jansen/MGZR/motor.avi
Enne Let maar niet op mij... :P
http://home.hccnet.nl/wa.jansen/MGZR/motor.avi
-
- The Big Boss
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
je kunt wel een poll beginnen:
wie klinkt er beter Tom of de Rover
wie klinkt er beter Tom of de Rover

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ok.. Next stage..
Heb vanmiddag de radiator gefixt met wat truukjes.. Koelvloeistof gevuld (gaat bijna een volledige 5L jerrycan in!
), bakolie gevuld...
En toen was het tijd om eens echt te testen.. Heb de motor meerdere minuten laten draaien om te kijken of alles het deed.. Eerst dacht ik te merken dat de waterpomp kapot was, maar uiteraard duurt het een tijd voordat de klep naar de radiator open gaat.. Toen de temperatuurmeter eenmaal in het midden was begon de slang inderdaad warm te worden
Motor draaide verder netjes soepel.. Het enige punt van aandacht is nog een brakke pakking tussen het voorste uitlaatdeel en het spruitstuk.. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen
Filmpje (zonder geluid volgensmij helaas.. brakke camera van pa
): http://home.hccnet.nl/wa.jansen/MGZR/DSCF0088.AVI
Toerenteller heb ik aan de gang, evenals de andere metertjes.. Alleen de snelheidsmeter doet het niet, omdat ik de abs niet aan heb gesloten waarschijnlijk.. Dat moet dus nog even opgelost worden.. Maar verder is het een kwestie van Stuurbekrachtiging afvullen, remsysteem vullen en ontluchten, en dan het interieur er weer in zetten..
Het eind is dus in zicht!
En dan nu de plaatjes










Heb vanmiddag de radiator gefixt met wat truukjes.. Koelvloeistof gevuld (gaat bijna een volledige 5L jerrycan in!

En toen was het tijd om eens echt te testen.. Heb de motor meerdere minuten laten draaien om te kijken of alles het deed.. Eerst dacht ik te merken dat de waterpomp kapot was, maar uiteraard duurt het een tijd voordat de klep naar de radiator open gaat.. Toen de temperatuurmeter eenmaal in het midden was begon de slang inderdaad warm te worden

Motor draaide verder netjes soepel.. Het enige punt van aandacht is nog een brakke pakking tussen het voorste uitlaatdeel en het spruitstuk.. Maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen

Filmpje (zonder geluid volgensmij helaas.. brakke camera van pa

Toerenteller heb ik aan de gang, evenals de andere metertjes.. Alleen de snelheidsmeter doet het niet, omdat ik de abs niet aan heb gesloten waarschijnlijk.. Dat moet dus nog even opgelost worden.. Maar verder is het een kwestie van Stuurbekrachtiging afvullen, remsysteem vullen en ontluchten, en dan het interieur er weer in zetten..
Het eind is dus in zicht!

En dan nu de plaatjes
