Result is about 185 BHP.
Op de bank trek ik 180 pk.
Hier de situatie zoals ie is gegaan.
Ik had met Janspeed uitlaat en Viper 153 pk.
Volgens Roel had dit te maken, dat vermogensverlies, met het feit dat er pakkingen lek waren.
Dit kan zei hij. Vervolgens chip erop, en gaf mij het resultaat van 180 BHP.
Dit wil dus zeggen dat ik 27 pk extra erbij heb gekregen door de chip.
De jongere Roel (2 Roels dus daaro) vertelde me dat er waarschijnlijk zo'n 4-8 pk bij kan komen wanneer je uitlaat kompleet dicht is.
Dus pas wanneer er allemaal nieuwe pakkingen op zitten.
Dat maakt wel degelijk verschil, aldus Roel (Junior).
Ik heb nu 180 BHP, aanmerkelijk verschil dus. En zeker op de weg goed voelbaar.
Vooral onderin voel ik het erg maar ook erg goed.
Met die nieuwe pakkingen zal ik dus idd rond de 185 BHP uitkomen.
Ik ga de PBV er nog opgooien, wat mij indertijd ook 5 pk gaf, en wat nu ook weer het geval zal zijn.
Dus 190 BHP.
Daarbij wil ik dus de volgende personen alvast feliciteren met het behalen van de Finale.
Morax, Sander, Foxtrot, 118GTR, Ewout, Anton en Dutch Vitesse.
Deze 7 personen gaan strijden om de 1e plaats.
Jullie zaten alle 7 erg dicht bij elkaar, wat het erg spannend maakt.
Omdat sommige een marge hebben geschat van zo'n 5-10 pk en er zelfs 2 zijn met een exact dezelfde uitslag, ga ik het volgende doen.
Er zal een vraag komen, die jullie moeten beantwoorden.
Wat die vraag zal zijn, weet ik nog niet.
Ga ik ff over nadenken, eveneens als de 1e prijs, die houdt ik nog ff geheim.
Mijn mening:
Ik vind het resultaat aan de ene kant er tegenvallen, maar aan de andere kant ook weer niet.
Doordat pakkingen lek waren had ik minder pk's dan verwacht.
De chip verbaasde me het meeste.
27 pk en ruim 30 Nm aan koppel.
Das toch veel, dus over de chip ben ik zeer tevreden.
Roel stond toch ook ff te kijken.
Maar 180 pk is niet slecht voor een 1.8 dacht ik zo.
Het verschil met de VIPER en ITG had ik al verteld.
RICA was totaal niet te spreken over Pipercross, maar stond wederom te kijken van een vuile VIPER-filter die hetzelfde resultaat haalde als de evendure ITG.
Ik ben dus op zoek naar een betere luchtfilter die iets meer PK geeft door nog koudere luchttoevoer...
Wie helpt???
voor zover ik weet zal je niet vlug iets beters dan pipercross vinden. aangezien het hele rallycircuit ze ook gebruikt kan het toch nie anders of één van de betere zijn.
Daarbij wil ik dus de volgende personen alvast feliciteren met het behalen van de Finale.
Morax, Sander, Foxtrot, 118GTR, Ewout, Anton en Dutch Vitesse.
Deze 7 personen gaan strijden om de 1e plaats.
Jullie zaten alle 7 erg dicht bij elkaar, wat het erg spannend maakt.
Omdat sommige een marge hebben geschat van zo'n 5-10 pk en er zelfs 2 zijn met een exact dezelfde uitslag, ga ik het volgende doen.
Er zal een vraag komen, die jullie moeten beantwoorden.
Wat die vraag zal zijn, weet ik nog niet.
Ga ik ff over nadenken, eveneens als de 1e prijs, die houdt ik nog ff geheim.
[..]
GreetingzZz,
Sky
Hehe dit doet me denken aan een topic van onze belgische vriend Roverforever en zijn prijsvragen
Ik ben dus op zoek naar een betere luchtfilter die iets meer PK geeft door nog koudere luchttoevoer...
ooit gedacht aan een cold-air box. Zelf ben ik niet echt technisch, maar ik neem aan dat je iets kan (laten) fabriceren. Vaak op de GTi mailing list uit England gezien dat de jongens met turbo vaker een cold air box maakten, zo komt er helemaal geen warme lucht van de motor oid.
Just an idea, maar het zal denk ik meer verschil maken dan een filter en buis alleen...
rover220GTi schreef:ooit gedacht aan een cold-air box
De Pipercross Viper zit standaard al in een cold-air box, nl. een carbonnen behuizing. Het zelf maken van een cold-air box is vooral voor open luchtfilters.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!