Pagina 5 van 6

Geplaatst: vr sep 21, 2012 9:56 am
door (R)overtaken
Mr, B schreef:tja echt racen ga ik er niet mee doen, maar hij zal het circuit zeker wel gaan zien ;)
ophanging word niet zo zwaar aangepast, powerfex rubbers en hier en daar verstevigen.

kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen :twisted:
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
:mrgreen: Ik blijf dit topic volgen! Al remmen op het oog die al dat geweld moeten gaan beteugelen?

Geplaatst: vr sep 21, 2012 7:29 pm
door Steven Rover
Mr, B schreef: kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen :twisted:
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
Wil je dat uit de K-serie motor gaan halen? Dan zal het ongeveer neerkomen op dezelfde set-up als mijn MG ZS :mrgreen:

Geplaatst: vr sep 21, 2012 8:30 pm
door Mr, B
ik ga het alleen non turbo proberen ;)

krukas, drijfstangen, zuigers, nokkenassen, klep veren, kleppen, cilinderkop bewerken,
throttle bodies, uitlaat (deels zelf maken) ECU, lichtgewicht vliegwiel, AP koppeling, en dan de rest nog :D 8)

Geplaatst: vr sep 21, 2012 10:20 pm
door Steven Rover
Dat wordt dan nog een hele uitdaging om daar +- 225 PK uit te gaan krijgen :lol: Alles wat je beschrijft is bij de MG ZS ook gebeurt ;) Als je eenmaal een turbo hebt gehad wil je nooit meer anders :mrgreen: Succes in iedergeval! Ben zeer benieuwd!

Oowjah, hoop dat je een goed adres hebt voor het programmeren van de ECU, heb hier nog een factuur liggen van 2750 euro!

Geplaatst: za sep 22, 2012 11:59 am
door Johnny_D
Mr, B schreef:ik ga het alleen non turbo proberen ;)

krukas, drijfstangen, zuigers, nokkenassen, klep veren, kleppen, cilinderkop bewerken,
throttle bodies, uitlaat (deels zelf maken) ECU, lichtgewicht vliegwiel, AP koppeling, en dan de rest nog :D 8)
Dan zit je nog niet aan de 200+. praat even met bruno, die heeft de zelfde mods. Hij zit rond rond 190.

Geplaatst: zo sep 23, 2012 5:00 pm
door Bart-K
Maar Bruno heeft ook een tot 2.0 vergrootte K-series die met gemak 240pk moet leveren 8)

Kijk maar eens op www.VGKracing.com ;)

Geplaatst: ma sep 24, 2012 12:55 am
door Mr, B
maar hoe zit het dan met de nokkenassen als er een turbo op gaat, zijn daar speciale voor of maakt dat niet uit?
en kwa zuigers zijn daar nog speciale voor om de compressie te verlagen?

op de standaard 1.8 turbo, is dat een mechanisme turbo?
of moet je dan weer met de kabelboom en ecu gaan spelen ;)

de meer power de beter 8) :lol:

Geplaatst: ma sep 24, 2012 10:12 am
door Steven Rover
Even een klein idee gevend qua hoofd onderdelen op de MG ZS 1.8 Turbo...

Fast Road Pipercams:
Afbeelding

Sterkere Cilinderbussen:
Afbeelding

Kortere Drijfstangen (compressie verlaging) en Sterkere Zuigers:
Afbeelding

Injectoren met hogere capaciteit
Afbeelding

En de Turbo natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

Geplaatst: ma sep 24, 2012 11:30 am
door Mr, B
met die compressie verlaging waar komt het dan op uit?
normaal 10.5
verhoogde 11.2:1 of 12.0.1
moet je dan rond de 9 uitkomen of nog lager.

waar kan je dat soort zuigers/bussen en drijfstangen krijgen. ben aan het zoeken geweest maar kan ze niet vinden :(

Geplaatst: ma sep 24, 2012 12:42 pm
door Steven Rover
Ik heb eerlijk gezegd geen idee :oops: Heb het niet zelf gedaan :|

Maar misschien is dit wat ;) Komen veel bekende dingen van de MG ZS naar voren alleen is dit allemaal non-turbo volgens mij... http://www.dvapower.co.uk/

Geplaatst: ma sep 24, 2012 3:42 pm
door JD
Even kijken in het topic van bruno ;) die heeft dat 2.0 onderblok gekocht en had er toen een link van het bedrijf bijgezet die dat soort dingen verkocht

Geplaatst: ma sep 24, 2012 4:27 pm
door Mr, B
dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
anders moet je hem op nieuw laten keuren, hoeft natuurlijk niet maar als je dan een zwaar ongeluk krijg (vooral met een rally auto) gaan ze alles controleren.
en dan ben je niet verzekerd en mag je zelf voor alle kosten op draaien.

Geplaatst: di sep 25, 2012 6:25 pm
door 118GTR
Mr, B schreef:dat is het hem dus, ik wil het standaard blok gebruiken voor de motor code.
Staat ergens welke exacte motorcode in jouw auto hoort dan? Bij mijn weten niet namelijk, dus kan de rally organisatie het ook niet controleren.

In jouw auto hoort natuurlijk wel een 18K4K te liggen(Dat zijn de VVC's), maar ook dat staat nergens. Rover heeft nooit aan behoorlijke boekhouding gedaan, er zijn wel lijstjes met motornummers maar ie zijn nooit direct gekoppelt aan auto's, zo weet je nooit of en 416 uit 1998-99 een oud of een nieuw type spanrol heeft. De ene keer is het het nieuwe type en een auto die een jaar nieuwer plots weer het oude type als er ergens een bestelling terug werd gevonden of oude voorraden werden opgemaakt.
Ik verdenk ze er zelfs wel eens van dat wanneer een mal versleten of beschadigd raakte dat ze terwijl die vervangen werd doorleuk met de mal van een model eerder aan de gang gingen. (Dat past ook...dus..)

Geplaatst: di sep 25, 2012 6:38 pm
door Mr, B
klopt wel, motoren hebben geen eigen "persoonlijke" code.
maar als ik er een 2.0 blok in leg en er gebeurt iets waardoor ze daar specifiek naar gaan kijken ben je niet verzekerd.
en het moet wel een (redelijk :lol: ) straat legale auto blijven

Geplaatst: vr sep 28, 2012 7:29 am
door MG_XPower
Ik heb (o.a.) de kop voor Bruno zijn 2.0 geport en geflowd. Als je zover bent moet je maar eens laten weten wat je wensen zijn.

Geplaatst: vr sep 28, 2012 12:36 pm
door Mr, B
ga eerst de carrosserie helemaal klaarmaken, maar als ik bij de motor kom krijg jij een pb ;)