wat een pech!
Aardig geld voor een motor, dan zit alles inclusief de turbo er nog aan mag ik aannemen? Waarom geen revisie, als 1400 voor een ruilmotor een optie is kun je m netzo goed laten reviseren. Dan zit je grofweg aan gelijke kosten, maar dan is het wel écht goed.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Wat niet kan, maar zuigers en cilinderbussen zijn niet goedkoop. En als de reden van het vastlopen hitte is geweest, dan is het eigenlijk gewoon over met het blok. Het gebruikte materiaal kan nu eenmaal slecht tegen hitte..
Ik zou eerst deze motor eens laten inspecteren, en wanneer blijkt dat er inderdaad nieuwe zuigers in moeten en de boel te heet is geweest etc. zou ik opzoek gaan naar een andere motor.
Ik zou eerst deze motor eens laten inspecteren, en wanneer blijkt dat er inderdaad nieuwe zuigers in moeten en de boel te heet is geweest etc. zou ik opzoek gaan naar een andere motor.
De cylinders bussen zijn niet naar beneden gezakt.arjen schreef:Als ik het verhaal zo lees denk ik dat de cilinderbussen te laag liggen. Vandaar dat ze zeggen dat er ringen onder moeten. Maar een blok waarvan de bussen gezakt zijn valt niet meer te reviceren.. maar misschien valt het mee en kan het blok nog wel weer klaar gemaakt worden.
daar ging ik direkt naar kijken toen hij de kop eraf haalde.
Zo te zien zitten de 2 middelste zuigers vast.
Ik ben ook al op engelse sites geweest.arjen schreef:Wat niet kan, maar zuigers en cilinderbussen zijn niet goedkoop. En als de reden van het vastlopen hitte is geweest, dan is het eigenlijk gewoon over met het blok. Het gebruikte materiaal kan nu eenmaal slecht tegen hitte..
Ik zou eerst deze motor eens laten inspecteren, en wanneer blijkt dat er inderdaad nieuwe zuigers in moeten en de boel te heet is geweest etc. zou ik opzoek gaan naar een andere motor.
En het blijkt dat ze daar met bosjes liggen.(als ik ze mag geloven.)
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Het zakken van de cilinderbussen is niet echt heel duidelijk zichtbaar. Het gaat in de extreemste gevallen hoogstens om 2 mm. Maar dat zorgt er wel voor dat de koppakking daarna niet meer goed afdicht. En de kans is groot dat tijdens het vastlopen de motor (de cilinderbussen in ieder geval) ook te warm is geweest, waardoor de bussen alsnog ingezakt kunnen zijn.
Een blok uit Engeland halen is natuurlijk ook een goeie optie. Ze zullen er daar inderdaad meer van hebben dan hier. En dan vast ook voor een betere prijs.
Een blok uit Engeland halen is natuurlijk ook een goeie optie. Ze zullen er daar inderdaad meer van hebben dan hier. En dan vast ook voor een betere prijs.
alles wat met rover en mg te maken heeft is in de uk goedkoper.
Rover en mg werd / word daar gemaakt en het stikt daar van de rovers en mg's. Is een beetje vergelijkbaar wat er hier aan *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) en volkswagen rondrijd.
Maar zou het niet een optie zijn om alleen het onderblok te vervangen ?
Rover en mg werd / word daar gemaakt en het stikt daar van de rovers en mg's. Is een beetje vergelijkbaar wat er hier aan *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) en volkswagen rondrijd.
Maar zou het niet een optie zijn om alleen het onderblok te vervangen ?
Bijvoorbeeld. Jonge onderblokjes zijn er zat, nieuw zelfs! Die opbouwen met nieuwe lager, zuigers, cilinderbussen.JD schreef:Maar zou het niet een optie zijn om alleen het onderblok te vervangen ?
Eventuele gezakte cilinderbussen kunnen natuurlijk eenvoudig nagemeten worden.
In Engeland een blok halen is natuurlijk leuk en in aanschaf goedkoper, maar eer die hier in nederland is...
... en wat als zo'n motor toch kapot loopt? Qua communicatie is dat natuurlijk vreselijk en alsnog kostbaar. Die garanties zijn natuurlijk maar relatief, hij draaide goed en de compressie was juist toen 'ie gedemonteerd werd en als 'ie drie maanden later kapot loopt heb je geen poot om op te staan, logisch ook. 't Gaat tenslotte om een gebruikte motor.
Zoals ik al zei, revisie is naar mijn mening de beste optie. Er zijn al genoeg risico's genomen lijkt me, en dan zou je nu toch wel eens exact willen weten waar je aan toe bent, toch?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Ja dat klopt!
Ik heb inmiddels kontakt gehad met iemand die bij een motor revisie bedrijf werkt en hij komt morgen kijken en op meten wat er kapot is .
Hij had ervaring met deze motoren en begon ook al direkt over mogelijke verzakkingen van de cylinderbussen e.d.
Aan de hand daar van kan ik beslissen of er gereviseerd word of een nieuw blok.
Ook heb ik inmiddels een sleutel van de garage gekregen.
Tja.....wat een toestand!
Ik heb inmiddels kontakt gehad met iemand die bij een motor revisie bedrijf werkt en hij komt morgen kijken en op meten wat er kapot is .
Hij had ervaring met deze motoren en begon ook al direkt over mogelijke verzakkingen van de cylinderbussen e.d.
Aan de hand daar van kan ik beslissen of er gereviseerd word of een nieuw blok.
Ook heb ik inmiddels een sleutel van de garage gekregen.
![:holy: |:)](./images/smilies/holy.gif)
Tja.....wat een toestand!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Heb jij ooit van die "ringen" gezien? Want ik heb er al een paar mensen over gehoord, maar telkens als ik dan vraag om een foto of "joh stuur mij dan eens een setje van 4 op" dan wordt het verdacht stil....arjen schreef:Als ik het verhaal zo lees denk ik dat de cilinderbussen te laag liggen. Vandaar dat ze zeggen dat er ringen onder moeten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
![Afbeelding](http://i709.photobucket.com/albums/ww99/tonybubble/ZT-T18T.jpg)
Deze kopen en alles overzetten (dat is wat ik zou doen) 2500 euro 2006 1.8 turbo.
One of the last built and first registered on 15th March 2006 by Martins of Winchester. A two owner car, just turning 85000 miles with full service and MOT history. Taxed July, MOT August. Full cambelt, drivebelt and waterpump change just carried out by Dr Dave. Very good 225/45/18 Bridgestone RE40s fitted all round. This is my second ZT-T Turbo - it is in excellent overall condition and provides a nice combination of performance and economy
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Ik heb ze ook nooit gezien. Maar zou me niet verbazen als sommige bedrijven zoiets in elkaar knoeien als oplossing.118GTR schreef: Heb jij ooit van die "ringen" gezien? Want ik heb er al een paar mensen over gehoord, maar telkens als ik dan vraag om een foto of "joh stuur mij dan eens een setje van 4 op" dan wordt het verdacht stil....
Lijkt mij ook geen goeie oplossing. Wel eens gehoord dat ze het blok vlakken bij te lage bussen. Mijn ervaring is dat wanneer het materiaal echt heet is geweest, dat de 'kracht' eruit is. Dit zie je ook bij koppen die veel te heet zijn geweest. Als je ze vlakt en weer monteert dan pers je meteen de rondingen van de koppakking weer in de kop en lekken ze snel weer.