Turbo bubble
Maandagmiddag zijn de motorsteunen geplaatst en gisteravond zijn Victor en ik bezig geweest met het blok opbouwen voor inbouw. Vanochtend ben ik lekker vroeg begonnen en inmiddels is het erg vol onder de motorkap.
De T16 ligt erin. Ik had graag een foto'tje geplaatst, maar de accu van de camera is leeg. Inmiddels zitten de Coupé veren en dempers eronder, versnellingsbak zit erin. Lastig dat ik er alleen voor sta vandaag (Victor is aan het afstuderen).
Als het koelsysteem erin zit, de stuurstang weer gemonteerd is, moeten we nog met de elektronica aan de gang en dan is het tijd voor de puntjes op de 'i'. Vanavond is Victor er weer bij en ik hoop dan met de elektronica te gaan stoeien.
De T16 ligt erin. Ik had graag een foto'tje geplaatst, maar de accu van de camera is leeg. Inmiddels zitten de Coupé veren en dempers eronder, versnellingsbak zit erin. Lastig dat ik er alleen voor sta vandaag (Victor is aan het afstuderen).
Als het koelsysteem erin zit, de stuurstang weer gemonteerd is, moeten we nog met de elektronica aan de gang en dan is het tijd voor de puntjes op de 'i'. Vanavond is Victor er weer bij en ik hoop dan met de elektronica te gaan stoeien.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Toch grappig hoe om te zien wat de gelijkenissen zijn van een 200-bubble en mijn Coupe op de vooras, het bijzonderste vind ik toch wel hoe vol een bubble lijkt met een 2.0T op de vooras.

Ik ga nog even de laatste leidingen aansluiten. Hopen dat 'ie vanavond start. Duimen dus...

Ik ga nog even de laatste leidingen aansluiten. Hopen dat 'ie vanavond start. Duimen dus...
Yeah, had wat leuke motor-assets hangen voor de bubble die we goed konden gebruiken en ach, geef mij een ratel met dop 17 ik kom een heel eind in een uurtje...
Dat ombouwen naar diesel word nog een hell-of-a-job, hopen dat 'ie in april klaar is.

Dat ombouwen naar diesel word nog een hell-of-a-job, hopen dat 'ie in april klaar is.

- matthias117
- MG-R Freak
Yes! Zojuist heeft 'ie gesponnen als een vernijnige krolse kat.ColinB schreef:Turbo al horen loeien? :P

Helaas moeten de remmen nog gemonteerd worden, evenals de ABS en moet de nieuwe kabelboom ingebonden worden. Dus rijden zat er nog even niet in.
Nu enkel het probleem... Bij het uitzetten is de startonderbreker aangegaan en dat terwijl het ECU al decoded was... KUT! Back to wiring.

@Mink: we bellen vanavond even. Ik ben mijn telefoon vergeten dus heb je nummer niet bij de hand. Anders had je 'm uiteraard even kunnen horen...

Opgelost. De grijns op mijn gezicht is niet meer weg te slaan, even als de kippenvel op mijn armen!Rik schreef:Bij het uitzetten is de startonderbreker aangegaan en dat terwijl het ECU al decoded was... KUT! Back to wiring.![]()

Vandaag (woensdag) dus even wezen kijken en gelijk de papieren overhandigt voor de rdw keuring.
In de moderne schone garage gevuld met rovertjes stond mijn bubble.
Een wat raar gezicht want geen voorwielen en verhoogd.
Wat gelijk opviel was de enorm gevulde motorruimte.
"Kan die motorkap nog wel dicht?" Dacht ik.
Rik moet kunnen gedachten lezen want die pakte gelijk een leiding, duwde deze tegen het blok aan en zei: "als ik deze zo monteer gaat je kap probleemloos dicht".
Mijn leken handen voelde hier en daar en alles zat muurvast en bood een zeer solide aanblik. Zo'n intercooler ziet er machtig stoer uit.
Rik wilde hem perse even "laten horen". De beleving was maar kort door de nog niet gemonteerde uitlaat maar ging verder dan alleen horen. Het was meer een dolby surround geluidsbeleving. Ik overwoog heel even schietstoelen te bestellen.
Na zijn eigen aanstaande roverproject te hebben bewonderd (coupe die een krachtige diesel gaat bevatten) welke voorzien was van zeer impossante remmen, maakte we nog wat afspraken. Rik beloofde hierbij ongevraagd nog enige kleine verrichtingen te doen aan mijn auto (klein voor hem, voor mij grote blijmakers) en verliet ik dit kleine rover/mg paradijs en ging verwachtingsvol naar huis.
Nog een paar nachten slapen als een kind die zijn schoen heeft gezet.
In de moderne schone garage gevuld met rovertjes stond mijn bubble.
Een wat raar gezicht want geen voorwielen en verhoogd.
Wat gelijk opviel was de enorm gevulde motorruimte.
"Kan die motorkap nog wel dicht?" Dacht ik.
Rik moet kunnen gedachten lezen want die pakte gelijk een leiding, duwde deze tegen het blok aan en zei: "als ik deze zo monteer gaat je kap probleemloos dicht".
Mijn leken handen voelde hier en daar en alles zat muurvast en bood een zeer solide aanblik. Zo'n intercooler ziet er machtig stoer uit.
Rik wilde hem perse even "laten horen". De beleving was maar kort door de nog niet gemonteerde uitlaat maar ging verder dan alleen horen. Het was meer een dolby surround geluidsbeleving. Ik overwoog heel even schietstoelen te bestellen.
Na zijn eigen aanstaande roverproject te hebben bewonderd (coupe die een krachtige diesel gaat bevatten) welke voorzien was van zeer impossante remmen, maakte we nog wat afspraken. Rik beloofde hierbij ongevraagd nog enige kleine verrichtingen te doen aan mijn auto (klein voor hem, voor mij grote blijmakers) en verliet ik dit kleine rover/mg paradijs en ging verwachtingsvol naar huis.
Nog een paar nachten slapen als een kind die zijn schoen heeft gezet.