Het is een 75 geworden...... BRG-II R75-T Sterling

75 en 75 Tourer
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Bericht door kerkhoff.gjwm »

Voor dat geld heb je een MG ZT(T) met een v8 in het vooronder. Zie http://www.autotrack.nl/tweedehands?soo ... rs%5B%5D=8
Met een bedrag van 20.000 euri in de pocket weet ik het wel.

Invoer vanuit Duitsland is ook een optie. Check www.mobile.de. Mijn Rover komt ook uit Duitsland.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Voor dat geld heb je ook een Jaguar S-type R :fiew:... (einde van de week horen jullie er vast meer over :+ )

Tsja, zo kan ik nog wel een aardig lijstje opsommen, maar er moet ook peut in het apparaat, hij moet verzekerd worden, wegenbelasting etc. :+
Neemt niet weg dat die diesel inderdaad écht te duur is en een veel te mooie auto is ;). MG van m'n moeder brengt ook geen stuiver meer op, tenminste, ik vind 7.5 tot max. 8 rooitjes voor een auto van dat caliber écht te weinig.

Anyway, ik heb net ook nog even op marktplaats en dergelijke zitten neuzen. Maar 't aanbod is niet groot en 90% heeft wel iets waarbij je denkt: EHHHH! KAK!
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Bart L

Bericht door Bart L »

arjan_m schreef:VAG-rommel ... Je hoort er idd nooit wat over, tenzij je echt eens dieper doorvraagt bij anderen.
Gelukkig is er dan nog een Audi forum met sticky's zoals fabrieks af roestende A3's, rotte nokkenassen in de eerdere 2.5TDI's, olie lekkende 2.8's, rete dure reparatie kosten voor een waterpomp vervanging op de v6 motoren etc. :mrgreen:

Ik had zo'n zelfde soort hoge verwachting als vele anderen mbt Audi. Echter na mijn eerste (lease) audi was mijn conclusie; nooit een nieuwe Audi kopen, het is het geld niet waard. Het zijn over het algemeen geen slechte auto's maar de degelijkheid laat zich pas merken als ze zoals die van mij 16 jaar oud zijn en nog dagelijks rond tuffen zonder veel mankementen en onverwachte kosten.

Anyway, succes en veel plezier met je zoektocht!
jekvb
MG-R Addict

Bericht door jekvb »

arjan_m schreef:
Dus we zoeken nog, ik merk wel dat het lastig is omdat ik een aantal opties er al op wil hebben.
Misschien moet je overwegen om die opties -indien mogelijk- later zelf in te bouwen. Als ik naar het laatste jaar kijk, is mijn persoonlijke indruk dat de prijzen op de tweedehands automarkt weer langzaam aan het stijgen zijn.
De crisis is weer aan het afnemen (zegt men) dus alle luxe goederen worden weer duurder.

Jan E.
Eimer
MG-R Fanatic

Bericht door Eimer »

olie lekkende 2.8's, rete dure reparatie kosten voor een waterpomp vervanging op de v6 motoren etc.
weet er alles van, tog nog steeds een audi v6 fan.
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Ik vind dit wel wat, leuke prijs met een leuke km-stand......
I will have a look :mrgreen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2lxxgtzomrf

Qua techniek allemaal hetzelfde als de 75 lijkt me zo, andere ophanging/ overbrenging wellicht of vergis ik me dan lelijk????
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

arjan_m schreef:Qua techniek allemaal hetzelfde als de 75 lijkt me zo, andere ophanging/ overbrenging wellicht of vergis ik me dan lelijk????
Is inderdaad gelijk. Standaard zijn MG's CDTi's in tegen stelling tot de 75 die vaak enkel CDT's genoemd worden. De MG's hebben 15 pk (131pk tegen 116pk) meer geloof ik (zit enkel in MMS; verder geen verschillen). Verder is de MG iets verlaagd en heeft 'ie per ongeluk een hele goed wegligging van huis uit.

Eind-overbrenging is geloof ik alleen bij de V6'jes verschillend ten opzichte van Rover.

Mooie ZT! :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Qua techniek is hij idd gelijk aan een 75cdti, alleen de wegligging is beter.

Als ervaringsdeskundige kan ik je verzekeren dat een ZT cdti zeker geen verkeerde keus is 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Bart L

Bericht door Bart L »

Eimer schreef: weet er alles van, tog nog steeds een audi v6 fan.
Hier het zelfde. Nog nooit zo'n soepele motor in een auto gehad, en zelfs zonder olie lekkage :) . Het is geen stoplicht racer maar de tussensprints op de snelweg zijn fantastisch en ook nog een mooie topsnelheid.
Bart L

Bericht door Bart L »

arjan_m schreef:Ik vind dit wel wat, leuke prijs met een leuke km-stand......
I will have a look :mrgreen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2lxxgtzomrf

Qua techniek allemaal hetzelfde als de 75 lijkt me zo, andere ophanging/ overbrenging wellicht of vergis ik me dan lelijk????
Mooie bak, ben benieuwd!
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Riksel schreef: Is inderdaad gelijk. Standaard zijn MG's CDTi's in tegen stelling tot de 75 die vaak enkel CDT's genoemd worden. De MG's hebben 15 pk (131pk tegen 116pk) meer geloof ik (zit enkel in MMS; verder geen verschillen). Verder is de MG iets verlaagd en heeft 'ie per ongeluk een hele goed wegligging van huis uit.

Eind-overbrenging is geloof ik alleen bij de V6'jes verschillend ten opzichte van Rover.

Mooie ZT! :D
Verschil van de CDT / CDTi wist ik idd al, de CDT is eigenlijk dichtgeknepen, hij mocht niet direct concurreren met de BMW 320d was de redenatie.

Als je een CDT hebt is deze zeer makkelijk te tunen naar 135 PK, zelfs 150 PK is met extra aanpassingen mogelijk. (Mijn eerste R75 2.0 CDT was 150 PK.... (ok,ok.... na een rollerbanktest miste hij 5 PK.....)

Maar ik ben benieuwd, vind het een mooi bakje.....
My MG-Rover history:

arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Morgen (=zaterdag) ga ik naar de Zt kijken. Ik heb al contact gehad met de garage. Er moeten nieuwe banden op, en natuurlijk de bekende beurt.
Verder zegt hij dat de auto in een hele goede staat is, schadevrij en overig blabla....

Ik laat me verrassen, ik heb al veel 75's gereden, nog nooit een ZT. Ik ben benieuwd naar het verschil........

Morgen of zondag een uitgebreid verslagje......
My MG-Rover history:

jekvb
MG-R Addict

Bericht door jekvb »

arjan_m schreef:Morgen (=zaterdag) ga ik naar de Zt kijken. Ik heb al contact gehad met de garage. Er moeten nieuwe banden op, en natuurlijk de bekende beurt.
Verder zegt hij dat de auto in een hele goede staat is, schadevrij en overig blabla....

Ik laat me verrassen, ik heb al veel 75's gereden, nog nooit een ZT. Ik ben benieuwd naar het verschil........

Morgen of zondag een uitgebreid verslagje......
Rijd 'm morgen even langs de Meern voor een uitgebreid testritje?
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat is net ff te ver.... Was wel een heel strak idee.... Even met zijn allen keuren.... Kunnen we anders de meeting niet in Etten Leur doen....... :mrgreen:
My MG-Rover history:

bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Arjan,

Probeer wel even alles uit als het kan, en dan bedoel ik ramen achterklep ontgrendeling centrale vergrendeling etc etc. Je hebt evt wel garantie maar het is zo kostbaar als het stuk is en geeft geen problemen achteraf (mocht je hem kopen ;) )

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

bam schreef:Arjan,

Probeer wel even alles uit als het kan, en dan bedoel ik ramen achterklep ontgrendeling centrale vergrendeling etc etc. Je hebt evt wel garantie maar het is zo kostbaar als het stuk is en geeft geen problemen achteraf (mocht je hem kopen ;) )
Maar Arjan is natuurlijk niet de gene die je zo maar met een 75 of ZT kan belazeren.
Heeft volgens mij toch redelijk veel ervaring met dit spul.

Eric.
Plaats reactie