Pagina 5 van 7
Geplaatst: za okt 24, 2009 11:10 am
door tomcat.t16
Hoi!
Heb je de ECHTE aceton gebruikt? Deksel erop, en zeker weten dat je bumper van ABS is... wat ben je er mee van plan?
Groetjes
Geplaatst: za okt 24, 2009 3:15 pm
door JeroenH
Bumper is echt van ABS, dus dat is het probleem niet...
Ik heb dit flesje aceton:
Gehaald bij de DA. Waar haal jij je aceton dan?
Ik heb van 2 bumpers 1 gemaakt, de rand hiertussen wil ik aan gaan smeren met de resten van 1 van de bumpers.
Geplaatst: za okt 24, 2009 3:46 pm
door tomcat.t16
Ik heb dezelfde aceton

. Iets grotere brokken maken, 5mm bij 5mm in een potje doen, een laagje aceton erbij. Deksel erop en op kamertemperatuur bewaren, af en toe een keer schudden en kijken of het de gewenste dikte heeft.
Langzaam maar zeker zie je het in een klonterig papje veranderen.
EN ZEKER WETEN OF JE BUMPER VAN ABS IS... sommige kunststoffen reageren totaal niet op aceton.
Geplaatst: za okt 24, 2009 5:40 pm
door Grade
zijn glasmatjes geen optie dan?
Geplaatst: za okt 24, 2009 5:50 pm
door tomcat.t16
Als je binnen een niet nader te noemen tijd weer je bumper wil repareren wel

Geplaatst: za okt 24, 2009 8:20 pm
door JD
erg vindingrijk

Je kan abs ook lassen met een fohn
Geplaatst: za okt 24, 2009 8:49 pm
door D-passion
of een soldeer bout voor wat precieser werk, stinkt wel en kost je je soldeer punt
Geplaatst: za okt 24, 2009 8:50 pm
door tomcat.t16
Aceton stinkt ook, en solderen is crap IMO

Geplaatst: zo okt 25, 2009 12:10 am
door JeroenH
JD schreef:Je kan abs ook lassen met een fohn
Eum...werkt dit wel/ook goed dan?
Heb wel een verfbrander, dus dan zou dit ook een goede, misschien ook snellere, optie zijn...
Is dit gewoon een kwestie van warm/zacht maken en dan kun je het zo uitsmeren? Of ben ik nu weer iets te voorbarig?
Werkt het ook bij grote/dikke vlakken? Of alleen bij kleine naadjes?
Wil het liefst namelijk z.s.m. m'n bumpers klaar hebben. Ben vandaag namelijk aan het spuiten geweest en dat kan ik eigenlijk niet maken om die eerder aan te brengen dan de ZR-set

Geplaatst: zo okt 25, 2009 2:05 am
door tomcat.t16
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat, wanneer je met een föhn of dergelijke aan de gang gaat je wel van die luchtbellen krijgt (tenminste ik wel)
Ik heb het zo gedaan als beschreven door mij, en een jaar later, met warme zomers en koude winters is het nog niet vervormd/gescheurd...
Geplaatst: ma okt 26, 2009 10:05 pm
door JeroenH
Heb de boel nu in kleine blokjes/stripjes geknipt, 1 a 1,5mm dik, 4mm breed en max 5mm lang. Moet klein genoeg zijn dacht ik zo...
Boel weer in een laagje aceton gedaan en dit keer in huis gezet. Hopen dat het nu beter gaat, kan ik donderdag als het mee zit een klein gaatje in m'n sideskirts vullen en m'n achterbumper ietsiepietsie bijwerken. Kan dat alvast naar de spuiter

Geplaatst: ma okt 26, 2009 11:22 pm
door JD
JeroenH schreef:
Eum...werkt dit wel/ook goed dan?
Heb wel een verfbrander, dus dan zou dit ook een goede, misschien ook snellere, optie zijn...
Is dit gewoon een kwestie van warm/zacht maken en dan kun je het zo uitsmeren? Of ben ik nu weer iets te voorbarig?
Werkt het ook bij grote/dikke vlakken? Of alleen bij kleine naadjes?
Wil het liefst namelijk z.s.m. m'n bumpers klaar hebben. Ben vandaag namelijk aan het spuiten geweest en dat kan ik eigenlijk niet maken om die eerder aan te brengen dan de ZR-set

Ik heb een poosje gewerkt voor een bedrijf waar ik dit soort dingen moest doen, polypropyleen , pvc en dat soort laswerk.
Met een soldeerbout kun je delen aan elkaar hechten zodat het tijdelijk vastzit ( om daarna te lassen )
Er is gewoon abs lasdraad te krijgen.
Het mooiste is als je dit met een speciale fohn aanbrengt.
Wat je in feite doet is je lasdraad verwarmen zodat het bijna smelt en dan leg je het op het te lassen deel.
Werkt het beste bij niet al te grote kieren.
Meestal kun je het ook aanbrengen met een instelbare verfbrander.
Ma als je t ff bij google intypt is er zat over te vinden

Geplaatst: di okt 27, 2009 12:37 am
door JeroenH
Hmmzzz, dus jij kunt het ook. Wanneer kan ik het komen brengen???
Denk dat ik daar niet helemaal het geduld voor heb om dat met lasdraad en een verfbrander te gaan doen. Daarnaast heb ik het al verlijmd en ben ik bang dat ik het niet recht op elkaar krijg...
Geplaatst: zo nov 01, 2009 12:35 am
door JeroenH
Ik vrees dat ik toch maar met de verfbrander aan het werk moet...
Het lost gewoon echt niet op in de aceton

Het staat nu al bijna een week in huis warm te wezen...
Waar kan een ORIGINELE bumper anders van gemaakt zijn dan van ABS???
Geplaatst: zo nov 01, 2009 1:19 am
door tomcat.t16
PP of PE en dat lost niet op inderdaad... meestal staat het wel ergens aan de binnenkant wat voor spul het is. Als het ABS was geweest was het allang opgelost, geloof me.
Nu heeft de aceton zeker een kleurtje en de brokken liggen er gewoon zielig bij te liggen

?
Geplaatst: zo nov 01, 2009 2:01 am
door Rvelleko
Probeer het es met thinner