Pagina 4 van 8

Geplaatst: za feb 11, 2006 1:32 am
door kip
psies, chippen van een Honda heeft niet zo heel veel zin, alleen de turbo versies. Wat we al zeiden, max 20Pk op papier. Je kunt heel veel parameters gaan lopen verstellen maar wat vergeten wordt is dat dat juist heel veel effect heeft op de NIET variabele waardes. Denk daarbij aan maximale belasting en maximale temperatuur. Een goede chiptuning maar met een kleine afwijking in de voorontsteking kan een desastreuse pingel of klopwerking veroorzaken.
Ik rijd mijn (gechipte) Rover met octaan 98 en liefst nog hoger omdat hij na het chippen graag wil pingelen bij plotseling gas in lage toeren.
Mijn chiptuning en overige aanpassingen heeft mogelijk in totaal 20 tot 25 Pk opgeleverd maar ik vind de testbank te duur om dat even te bewijzen. Ik meet gewoon aan de gegevens die ik van autotypes op internet vind. een VW passat of audi (VAGblok) 2.0TDI heeft gechipt maximaal 170Pk maar verder ongeveer gelijk gewicht en die blaas ik er makkelijk na een sprint gewoon uit. Dus ik denk dat het wel klopt...de geschatte 180BHP.
Probleem bij mij blijkt toch wel de koeling te zijn geweest want een cilinderkop eruitblazen is toch wel hoogst ongebruikelijk voor een Honda.
Vandaag overigens weer wat bij geleerd over honda;

Dat een honda bij winter (zoals vandaag) vaak veel witte rook geeft bij een koude start is typisch Honda jaja
er wordt extra veel brandstof ingespoten (die niet in de cylinders verbrand maar juist daarna in het uitlaatspruitstuk) zodat de kathalisator sneller opwarmt!

en ik maar denken dat ik olie of iets anders aan het wegstoken was...ik rook gewoon de kat!!
Let maar eens op.....in de ochtend op de weg roken de meeste Hondas.
:mrgreen: :mrgreen: ;)
nooit geweten, andere merken doen dat niet op die manier :? :D

Overigens had ik vanavond een klein probleem; motor 623Si loopt bij 1200 en 2000 toeren wat onregelmatig, ook bij het terugvallen een hikje erin...weird.
Ik heb de boegies schoongemaakt zonder resultaat. Lijkt op een ontstekingsprobleempje (verdelerkap) of een van de sproeiers. Bij hogere toeren loopte met vol vermogen. Starten ook geen probleem. Iemand???

Geplaatst: za feb 11, 2006 1:53 am
door Pipmastah216GTi
Die passat rij je ook makkelijk zoek omdat dit een dieseltje is natuurlijk :) Ik win het ook van zo'n nieuw golfje 2.0TDI met 140pk, terwijl ik 'maar' 130+pk heb, maar wel een lichtere auto. Op papier zouden ze standaard (met 122pk) ongeveer even snel moeten zijn, maar ik was lekker sneller :twisted: (tot de 100 dan.. Daarna op de autobahn of zo: my ass is grass).
Maar die gast in die golf keek wel even op z'n neus toen hij zijn gloednieuwe VWtje 2 keer de begrenzer liet bokken, terwijl ik fluitend richting de 7300tpm ging -met goed warme motor hoor- in dat 13 jaar oude barrel van me :twisted: :twisted: :twisted: .... mensen op straat kijken dan altijd raar op als ze denken dat er een B52 opstijgt voor hun neus, want zo klinkt het dan ongeveer :lol:

Die rook heb ik eigenlijk nooit gehad... Hij gaat pas 'dampen' als ik een paar km heb gereden in de winter, maar dat is gewoon de condens die je met dat koude weer ziet..
Hij rookt wel een beetje blauw als ik 'opstijg' maar dat is normaal, zeker met 5W40 fullsynth.

Dat hikje: heb je ook een openlucht filter? Daar kan het door komen...
Bij mij loopt 'ie ook een beetje bokkerig rond de 1800tpm als ie nog koud is en ik een beetje teveel gas geef...

Geplaatst: za feb 11, 2006 2:30 am
door kip
hihihihi, ja lol heh om die zogenaamd "snelle" duitsers eruit te blazen. Dit is zo langzamerhand mijn hobby geworden. VAG blokken eruit janken; het zogenaamde enige beste ter wereld ongenadig op zn lazer geven met een auto die reeds 10 jaar geleden op de markt werd gezet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bye bye leasebakkenarrogantjes!
BMW en die peugeotjes zes nul nogwat zijn ook leuk om te frustreren hihihihi

je kan wel eens gelijk hebben met dat luchtfilter.....daarbij is mijn blok nog steeds aant inlopen na een hele lange tijd stil te hebben gestaan bij van deijne. dus met wat schoonmaakbenzine komt er zo nu en dan nog wat vuil en roest vrij
fijn weekend!

Geplaatst: za feb 11, 2006 8:25 pm
door Edgecrusher
Beetje appels met peren vergelijken hoor....

En hoe weet je nu of een leasebak gechipt is of niet...
En of de bestuurder wel zijn echt zijn best doet...

Zo'n 623 is echt wel sneller van 0-100 dan een 2.0TDI...
Alleen met tussensprintjes waarschijnlijk niet...

Je hebt zat van die leasebakrijders die denken dat ze snel kunnen optrekken..
maar bakken ze er vaak niet meer van dan een beetje wielspin en veel te hoog in de toeren met een diesel schakelen... Ik rijd zelf regelmatig met een a4 130pk TDI en die wil echt wel, alleen als mijn pa erin rijdt had het net zo goed een SDI kunnen zijn.... :mrgreen:

Geplaatst: za feb 11, 2006 9:24 pm
door Pipmastah216GTi
Edgecrusher schreef:En hoe weet je nu of een leasebak gechipt is of niet...
En of de bestuurder wel zijn echt zijn best doet...
Nou eh, bij mij trok hij hem tot aan de begrenzer door.. Dat kun je horen aan het stotterende geluid als je raam open staat. Aan het begin lijkt zo'n 2.0TDI sneller weg te zijn omdat ze onderin een enorm koppel hebben, maar na +- 3750 toeren heb je het wel gehad en dan wordt die 623 of 216GTi (allebei hoge toeren blokken van Honda :twisted: ) pas net een beetje wakker...

Of 'ie gechipt is kun je idd niet weten, maar zo'n standaard 2.0TDi jank je er idd met gemak uit met een 623. En met een enigzins opgeleukte 216GTi dus ook. :twisted:
Edgecrusher schreef: Zo'n 623 is echt wel sneller van 0-100 dan een 2.0TDI...
Alleen met tussensprintjes waarschijnlijk niet...
Tsja, als je hem niet op toeren houdt, dan hou je een 2CV nog niet eens bij :mrgreen:
Edgecrusher schreef: Je hebt zat van die leasebakrijders die denken dat ze snel kunnen optrekken..
maar bakken ze er vaak niet meer van dan een beetje wielspin en veel te hoog in de toeren met een diesel schakelen... Ik rijd zelf regelmatig met een a4 130pk TDI en die wil echt wel, alleen als mijn pa erin rijdt had het net zo goed een SDI kunnen zijn.... :mrgreen:
Idd! Goed schakelen en gas doseren is het halve werk :) Als je te enthousiast begint, dan sta je gewoon te stuiteren en een gat in het asfalt te graven. Zeker als het nat is :|

<<voelt zich enigzins een duitse overloper, doch nog net geen NSB-er>>
Ik vind die A4's trouwens wel vet mooi! M'n pa gaat volgende maand een A4 2.0 FSI Avant kopen, dus ik is blij :mrgreen:

Geplaatst: zo feb 12, 2006 12:11 am
door Dutch
Pipmastah216GTi schreef:Nou eh, bij mij trok hij hem tot aan de begrenzer door.. Dat kun je horen aan het stotterende geluid als je raam open staat.
Als ik het goed heb hoor je een diesel niet hakkelend in de toeren begrenzer gaan.
Pipmastah216GTi schreef:(allebei hoge toeren blokken van Honda :twisted: )
was de hint niet duidelijk???

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:07 am
door kip
En hoe weet je nu of een leasebak gechipt is of niet...
En of de bestuurder wel zijn echt zijn best doet...
Kom zeg, das nogal makkelijk een standaard 1.9Tdi heeft 105 a 110Pk, een zwaarst gechipte tot ca 170Pk, zelfde bij een 2.0Tdi, 140 tot 170Pk. Als een 2.0Tdi blijft "hangen" achter je bij een sprint dan weet je of zijn vermogen in de buurt komt. daarna is de uitnodiging tot een kleine race erg eenvoudig....dat hoef ik hopelijk niemand op dit forum uit te leggen. Een 110 pk ben ik in 2 seconden al kwijt. als hij schakelt begint ie bij mij pas te brommen :twisted: :mrgreen:
tot 150Pk is er eigenlijk niets van die zware bakken enige partij. Daarboven is het uitproberen.
een dikke TDI sprint sneller weg maar als ik in zn 2 ga begint de mijne al in te lopen; bij 6,5 duizend naar de 3 en dan begint het grove geweld! Bij de 4 ben ik ze allang voorbij.
Vergis je overigens niet in de nieuwste generatie VAG 3.0liter TDI en 3.0 liters met dubbele turbo. Dat gaat echt helemaal nergens meer over zo snel als die lijers zijn! Ik had laatst een Skoda Octavia (VAG) 2.0Tdi die de wedstrijd aanging. Ik won het wel maar moest daar echt voor in de toeren en het maximale eruit halen! Skoda!! waar gaaaaaaat het over!

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:24 am
door Pipmastah216GTi
Dutch Vitesse schreef: Als ik het goed heb hoor je een diesel niet hakkelend in de toeren begrenzer gaan.
was de hint niet duidelijk???
Ja, hij was zelfs enorm sterk! Je hebt jezelf overtroffen :mrgreen:

Nee, weet je: eigenlijk was het allemaal maar verbeelding. Die golf bestond eigenlijk helemaal niet. Ik heb zelf ook niet een paar maanden een lease golf 2.0TDI gehad en die had ook geen begrenzer die je trouwens ook niet hoorde ingrijpen. Een diesel begrenst namelijk pas bij de 9000 toeren en zelfs dan merk je het niet.

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:40 am
door Pipmastah216GTi
kip schreef: Kom zeg, das nogal makkelijk een standaard 1.9Tdi heeft 105 a 110Pk, een zwaarst gechipte tot ca 170Pk, zelfde bij een 2.0Tdi, 140 tot 170Pk. Als een 2.0Tdi blijft "hangen" achter je bij een sprint dan weet je of zijn vermogen in de buurt komt. daarna is de uitnodiging tot een kleine race erg eenvoudig....dat hoef ik hopelijk niemand op dit forum uit te leggen. Een 110 pk ben ik in 2 seconden al kwijt. als hij schakelt begint ie bij mij pas te brommen :twisted: :mrgreen:
tot 150Pk is er eigenlijk niets van die zware bakken enige partij. Daarboven is het uitproberen.
een dikke TDI sprint sneller weg maar als ik in zn 2 ga begint de mijne al in te lopen; bij 6,5 duizend naar de 3 en dan begint het grove geweld! Bij de 4 ben ik ze allang voorbij.
Vergis je overigens niet in de nieuwste generatie VAG 3.0liter TDI en 3.0 liters met dubbele turbo. Dat gaat echt helemaal nergens meer over zo snel als die lijers zijn! Ik had laatst een Skoda Octavia (VAG) 2.0Tdi die de wedstrijd aanging. Ik won het wel maar moest daar echt voor in de toeren en het maximale eruit halen! Skoda!! waar gaaaaaaat het over!
Eens. Als zo'n gast eerst ongeveer door je achterbumper naar binnen rijdt en hem vervolgens bij het stoplicht op een lompe manier naast je parkeert en je een beetje aan gaat zitten staren van 'sporten?', terwijl er verder niemand op de weg zit, dan lijkt het mij enigzins logisch dat hij vervolgens niet opschakelt bij 1800tpm.

Nu ziet mijn barrel er ook uit als een ouwe knakenbak, maar het is een wolf in schaapskleren, waarvan niemand verwacht dat er leven in zit, terwijl hij behoorlijk wat krautmobielen onder het asfalt blaast :mrgreen:

Geplaatst: zo feb 12, 2006 3:14 am
door kip
:mrgreen: :D :lol: :mrgreen: idd dat bedoelde ik. Als zoiets gebeurt gaan we er helemaal voor ?(lol)
overigens
Ik doe dit ook wel eens in een trabant (26Pk lol) naast een golf 3 gti met van die aardige... :oops: :idea: ..je weetwel erin.
trap je bij rood licht even diep in het gas van die 2-takt......rrrengdengdengdeng.(hoop herrie en rook)
Zie je die gasten gelijk helemaal in de starthouding gaan voor een dead-or-alive sprint hahahahah
dan komt het groen........
7000 toeren op die arme golf....zwart rubber op et asfalt, blauwe rook.... en de trabi rijdt rustig in ongeveer 20 seconden naar de 80Km/u hahahahahahahahahahahah humor niet?? :mrgreen:

aan mijn 623 is optisch dus ook niets gebeurd. Geen dikke uitlaatpijpen of spoilers en vette velgen. Allemaal standaard. Het geweld zit verscholen onder de motorkap....net als bij jou humor hehe, altijd een verassing in petto voor andere wegpiraten :twisted: :twisted: :mrgreen:

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:42 pm
door Pipmastah216GTi
P'cies :mrgreen: ! Ik heb ook een broertje dood aan van die astra'tjes 1.6 met van die immense spoilers die tot aan de hemel reiken en velgen van 225 breed, terwijl er maar een krappe 80pk onder de kap te vinden is. Of van die A3'tjes die volledige S3 uitgevoerd zijn, terwijl het eigenlijk een 90pk TDi-tje is... Da's echt kansloos. Een mak schaap in goedkope wolfskleren wordt het dan ;)

Is het niet een idee om de trabi een beetje te tunen? Chevy small block V8 erin of zo? Dan heb je pas een echt een wolf in schaapskleren :twisted:

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:50 pm
door Järv
Pipmastah216GTi schreef:Of van die A3'tjes die volledige S3 uitgevoerd zijn, terwijl het eigenlijk een 90pk TDi-tje is... Da's echt kansloos.
Als het de eigenaar z'n hobby is en hij blij is met z'n A3 diesel (ivm km's en werk) en hij het uiterlijk van S3 mooi vind ..... wie ben jij dan???

Geplaatst: zo feb 12, 2006 2:56 pm
door Pipmastah216GTi
'Tuurlijk! Iedereen moet ermee doen wat 'ie wil. Ik zeg alleen dat dat niet my cup of tea is als ik zo vrij mag zijn. ;)

Ik vind het "kansloos" omdat je er veel van verwacht als je er naast gaat staan, maar er gebeurt gebeurt vervolgens gewoon niks: maw. qua sportiviteit (wat ze dus wel uitstralen) hebben ze geen schijn van kans :twisted:

Ik ben dus meer iemand die van het motorische tunen is dan van het optische (voor zover mijn portemonnaie dat toelaat tenminste).

Geplaatst: zo feb 12, 2006 3:34 pm
door Järv
Pipmastah216GTi schreef:Ik vind het "kansloos" omdat je er veel van verwacht als je er naast gaat staan
Juist ... omdat "je" er wat van verwacht ...
Jij verwacht dingen van mensen terwijl zij gewoon tevreden zijn met hun auto.
Kan je beter jou verwachtingspatroon aanpassen dan zo iemand als kansloos te bestempelen
Zeker als het het kansloos bestempelen van een niet al te oude A3, waar heel wat aan veranderd en aangepast is om er een S3 pakket op te krijgen, af komt van een jongen die in een 1.6 rijd van minimaal 10 jaar oud :fiew:

Geplaatst: zo feb 12, 2006 3:51 pm
door Edgecrusher
Tja, voor de 1 is optisch nu eenmaal wat interessanter dan motorisch..
En een ander heeft dan andersom of allebei...

Als je m.b.t. de kilometers graag een diesel hebt... of een lease auto hebt...
En het moet er toch een beetje leuk moet uitzien,
dan moet je toch wat...

Er zijn toch zat mensen die vinden dat je op de snelweg niet harder mag dan 120 en vinden dat alles boven de 100pk weggegooid geld is.....???

ieder zo zijn ding...

Ik zou wel willen ruilen met een A3 hoor...
Helemaal in S3-trim...
En zelfs als het een 1.6 is...

En als mijn Toledo er zo uit zou zien, maakthet me niet uit dat het een TDI of een 1.6 is:
Afbeelding

Geplaatst: zo feb 12, 2006 4:02 pm
door Pipmastah216GTi
@Rover:

Aha, we hebben te maken met een ware idealist :)

Wellicht is het in je opgekomen dat ik die mensen niet persoonlijk ken en ik die mensen niet als kansloos bestempel, maar dat het hun keuze in tunen is die mij wat minder aantrekt?

Desalniettemin mijn nederige excuses als u zich persoonlijk voelt aangevallen, heer Admin.

Maar goed. Omdat je het zo vriendelijk vraagt, pas ik mijn verwachtingspatroon meteen bij de eerstvolgende mogelijkheid aan.

Persoonlijke tip terug: misschien helpt het je om te leren relativeren?

In any case hartelijk dank voor je geheel eigen persoonlijke benadering en genuanceerde beoordeling van mijn mening. Ik heb het idee dat je me al heel lang kent. Het is zelfs maar 1590CC (hetzelfde als jouw 416, oh nee da's 1588cc), weinig he? :mrgreen: