Weet je waar het afgebroken stukje naartoe is?
De crx die ik net gekocht heb heeft ongeveer hetzelfde voor. Distri riem versprongen, klepeen tegen zuiger en 2 kleppen zijn gebroken, het afgebroken stukje heeft ervoor gezorgt dat 1 cilinderwand vol met putjes en krasjes zit... hopelijk kan ik het nog laten uithonen.
Kijk toch maar eens goed naar je cil wanden, nu het blok toch open ligt...
Veel succes met de opbouw.
Greetz roverdude
220TC -> Hij rijdt weer gelijk een zonnetje!
@Roverdude: Cylinderwanden waren zeer goed. Ook lektest gedaan niks aan de hand.
Heb vanavond de kop erop gezet, maar geen tijd gehad om alles af te maken. Morgen maken we het af en ga ik testrijden! Overmorgen ga ik dus een weekend naar Brugge, maar dan niet met m'n eigen auto. Week erop maar ff inrijden en goed op 't oliepeil letten en hopen dat alles goed is gegaan!
Heb vanavond de kop erop gezet, maar geen tijd gehad om alles af te maken. Morgen maken we het af en ga ik testrijden! Overmorgen ga ik dus een weekend naar Brugge, maar dan niet met m'n eigen auto. Week erop maar ff inrijden en goed op 't oliepeil letten en hopen dat alles goed is gegaan!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Heb je nieuwe kop bouten gekocht????FoxtroTC schreef:@Roverdude: Cylinderwanden waren zeer goed. Ook lektest gedaan niks aan de hand.
Heb vanavond de kop erop gezet, maar geen tijd gehad om alles af te maken. Morgen maken we het af en ga ik testrijden! Overmorgen ga ik dus een weekend naar Brugge, maar dan niet met m'n eigen auto. Week erop maar ff inrijden en goed op 't oliepeil letten en hopen dat alles goed is gegaan!
Doe dat maar zijn rekbouten dus moet je vervangen
je zet ze eerst met bijvoorbeeld 120 nm vast en dan moet je ze 90 graden draaien en daarna n0g iets van 45 etc etc etc
Goed nieuws!
De auto rijdt weer, als een zonnetje ook!
De lijst met vervangen onderdelen:
- 1 Klep
- Koppakking
- Kopbouten (yes Robert, wel aan gedacht)
- Uitlaatspruitstukpakking (die ook een klein beetje bleek te lekken!)
- Thermostaat (Die ging veel te vroeg open met als resultaat dat de motor heel langzaam warm werd)
- Luchtfilter
- Oliefilter
- Vloeistoffen
Totale kosten:
Slechts 157 Euro!
Huisvlijt loont
Iemand enig idee wat het me zou hebben gekost als ik dit bij de dealer had laten doen?
Nu de motor even lekker rustig inrijden en ik ben dadelijk weer present op meetings
Greetz,
Robert
De auto rijdt weer, als een zonnetje ook!
De lijst met vervangen onderdelen:
- 1 Klep
- Koppakking
- Kopbouten (yes Robert, wel aan gedacht)
- Uitlaatspruitstukpakking (die ook een klein beetje bleek te lekken!)
- Thermostaat (Die ging veel te vroeg open met als resultaat dat de motor heel langzaam warm werd)
- Luchtfilter
- Oliefilter
- Vloeistoffen
Totale kosten:
Slechts 157 Euro!
Huisvlijt loont

Iemand enig idee wat het me zou hebben gekost als ik dit bij de dealer had laten doen?
Nu de motor even lekker rustig inrijden en ik ben dadelijk weer present op meetings

Greetz,
Robert

GefeliciteerdFoxtroTC schreef: Iemand enig idee wat het me zou hebben gekost als ik dit bij de dealer had laten doen?

ik denk dat je alleen aan arbeid al minimaal 400-500 euro kwijt bent dan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
koppakking vervangen (incl kop vlakken) €700,-
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland