Pagina 4 van 5

Geplaatst: vr okt 13, 2006 4:53 pm
door Mark16v
OMP is toch wel goed merk, vreemd dat die veren dan niet werken...

de prijs verschilt trouwens per merk natuurlijk, ik heb een volledige set van GMAX voor 300 euro, losse veren zijn geloof ik tegen de 100 euro...

ik kan trouwens op de site van OMP geen veren voor de Coupe vinden?

Geplaatst: vr okt 13, 2006 5:27 pm
door Mark16v
nope, sorry, die is verkocht...

Geplaatst: zo okt 15, 2006 3:38 pm
door spekkieforlife
@Mark16v

Ik heb een lijst van die veren van de site van biesheuvel gehaald. Op de site van OMP kan ik ze ook alléén vinden van een 214/216.
Morgen weer eens bellen naar biesheuvel.

Grz

Geplaatst: zo okt 15, 2006 7:06 pm
door spekkieforlife
Ik heb nog ff wat foto's gemaakt om het te laten zien,

Zonder verlagingsveren,
Afbeelding

Met verlagingsveren,
Afbeelding

Voorwiel,
Afbeelding

Achterwiel,
Afbeelding

Zoals je ziet heel weining verschil...

Ik baal er nog steeds van!!! :(

Geplaatst: zo okt 15, 2006 7:12 pm
door Mark16v
nou inderdaad, die is nog minder verlaagd dan toen ik de verkeerde veren had....

hopen dat biesheuvel hun best gaan doen en dat het goedkomt...

Geplaatst: ma okt 16, 2006 12:20 pm
door Gerald-17
da's idd niet erg veel, misschien hebben ze de gewone veren met verlaginsveren verwisseld, alhoewel de veren wel rood gekleurd zijn...

Geplaatst: ma okt 16, 2006 12:59 pm
door Mark16v
ik heb nog is gekeken en het zijn idd normale R200 veren.

hier de mijne na de verlaging met de verkeerde veren, op 15":

Afbeelding

Geplaatst: di okt 17, 2006 5:46 pm
door spekkieforlife
Hey jongens,

Kheb weer nieuws van Biesheuvel. Ze hebben overlegd met de fabriek van OMP en ze gaan mij nieuwe veren leveren. Ze blijven wel volhouden dat dit de goede veren zijn! :lol: Maar ja, ze gaan in ieder geval de nieuwe veren lager maken voor mij, ze hadden het over gloeien en persen en dan 35 mm lager als normaal.
Hoewel ik dit nog steeds raar vind want ze blijven wel volhouden dat dit de goede veren zijn met 35 mm verlaging maar gaan wel die wéér eens 35 mm lager maken... :shock: En ze hebben aangeboden om ze er weer onder te gooien.

Dus als t gebeurt zoals ze gezegd hebben ist toch nog een goede service.

Zodra de nieuwe veren eronder liggen krijgen jullie weer een fototje hoor! :mrgreen:

Grz Patrick

Geplaatst: di okt 17, 2006 5:49 pm
door spekkieforlife
Weet iemand by the way wat de minimale hoogte is van de veren om geen andere schokdempers te moeten kopen?

GRZ

Geplaatst: di okt 17, 2006 6:39 pm
door Robert-220TC
tot 40 mm
kan je met de zelfde dempers
maar heb hier al zo vaak gezegd
oa.cartrend levert wel de goeie veren voor de coupe

Geplaatst: di okt 17, 2006 11:00 pm
door Mark16v
Robert-220TC schreef:oa.cartrend levert wel de goeie veren voor de coupe
niet voor de 1.6jes ;)

Geplaatst: do okt 19, 2006 6:13 pm
door spekkieforlife
Hey,

Biesheuvel vroeg aan mij of ik kan meten hoever de veren nog naar beneden moeten kunnen. Ze willen graag weten of dat tie niets gezakt is of toch een beetje. Ik zou niet weten hoe ik dat moet meten, weten jullie dat misschien? En weten jullie dan ook hoe hoog de auto origineel zou moeten staan?

Gr Patrick

Geplaatst: do okt 19, 2006 10:54 pm
door Dutch
2.0 T16T is veel zwaarder dan de honda vandaar andere veren

Geplaatst: do okt 19, 2006 10:57 pm
door 118GTR
Tomcat schreef: Heeft een 216 coupé dan een ander onderstel dan de 220TC? Wis 'k nie...
In de basis niet, maar een 216 is een stuk lichter en heeft daarom veren met minder hoge weerstand(Newton/meter). Zet daar een de veren van een 220 onder en die hogere waardes zullen de auto verder omhoog drukken.

(geld ook voor de dempers, die van de 220 zullen onder een 216 "stugger" zijn)

Geplaatst: do okt 19, 2006 11:42 pm
door Mark16v
dit is trouwens alleen aan de voorkant.

het 1.6 blok weegt zo'n 100kg, het 2.0 (en 2.0 Turbo) blok zo'n 150kg.

dit zie je aan de voorkant, de auto staat dan voor te hoog (of te laag)...

@spekkieforlife check je email

Geplaatst: vr okt 20, 2006 1:27 pm
door Mark16v
haha in theorie is die kans aanwezig ja.

als je een turbo op je 1.6 schroeft zal hij zakken ivm gewicht turbo en intercooler+piping :P