Pagina 4 van 8
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 7:57 pm
				door schraatjuh
				ik heb iets geprobeerd en ik snap er niet veel van.. ik ben vanmorgen naar het werk gegaan en ja hoor de tempratuur liep weer iets op met de kachel aan maar de terug weg heb ik toch maar eens de kachel uit gedaan en hij bleef zeer netjes op tempratuur.. daarna nog 2 ritten gehad wat veder allebei met de kachel uit en hij beel ook netjes op tempratuur dus zodra ik de kachel aan doet gaat de tampratuur stijgen en zakken.. raar maar waar mijn broer had het erover dat er misschien lucht in de kachel zit maar de vraag is hoe haal ik dat eruit... 
 
Groet mathyn sorry ik zat op mijn broertjes account 

 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 8:03 pm
				door JB45
				Neusje omhoog bij het ontluchten?
Tenminste, dat doe ik altijd bij de BMW, als het koelsysteem ontlucht moet worden. Dan is je ontluchtingspunt hoger dan de kachel.
Oh, en wat bij BMW nog wel eens wil helpen is een poosje het toerental op 2500 houden tijdens het ontluchten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 8:06 pm
				door JD
				Dat zou er normaal gesproken uit moeten gaan met het ontluchten ( met ontluchten altijd de kachel op max zetten )  
 
   
Zijn de slangen op je kachelradiateur misschien omgedraaid ?
 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 9:00 pm
				door mathyn
				ik heb hem ontlucht maar hoe doen jullie dat draait de motor of iets anders? dan kan ik dat proberen
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 9:17 pm
				door JD
				zo doe ik het altijd:
kachel op max.
koelvloeistof dr in (dop openlaten )
motor starten en laten draaien.
af en toe de ontluchtingsnippel even open draaien.
tussendoor kvs bijvullen.
als de vin aanslaat ben ik klaar.
dop dr op.
na de 1e paar ritten wel even de kvs controleren, kan soms nog iets zakken
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 10:40 pm
				door MARTIN
				 zo doe ik het ook.
 zo doe ik het ook. 
			
					
				
				Geplaatst: wo mei 14, 2014 11:43 pm
				door JB45
				Ik doe dan dus altijd het neusje omhoog, hoeft dat bij de Rover/MG niet?
			 
			
					
				
				Geplaatst: do mei 15, 2014 7:26 am
				door MARTIN
				  nee hoor, wij rijden normale auto's
 nee hoor, wij rijden normale auto's  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do mei 15, 2014 10:57 am
				door JB45
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr mei 16, 2014 5:51 pm
				door Roverforever
				Evt via vaccuum ontluchten? doe ik altijd bij een D5 motor van Volvo
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr mei 16, 2014 6:07 pm
				door p@p@zs
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr mei 16, 2014 8:22 pm
				door JB45
				
  Wrijf het er nog maar eens lekker in...
Ik blijft tenminste wel loyaal aan het forum...
 

 
			
					
				
				Geplaatst: vr mei 16, 2014 9:46 pm
				door JD
				dat dan wel weer  
 
  
 
			
					
				
				Geplaatst: vr mei 16, 2014 11:42 pm
				door p@p@zs
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: za mei 17, 2014 6:22 am
				door MARTIN
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: za mei 17, 2014 12:34 pm
				door tomcat.t16
				Maarre... is het al ontlucht? 
Als je toevallig in de buurt bent kan ik voor je de compressie meten, koelwatertemperatuur uitlezen en meten of er uitlaatgassen in je KVS systeem komen... dan kun je al een hoop uitsluiten.