ik heb iets geprobeerd en ik snap er niet veel van.. ik ben vanmorgen naar het werk gegaan en ja hoor de tempratuur liep weer iets op met de kachel aan maar de terug weg heb ik toch maar eens de kachel uit gedaan en hij bleef zeer netjes op tempratuur.. daarna nog 2 ritten gehad wat veder allebei met de kachel uit en hij beel ook netjes op tempratuur dus zodra ik de kachel aan doet gaat de tampratuur stijgen en zakken.. raar maar waar mijn broer had het erover dat er misschien lucht in de kachel zit maar de vraag is hoe haal ik dat eruit...
Groet mathyn sorry ik zat op mijn broertjes account
Neusje omhoog bij het ontluchten?
Tenminste, dat doe ik altijd bij de BMW, als het koelsysteem ontlucht moet worden. Dan is je ontluchtingspunt hoger dan de kachel.
Oh, en wat bij BMW nog wel eens wil helpen is een poosje het toerental op 2500 houden tijdens het ontluchten.
Dat zou er normaal gesproken uit moeten gaan met het ontluchten ( met ontluchten altijd de kachel op max zetten )
Zijn de slangen op je kachelradiateur misschien omgedraaid ?
kachel op max.
koelvloeistof dr in (dop openlaten )
motor starten en laten draaien.
af en toe de ontluchtingsnippel even open draaien.
tussendoor kvs bijvullen.
als de vin aanslaat ben ik klaar.
dop dr op.
na de 1e paar ritten wel even de kvs controleren, kan soms nog iets zakken
Als je toevallig in de buurt bent kan ik voor je de compressie meten, koelwatertemperatuur uitlezen en meten of er uitlaatgassen in je KVS systeem komen... dan kun je al een hoop uitsluiten.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997