Pagina 4 van 6
Geplaatst: vr jul 06, 2012 10:57 pm
door Mr, B
wil de kooi redelijk op het origineel laten lijken, misschien wel wat aanpassingen dat hij mooi bij het dashboard uitkomt.
maar hoe zou de originele kooi bij het dak gaan? zou daar een kruis in zitten of niet?
had ook al een adresje in nijkerk gevonden bij Erwin sukkel (zo heet hij echt

)
Geplaatst: za jul 07, 2012 4:53 pm
door JD
nee, geen kruis
Valt weinig te vinden op google.
Maar er moeten meer foto's van zijn. Deze komt uit het longbridge plant topic.
Er moeten ook nog foto's van 28dayslater.co.uk rondzwerven dat een rally zr in de beugels hangt in 1 van die gangen in longbridge.
Houd er trouwens rekening mee dat er meerdere soorten kooien gebruikt zijn in de zr. Zijn namelijk heel veel regeltjes in de autosport en meerdere klasses waar met die dingen in gereden word. Zo'n kuis als wat op jou foto's staan is bijvoorbeeld voor de knaf volgens mij weer niet toegestaan.
Er worden in china trouwens ook kooien gebruikt in de mg zr ( heet daar mg3 dacht ik ) die om het dashboard heen gebogen worden.
Maar dat zal de fia dan wel weer niet goedvinden gok ik

Geplaatst: za jul 07, 2012 5:21 pm
door JD
Geplaatst: zo sep 09, 2012 8:43 pm
door Mr, B
heb vakantie dus we kunnen weer volop aan de slag

alle dreun platen verwijderd
vandaag ook de benzine tank verwijderd
nu alle naden nog aflassen, en dan de kooi er in laten zetten

Geplaatst: ma sep 10, 2012 5:13 pm
door Gerald-17
JD schreef:
Gewone goedgekeurde knaf kooi heb ik wel een adresje voor je

( bedrijf zit in drenthe )
zoiets maar dan moet je hem wel elf lassen

( gebruiken wij voor de autocross )
Pyton
als je dan toch in de buurt bent, koffie hebben we genoeg...
Geplaatst: ma sep 10, 2012 6:18 pm
door (R)overtaken
Wat kost zo'n rolkooi eigenlijk? Dan bedoel ik een die gewoon goed is en niet top of the bill.
Geplaatst: ma sep 10, 2012 6:49 pm
door JD
bij pyton 100 of 125 euro voor t staal en het buigen
moet je m dr zelf inlassen

Geplaatst: ma sep 10, 2012 6:55 pm
door Mr, B
ik ga naar nijkerkerveen bij erwin sukkel.
die doen buizen frames maken voor race/ cross auto's
hij dacht een complete kooi rond de €500 dat is dan niet gekeurd of iets.
kan een paar verschillende buis dikte/ diameter kiezen en je heb hem met een week weer terug.
Geplaatst: wo sep 19, 2012 6:00 pm
door Mr, B
heb afgelopen maandag de auto weg gebracht voor de kooi. heb hem vanmiddag al weer kunnen halen.
de kooi is niet geheel als de originele rally maar wel redelijk in de richting

kruizen in de deur zijn licht naar buiten gebogen zodat ze minder snel naar binnen komen zetten

ga hem zelf nog aanpassen, tussen de achter veer poten komt nog een buis.
onder het dashboard komt nog een buis en naar de voorste veer poten.
Geplaatst: wo sep 19, 2012 7:58 pm
door p@p@zs
Wel makkelijk, al die buizen.
Kun je de achter passagiers goed vastknopen

Geplaatst: wo sep 19, 2012 8:40 pm
door (R)overtaken
Looking good! Kost dat E500,-?!

Geplaatst: wo sep 19, 2012 9:58 pm
door Mr, B
500 is totaal niet veel voor een kooi zo als deze. als je bij een "echt" roll kooien bedrijf vraagt wat het gaat kosten ben je zo €1200 kwijt
mijn kooi is allen niet gekeurd, kan wel maar dat kost weer €400 voor allen een rot papiertje
en aangezien ik niet in een competitie ga rijden heb ik dat ook niet nodig

Geplaatst: do sep 20, 2012 10:26 pm
door (R)overtaken
Ziet er uit alsof je gaat racen met deze auto. Wat zijn je plannen? Ga je nog eea aanpassen aan motor, onderstel, in- en uitlaat, banden en remmen?
Geplaatst: do sep 20, 2012 11:11 pm
door JD
kooi ziet er superstrak uit hoor

Geplaatst: vr sep 21, 2012 12:16 am
door Mr, B
tja echt racen ga ik er niet mee doen, maar hij zal het circuit zeker wel gaan zien
ophanging word niet zo zwaar aangepast, powerfex rubbers en hier en daar verstevigen.
kwa motor wil ik tussen de 200/250 pk's gaan proberen te halen
en dan moet je de remmen daar natuurlijk op aanpassen
Geplaatst: vr sep 21, 2012 7:59 am
door Johnny_D
Die FIA keuring stickers hebben wij ook wel is gemaakt. Dus voor €100 wil ik hem ook wel voor je keuren
Wel lekker bezig zech. altijd handig, zoon steiger achter in.
