even terug komend op mijn eerder gestelde vraag. ik heb heldere druppels olie bij mijn versnellings bak hangen. kan ik dit zelf bijvullen? en waar mee? (soort olie)
volgende week gaat de auto weg voor een nieuwe pakking set.
Is het wijs om meteen de klepstoters te laten vervangen of zou dit achteraf kunnen (motor tikt nogal)
de klepstoters zijn hydraulisch en hoeven eingelijk niet vervangen te worden.
maar als de kop eraf gaat zou ik wel de kop laten vlakken en de klepseals vervangen en de kleppen opnieuw in laten slijpen.
tus toch de koppakking
gelijk even opletten dat ze het nieuwe type pakking gebruiken, daar zijn namelijk 2 soorten in. En het latere type is / zou beter zijn
JD schreef:tus toch de koppakking
gelijk even opletten dat ze het nieuwe type pakking gebruiken, daar zijn namelijk 2 soorten in. En het latere type is / zou beter zijn
Nieuwe pakking er tussen kopgevlakt en de kleppen ook opnieuw ingeschuurd.
Auto start nu zonder problemen.
alleen als ik mijn airco aan zet zakt het toeren tal van 950 naar 600 rpm ongeveer, stijgt weer en zakt weer en wordt dan weer stabiel 950 tot 1000 rpm.
Volgende probleem wat zich openbaard rij ik net naar huis heb ik het gas er flink op rij ik in zijn 4 6000rpm 160 km/u. Begint de motor in eens te dreunen en in te houden dit terwijl ik normaal tot 7000rpm door kon trekken.
wat kan dit zijn?